Gå til innhold

kattefor

Gjest Catwoman

hva slags tørrfor får katten din?  

1 stemme

1. 1. hva slags tørrfor får katten din?

• eukanuba
      1
    • iams
      4
    • royal canine
      7
    • friskies
      3
    • whiskas
      2
    • matmons
      1
    • annet
      5

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Vi får ta en på katt og, siden det er en på hund her. :-)

Kom ikke på flere merker i farta, men håper ikke jeg glemte noen veldig essensielle.

Selv forer jeg pusen min med Eukanuba, og av og til Iams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår katt får Royal Canin tørrfôr for kresne katter, i tillegg får hun litt Sheba våtfôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Kattene mine får Royal canin indoor og hair & skin, whiskas posemat, gourmet bokser, seifilét (!) og ferskfisket småtorsk & sei. Kattungen får også whiskasmelk - det vil ikke de voksne kattene ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattene får også Royal Canine her i huset, både fordi det er lettvindt når vi kjøper samme til hunden, og fordi de liker det best. (Og jeg skjønner hvorfor, tilogmed jeg merker at det lukter mye bedre og mere næringsrikt.) For tiden får hele gjengen 4-12 mnd kattungefor, pusemor er fortsatt nokså tynn, så hun har tydeligvis ikke vondt av det hun heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte "annet" fordi Chilli får litt av hvert. Både Iams, Friskies, Whiskas og Kitekat. Leste nettopp at butikkfor er altfor fulle av karbohydrater, og kan gi kattene sukkersyke og gjøre dem feite, Iams kom aller best ut i testen, så kom Royal Canin. Kommer til å fore henne med Iams så fort vi får flyttet tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så lett å gi katten det som vi mener er best for den, det er en grunn til at vi gir vår tørrfôr for kresne katter. At det tilfeldigvis er fra et kvalitetsmerke er bare en bonus, men det viktigste er egentlig at hun spiser. Vi har prøvd å gi henne boksemat fra dyrebutikk også, det vil hun ikke ha, og jeg kan faktisk ikke skjønne at noen katt med respekt for seg selv vil spise den moste gørra der. Det er jo bare grøt, alle katter jeg vet om vil i allefall ha noe mer å tygge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og jeg skjønner hvorfor' date=' tilogmed jeg merker at det lukter mye bedre og mere næringsrikt.)[/quote']

Hvordan kan noe LUKTE mer næringsrikt? Det er vel på grensen av hva jeg vil være med på å ta alvorlig!

Bruker Matmons, nekter å henge meg med på bølgen om "jo dyrere, jo bedre" - merkebyggerne lever fett på oss dyreeiere, det er ihvertfall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det i royal canin indoor, og om hun får lov, så spiser hun til hun sprekker :o

våtfor nekter hun å spise :roll:

kanskje like greit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan noe LUKTE mer næringsrikt? Det er vel på grensen av hva jeg vil være med på å ta alvorlig!

Det lukter ferskere, og fersk mat inneholder mere næringsstoffer, og det lukter mere kjøtt, og det er jo det mest nærringsrike for katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av disse merkene har jeg ikke engang hørt om jeg... :o Mulig jeg er litt utafor nå, men selges de fleste i spesialforretninger for dyrefor eller?

Bruker stort sett det vi finner på Rema vi.. Kan ikke se at katta tar skade av det. Eller gjør hun det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...