Gå til innhold

Jobbe i apotek, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg avslutter mitt siste år på vgs til våren og vurderer å søke farmasi enten i oslo, bergen eller tromsø. Men etter å ha lest litt her på kvinneguiden begynner jeg å bli usikker. Fikk inntrykk av at mange opplever ofte frekke kunder og mistrives i jobben pga det eller at apotekjobben er generelt kjedelig. Tok meg veldig nær av frekke kunder da jeg jobbet på Bunnpris ettersom jeg er en følsom person, derfor virker apotekjobben som mindre fristende nå. Kunne gjerne tenkt meg å jobbe på sykehus eller legemiddelindustrien, men som jeg har skjønt det er det lite av disse jobbene og hard konkurranse.

Er det noen her som kan dele noen erfaringer (både positive og negative) fra det å jobbe i apotek som provisorfarmasøyt eller reseptar? Evt om du kjenner noen som jobber på apotek og har delt sine erfaringer? Blir veldig takknemlig for svar :)

Anonymous poster hash: a499b...753
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som går faramasi og som jobber på apotek. Og ja, hun kan fortelle at det innimellom er mange frekke og sinte kunder. Det er mange som blir sinte når de ikke får hente ut medisin (som de mener de har rett på men ikke har. Legen har gjort feil eller de har misforstått) o.s.v, og noen er skikkelig frekke og kaller henne stygge ting. Husk at det ofte er en del litt syke personer som gjerne ikke har det så bra, så da kan man dessverre støte på litt frekke kunder. Men man må enkelt og greitt bare heve seg over disse og bli litt hardhuda. Det er jo ikke hele tiden, men du vil komme til å måtte oppleve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke og snåle mennesker vil du møte overalt:P Ikke la det ødelegge for et fremtidig yrkesvalg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger å jobbe med mennesker, så kommer du garantert til å møte mange du ikke liker uansett dessverre. Når det er sagt, så har jeg en kusine som er farmasøyt (eller en av de andre apotek-stillingene), og hun stortrives. Det eneste hun ikke liker, er at hun må jobbe lørdager, og det er jo ganske mange yrker som må :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som går faramasi og som jobber på apotek. Og ja, hun kan fortelle at det innimellom er mange frekke og sinte kunder. Det er mange som blir sinte når de ikke får hente ut medisin (som de mener de har rett på men ikke har. Legen har gjort feil eller de har misforstått) o.s.v, og noen er skikkelig frekke og kaller henne stygge ting. Husk at det ofte er en del litt syke personer som gjerne ikke har det så bra, så da kan man dessverre støte på litt frekke kunder. Men man må enkelt og greitt bare heve seg over disse og bli litt hardhuda. Det er jo ikke hele tiden, men du vil komme til å måtte oppleve det.

Jeg vil nok forhåpentligvis lære meg å bli litt hardhuda etterhvert da :) Trvies hun ellers med studiet og jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok forhåpentligvis lære meg å bli litt hardhuda etterhvert da :) Trvies hun ellers med studiet og jobben?

Ja det gjør hun :) Hun synest fagene er veldig interessante, og det høres kjekt ut. Hun liker jobben ellers også, virker som det generelt er bra arbeidsmiljø, som sier i fra at man ikke skal ta seg nær av enkelte kunder de gangene det skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...