sommerfuglene Skrevet 19. august 2004 #1 Del Skrevet 19. august 2004 Lørdag reiser jeg alene med jentene våre på 2 og 5 år. Må si jeg gruer meg litt angående å reise alene, men jeg hoppet i det... :o Er det noen som kan fortelle meg litt om tyrkia, og som har reist med barn, alene eller uspsifisert dit?! Er det noe spsielt jeg må ta med eller huske når vi er der? Det skal nok bli fint, jeg gleder meg masse Jeg ser veldig frem til å fortelle hun eldste om turen, da blir hun nok helt i hundre!!! PS! Jeg er mørkhåret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 20. august 2004 #2 Del Skrevet 20. august 2004 Vel nå har du allerede bestilt reisen, men jeg vil allikevel si at jeg anbefaler ikke å reise uspes til Tyrkia med barn. Når du i tillegg reiser alene, må du vente deg at tyrkerne henger på deg som en klegg. De er veldig masete, og tar ikke nei for et nei. Slik er de bare. I tillegg kan du havne på et sted med relativt dårlig standard. Har du kjøpt med garanti for eget bad på på rommet da iallefalll? Får håpe du havner på et barnevennlig hotell der det bor masse andre barnefamilier.... Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 20. august 2004 #3 Del Skrevet 20. august 2004 Vi var i Tyrkia for en uke siden, og der møtte vi en mor med to små barn. Hun hadde ikke blitt plaget i det hele tatt av Tyrkerene. For det virket som om de på en eller annen måte, trodde hun hadde lite penger, siden hun var alene med de. Det du også kan gjøre, er å kjøpe deg en bedre standard på stedet. Om hotellet dere kommer på ikke er bra. De fleste reiseselskap tar ca 750-1200 pr leilighet, for dette. Men jeg tror nok, at reiseselskapet tar hensyn til dine to små barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 20. august 2004 #4 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg var i Tyrkia i begynnelsen av august, reiste uspesifisert med Detur. Vi var noe uheldige med stedet vi endte opp på, et 2 stjerners leilighetshotell. Det var likevel noen av de andre vi tok flyet med som havnet på bedre steder. Du kan være uheldig, men også det stikk motsatte. Du må rett og slett gjøre som meg; drite i hva tyrkerne skriker etter deg, og bare gå videre. Til slutt vil du nesten ikke ense det heller. Noe som faktisk plaget meg mer enn tyrkere var bønnene som ble skreket ut daglig. Spesielt den klokken 05:00 om morgenen. Vi bodde nokså nær en moskee (omtrent 20 m. fra), og hørte det kanskje ekstra godt av den grunn. Maten der nede var overraskende god, og jeg tror ikke det er noe du bør frykte når det gjelder kjøtt , frukt o.l. Husk å ta med myggprodukter, da jeg fikk flere stikk. Jeg kommer nok til å dra tilbake til Tyrkia en gang, bare på et spesifisert sted.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #5 Del Skrevet 20. august 2004 Tusen takk for myggtipset! Stood på apoteket i dag og tenkte om jeg skulle ha myggstift, men tenkte at der er sikkert ikke mygg.. Så takk for tipset, sambo er ut å kjøper nå! Jeg vet ingenting om tyrkia, var på biblioteket og lånte to reisebøker i dag til å lese på flyet. Bladde litt i den nå og må tenke: bruker de ikke euro der? Jeg er grønn på geografi og historie :oops: , setter pris på om noen vil ta en kort innføring for meg om tyrkia. Hvordan er det med strender, mat, penger, ting å kjøpe, ta ut penger, priser osv??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. august 2004 #6 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg ville ikke reist til tyrkia uspesifisert hvis hadde hatt barn..standaren varierer VELDIG... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mackenzie* Skrevet 20. august 2004 #7 Del Skrevet 20. august 2004 Med barn ville jeg nok reist spesifisert for å være sikker,men har ikke noe med at det er tyrkia. Tror det er samme om det er spania eller tyrkia sånn sett,uansett blir det nok tatt hensyn til at du har 2 små barn. Joda de har euro der nede,og tyrkiske lire. Maten er nydelig,gled deg at du har mørskt hår har fint lite å si (jeg vet ),men med unger tror jeg det kan bli litt annerledes. uansett, du blir god til å overse så overlever nok. Strender? spørs litt hvor du skal i tyrkia finnes mini banker overalt. fikk beskjed om å ta ut i minibanker med tilknytning til bank,i tilfelle kortet blir slukt. Mygg olje er lurt,de har noen merkelige mygg der. mindre men likevel kraftigere stikk enn her hjemme. Gull er billig, fake merkeklær..kvalitet kan være så som så,sjekk sømmer;) det var noe,bare spør. skal svare om jeg kan (akkurat kommet hjem fra alanya for 3.gang) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 20. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 20. august 2004 Bruker du lire eller euro? Er de likestilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 20. august 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 20. august 2004 Bruker du lire eller euro? Er de likestilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mackenzie* Skrevet 20. august 2004 #10 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg brukte lire,syns det var greit. (litt styr med alle nullene da, går i millioner der.. 1 million tyrkiske lire er ca 5 kr.) Der jeg har vært har det vært samme for dem om du betaler med euro eller lire. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #11 Del Skrevet 21. august 2004 Tusen takk for svarene jeg har fått. I morgen tidlig reiser vi Hilsen sommerfuglene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 21. august 2004 #12 Del Skrevet 21. august 2004 Vi var i Tyrkia for en uke siden, og der møtte vi en mor med to små barn. Hun hadde ikke blitt plaget i det hele tatt av Tyrkerene. For det virket som om de på en eller annen måte, trodde hun hadde lite penger, siden hun var alene med de. Det du også kan gjøre, er å kjøpe deg en bedre standard på stedet. Om hotellet dere kommer på ikke er bra. De fleste reiseselskap tar ca 750-1200 pr leilighet, for dette. Men jeg tror nok, at reiseselskapet tar hensyn til dine to små barn. Dette stemmer ikke. De tar ikke spesielle hensyn til de som reiser uspes: reiser på eget ansvar. Og det går an å betale seg opp ja, men det varierer hva det koster! I værste fall må du bet diff opp til ord. pris, og har de kun bre hotell igjen, kan dette fort bli mange tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå