Gå til innhold

KA


Hege899

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fju skrev:

Og de var dødsgode og skal uten tvil lages flere ganger, skriver hun..🙄

Som glutenallergiker blir jeg ofte møtt med holdninga: "Du innbiller deg allergien fordi det er trendy å spise glutenfritt". Det er jo pokker meg ikke rart folk tror vi bare later som når sånne som henne slenger om seg med utsagn om at hun tåler gluten dårlig, for så å by til real gluten-fest i neste øyeblikk. Kjenner jeg blir skikkelig irritert. Skaff deg litt integritet, kvinne.

Da er det de menneskene du omgås som må endre holdning og oppdatere seg litt, og det gjelder forsåvidt deg også. Det er fullt mulig å bli dårlig av enkelte matvarer uten å ha fått påvist allergi eller sykdom. 

Sier du at det ikke er lov å spise hvetemel om man blir dårlig i magen av det og at om man gjør det allikevel, så eier man ikke integritet? Det er det dummeste jeg har hørt. 

Du får kanskje såpass alvorlige reaksjoner av gluten at du ikke vil utsette deg for det, men det gjelder ikke alle. Man kan bli dårlig i magen selv om man ikke ligger for døden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SelinaKyle
2 timer siden, Pås skrev:

Jeg er enig! Har to stykker i nærmeste familie med cøliaki, og det er en stor utfordring at mange spiser glutenfritt fordi det er trendy! Resultatet er nemlig at spisestedene slutter å ta problemet på alvor, og tenker at det ikke er så farlig med litt gluten det er jo uansett bare en motesak. For cøliakikere er kun 100% glutenfritt bra nok.

Er du seriøs? Det er vel spisestedet sitt ansvar å ta gjestenes behov seriøst, ikke de som velger å spise glutenfritt selv om de ikke har cøliaki? Jeeses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Da er det de menneskene du omgås som må endre holdning og oppdatere seg litt, og det gjelder forsåvidt deg også. Det er fullt mulig å bli dårlig av enkelte matvarer uten å ha fått påvist allergi eller sykdom. 

Sier du at det ikke er lov å spise hvetemel om man blir dårlig i magen av det og at om man gjør det allikevel, så eier man ikke integritet? Det er det dummeste jeg har hørt. 

Du får kanskje såpass alvorlige reaksjoner av gluten at du ikke vil utsette deg for det, men det gjelder ikke alle. Man kan bli dårlig i magen selv om man ikke ligger for døden.

Jeg sier at KA mangler integritet når hun kun drar "jeg tåler gluten så dårlig"-kortet i annonsesammenheng og vi aldri hører snakk om det ellers. Da framstår hun som lite troverdig. For all del, det er mange som får et bedre liv av å kutte ned på gluten uten at de har fått påvist cøliaki/intoleranse. Hvis KA, derimot, plutselig lander en fet avtale med morgenlevering.no eller lignende, tror jeg det blir stille om de gluten-plagene. 

Endret av Fju
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fju skrev:

Jeg sier at KA mangler integritet når hun kun drar "jeg tåler gluten så dårlig"-kortet i annonsesammenheng og vi aldri hører snakk om det ellers. Da framstår hun som lite troverdig. For all del, det er mange som får et bedre liv av å kutte ned på gluten uten at de har fått påvist cøliaki/intoleranse. Hvis KA, derimot, plutselig lander en fet avtale med morgenlevering.no eller lignende, tror jeg det blir stille om de gluten-plagene. 

Feil. Leser du bloggen? Hun har nevnt det mange ganger. F.eks. her: 

http://www.kristinaandersen.no/2016/05/01/helgefrokost/

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:NhYlwZn0AD4J:kristinaandersen.no/1379650547_sjokolademuffins_p_de.html+&cd=4&hl=no&ct=clnk&gl=no

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:G6-GguZ1XfgJ:kristinaandersen.no/1379653659_helgekos_glutenfrie_v.html+&cd=6&hl=no&ct=clnk&gl=no

Endret av penny_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest goldlion

Jeg synes egentlig KA virker som en oppegående jente, utenom mangelfull merking av reklame. Dette må hun skjerpe seg på dersom hun ønsker å bli fremstilt som en seriøs blogg.

Ellers synes jeg at hun fremmer et sunt og normalt kroppsbilde, noe som er bra. Men jeg misliker tendensen til å fremstille seg selv som en helgen fordi hun jobber frivillig på et gamlehjem noen timer i uka?! Hva med å ta sykepleieutdannelse og jobbe fulltid med å hjelpe folk i tillegg til bloggen, slik som Marthe Borge? Da kan du få lov å skryte litt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fortsatt satt ut over hvor oransj hun er. Ser hun virkelig ikke dette selv:rolleyes:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke Kristina er verken bedre eller verre enn mange andre toppbloggere. Men jeg syns at hun er en av de som har gått aller lengst i å være direkte ufin og mobbete mot andre, og jeg syns hun har en veldig stor tendens til å fremheve seg selv på bekostning av andre. For noen år siden skrev hun et innlegg hvor hun brukte et bilde av Blondinbella som et eksempel på en "usunn" kropp, for 1-2 år siden hetset hun Sandra Borch (som er kortvokst) i et kommentarfelt om pelsdyrfarmer gjennom en uttalelse om at man ikke kunne forvente noe mer av Sandra med "med den lille kroppen med den altfor store munnen", og senest i år skrev hun at Isabel var det dummeste mennesket i hele bloggnorge i kommentarfeltet til sin egen blogg. Det er greit nok at noen av disse hendelsene ligger tilbake i tid, men fellesnevneren er jo at hun som innflytelsesrik person sier direkte stygge og personlige ting om navngitte personer. Den fellesnevneren avdekker jo et mønster i hennes handlemåte som hun bør vurdere å forandre. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion
På 4.4.2015 den 2.23, Gjest crazycatlady skrev:

Skjønner ikke hvordan hun kan tjene så bra på den dårlige bloggen at hun har råd til alle mulige dyre klær og alskens dyre vesker. Og når hun vurderer å bruke 14.000 spenn på å møte Khloe Kardashidishidæshidøshidoshidan har hun altfor mye penger. Rett og slett.

Dette var jeg faktisk ikke klar over. Så utrolig tragisk. Trodde ikke hun kunne synke så lavt 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, goldlion skrev:

Jeg synes egentlig KA virker som en oppegående jente, utenom mangelfull merking av reklame. Dette må hun skjerpe seg på dersom hun ønsker å bli fremstilt som en seriøs blogg.

Ellers synes jeg at hun fremmer et sunt og normalt kroppsbilde, noe som er bra. Men jeg misliker tendensen til å fremstille seg selv som en helgen fordi hun jobber frivillig på et gamlehjem noen timer i uka?! Hva med å ta sykepleieutdannelse og jobbe fulltid med å hjelpe folk i tillegg til bloggen, slik som Marthe Borge? Da kan du få lov å skryte litt ;) 

Så bare sykepleiere kan "skryte" av jobben di gjør?

8 timer siden, goldlion skrev:

Dette var jeg faktisk ikke klar over. Så utrolig tragisk. Trodde ikke hun kunne synke så lavt 😒

Seriøst? Dette er en kommentar fra 2 år tilbake..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion
19 timer siden, Birdo skrev:

Så bare sykepleiere kan "skryte" av jobben di gjør?

Seriøst? Dette er en kommentar fra 2 år tilbake..

Hvem har sagt at bare sykepleiere kan skryte av jobben de gjør? Jeg synes det blir for dumt å skryte av å jobbe frivillig på et omsorgshjem noen timer i uka, når det finnes folk som tar utdanning/jobber fulltid med å hjelpe andre mennesker. Blir alltid veldig skeptisk når folk gjør gode gjerninger, for så å være ekstremt flinke til å påpeke det. 

 

Så oppførselen er foreldet, mener du? Det må være lov å bli skuffet når personer er stygge med andre, uavhengig om det er 6 måneder eller to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, goldlion skrev:

Hvem har sagt at bare sykepleiere kan skryte av jobben de gjør? Jeg synes det blir for dumt å skryte av å jobbe frivillig på et omsorgshjem noen timer i uka, når det finnes folk som tar utdanning/jobber fulltid med å hjelpe andre mennesker. Blir alltid veldig skeptisk når folk gjør gode gjerninger, for så å være ekstremt flinke til å påpeke det. 

 

Så oppførselen er foreldet, mener du? Det må være lov å bli skuffet når personer er stygge med andre, uavhengig om det er 6 måneder eller to år siden.

Hun lever av å skrive om hva hun gjør. Jeg ser ikke på det som skryt.

Er det ikke lov å si at man gjør litt fordi noen andre gjør mye mer? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, goldlion skrev:

Hvem har sagt at bare sykepleiere kan skryte av jobben de gjør? Jeg synes det blir for dumt å skryte av å jobbe frivillig på et omsorgshjem noen timer i uka, når det finnes folk som tar utdanning/jobber fulltid med å hjelpe andre mennesker. Blir alltid veldig skeptisk når folk gjør gode gjerninger, for så å være ekstremt flinke til å påpeke det. 

 

Så oppførselen er foreldet, mener du? Det må være lov å bli skuffet når personer er stygge med andre, uavhengig om det er 6 måneder eller to år siden.

Jeg synes den frivillige jobben KA gjør innen eldreomsorgen er fantastisk, og opplever ikke måten hun skriver om det på som «skrytete». Jeg synes det er flott at hun skriver om dette, og opplyser leserene om gledene hun får ved å besøke eldre. Det er jo bare inspirerende ? Er vel ingen som synes det er dumt om flere begynner å bruker noen timer i uka på å gjøre hverdagen til eldre bedre? Rar ting å kritisere noen på

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at hun gjør noe veldedig og for andre, jeg. De fleste bloggere gjør ikke det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.7.2017 den 16.41, suckers skrev:

Blir fortsatt satt ut over hvor oransj hun er. Ser hun virkelig ikke dette selv:rolleyes:

Oi! Jeg var like oransj da jeg gikk i 10ende.

Endret av Hangover
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2017 den 0.45, goldlion skrev:

Dette var jeg faktisk ikke klar over. Så utrolig tragisk. Trodde ikke hun kunne synke så lavt 😒

Hun har jo (hadde bør jeg kanskje si, jeg er ikke helt oppdatert for de siste par månedene) en relativt heftig hang up på hele Kardashian-greia, så kom nå det egentlig som en overraskelse? 

Jeg synes hun skal bruke de pengene på hva enn hun vil, (det skal gudene vite at jeg hadde gjort), men jeg må jo ærlig talt innrømme at jeg ser frem til dagen hun vokser ut av den ikke helt så heldige K`-hangup`n sin.

 

På 2.7.2017 den 16.23, goldlion skrev:

Jeg synes egentlig KA virker som en oppegående jente, utenom mangelfull merking av reklame. Dette må hun skjerpe seg på dersom hun ønsker å bli fremstilt som en seriøs blogg.

Ellers synes jeg at hun fremmer et sunt og normalt kroppsbilde, noe som er bra. Men jeg misliker tendensen til å fremstille seg selv som en helgen fordi hun jobber frivillig på et gamlehjem noen timer i uka?! Hva med å ta sykepleieutdannelse og jobbe fulltid med å hjelpe folk i tillegg til bloggen, slik som Marthe Borge? Da kan du få lov å skryte litt ;) 

Tja. Jeg synes det er fabelaktig at hun tar litt frivillig arbeid innimellom, jeg synes også det er ganske kult at hun skriver om det slik at hun normaliserer det og kanskje (forhåpentligvis) minner andre på at vi bør alle ta i et tak. Jeg synes også akkurat det området gir bloggen hennes en sårt tiltrengt dybde fordi den fremstår ganske overfladisk og platt for meg. Jeg tror derimot hun består av veldig mye mer enn dette platte og relativt kjedelige (nye negler, nytt hår, ny veske, se hva jeg lagde til kveldsmat, nye øyevipper+++) og jeg skulle ønske at vi kunne se enda litt mer av det, innimellom, blant negler og den nye sminken. 

 

På 16.6.2017 den 15.12, Rosewood skrev:

Lurer på om hun fremdeles har en vegetarisk dag i uka, eller om det kun gjaldt i den perioden hun ble sponset av det merket som selger vegetarburgere, pølser osv. Husker ikke hva merket heter. 

Jeg liker henne godt som blogger, men akkurat når det gjelder reklamer så synes jeg hun er svært lite troverdig. Virker som om hun kun bruker produktene hun reklamerer for i den perioden hun blir sponset, for så og gå over til neste tilsvarende sponset produkt. Massevis av forskjellig sminke har hun reklamert for også, men hun nevner jo støtt og stadig at hun kun bruker bare minerals foundation og litt solpudder. Så ja, reklamene hennes tar jeg med en god klype salt. Da synes jeg f.eks Ida Wulff er mer troverdig

Dette er jeg helt enig med deg i. Når det gjelder reklame har hun en langt mindre verdi og tyngde enn andre, dessverre.

 

6 timer siden, loffen skrev:

Jeg synes hun virker veldig hyggelig, har et godt inntrykk av henne.

Det synes jeg og, hun fremstår hyggelig. Jeg liker at hun engasjerer seg i viktige saker som dyrevelferd og eldre. Hun nøler ikke med å si ifra når noe er galt og det synes jeg er ganske så prisverdig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hun burde ha forbud mot snap når hun drikker :redd: Hun blir å våkne å få litt sjokk i dag, tror jeg. Hun filmer folk som IKKE vil bli filmet. Ikke bra..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ^littletoomuch skrev:

Hun burde ha forbud mot snap når hun drikker :redd: Hun blir å våkne å få litt sjokk i dag, tror jeg. Hun filmer folk som IKKE vil bli filmet. Ikke bra..

Enig. Så hun hadde vært inne og rensket opp litt i mystoryen istad, ja :lol:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...