Gå til innhold

Plutselig utbetalt 150 000 i bonus, hva gjør man med dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er bare nysgjerrig; hvilken utdanning og jobb har dere? :)

Anonymous poster hash: 67d46...095

Hans bonus, han er eiendomsmegler...

TS

Anonymous poster hash: 9a352...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bruk de nå...

Går det ikke an å spare de til en annen gang hvor dere faktisk trenger det? Eller er det noe spesielt med bonus som gjør at det må brukes sporenstreks?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor gir han/dere de ikke til veldedighet? Du snakker om disse 150 000 som om det skulle være krise at dere ikke har noe å bruke alle pengene på.. "Vi ble tatt på sengen, "uff" liksom. Skjønner ikke helt problemstillingen her. Har dere ikke steder dere vil reise f.eks? Kjøpe en finere bil? Kjøpe fine gaver til noen dere er glad i?

Anonymous poster hash: fb387...d3c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye for oss når vi ikke ante om dem. Har fått bonuser før, og for så vidt større bonuser også, men da visste vi at det skulle komme... Nå ble vi litt tatt på sengen...

TS

Tatt på sengen??? Kan dere ikke legge pengene på sparekonto til dere er tatt ut av sengen igjen, da, og finner ut om dere vil spare, investere eller forbruke?

Merkeligste jeg har lest på lenge...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ufør og årsinntekten min er 150000, men jeg gir alikevel til veldedige organisasjoner.

Anonymous poster hash: b0f52...a52

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud tuller du TS ?? Hvis dette er din måte å skryte på så lykke til med det :P 150 000 i bonus er ikke all verdens. Skulle tro dere fikk 1.5 mill. Normale mennesker uten skrytebehov hadde ikke fortalt folk om dette.

Jeg hadde nedbetalt lån om jeg hadde eller spart de selvfølgelig ! Tro meg de kommer godt med i lengden. Dere er vel såpass oppegående mennesker at dere ikke trenger brukere på KG til å fortelle dere hva pengene skal brukes til. Såpass klarer dere på egenhånd.

Har dere så mye å rutte med så doner det til organisasjoner som trenger det.

Anonymous poster hash: 0c587...ba3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette her ble jeg bare kvalm av... å bli tatt på senga fordi man får en uventet bonus på 150.000 kr og ikke vet hva man skal gjøre med pengene.

Støtter forslaget mange har kommet med før her - gi en del av pengene til et veldedig formål, og sett resten på en sparekonto.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være den mest usympatiske skrytetråden jeg har sett her. Hvis dere ikke har noe bedre å gjøre med det mange vil kalle en årslønn, kan dere ta ut alt i kontanter og skylle pengene ned i do.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oh man, for et hardt liv dere har TS! Tenk å bli tatt på senga og bare FÅ 150.000kr droppa i fanget. Kjipern ass!

Blir helt matt over hvor mange idioter det er på KG. Slutter aldri å bli overrasket

Anonymous poster hash: ce058...81a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, har du fått penger du ikke vet hva du skal brukes på, sparer du dem og bruker dem på noe nyttig senere i livet. Makan for en dum skrytetråd.

Anonymous poster hash: d39b0...bc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oj her var det mye bitterf**te svar. Tenkte jeg skulle få noen gode tips jeg da, men tydeligvis feil forum...

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker ut som 150.000kr er mye for dere så da kan dere vel spare dem? 150.000kr idag er ikke mye penger for og være ærlig.

Dét kommer an på hvem du spør. :P Har man penger, er ikke det mye. Er man såkalt fattig, er det MYE.

Anonymous poster hash: 9f241...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oj her var det mye bitterf**te svar.

Så det er det man tror skjønner jeg? Som om man er misunnelig. :P

Oppegående mennesker går ikke ut på et forum med et slikt spørsmål. Det høres faktisk innmari briefete ut.

Anonymous poster hash: 9f241...1de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Oj her var det mye bitterf**te svar. Tenkte jeg skulle få noen gode tips jeg da, men tydeligvis feil forum...

TS

Lol bitterfittesvar?! Jikes, det må være slitsomt å leve med så dårlige sosiale antenner i hverdagen...

Anonymous poster hash: ce058...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker å sette av 28% av bonusen på egen konto (skatt om det blir tatt ut som utbytte) eller litt over 50 prosent (om det blir tatt ut som lønn) Ellers settes resten på konto til pensjon. Etter de nye pensjonsreglene kom, er der bare å spare!!!

Anonymous poster hash: 27af9...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

150000 kroner er en halv årslønn for meg, så om jeg hadde fått det, ville det betydd mye.

Det betyr noe for oss også, har aldri sagt noe annet...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det betyr noe for oss også, har aldri sagt noe annet...

TS

Mulig du ikke sa akkurat det, men selve problemstillingen i HI går jo på at det er vanskelig å finne på noe å bruke pengene på. Du ser ikke at det ikke akkurat innbyr til sympati, eller? :fnise:

Mannen min får bonuser av den størrelsen et par ganger i året. Det er ikke så uvanlig, så at alle er misunnelige bitterfitter må du nok lenger ut på landet med. Det handler rett og slett om den holdningen du legger for dagen, og jeg gjentar meg selv: hvis dere ikke trenger pengene på noe vis, er det bare å gi dem bort. SOS Barnebyer, Unicef, Kirkens Bymisjon, Røde Kors, det er mange som ville satt pris på 150 000 ekstra. Å gi bort penger man ikke har behov for er jo ikke verdens største offer akkurat, dere trenger dem jo ikke.

Og som påpekt: sjekk at pengene er beskattet og regnet inn i lønn. Hvis ikke kan det være lurt å spare til neste års skattesmell ;)

Anonymous poster hash: 94246...052

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig du ikke sa akkurat det, men selve problemstillingen i HI går jo på at det er vanskelig å finne på noe å bruke pengene på. Du ser ikke at det ikke akkurat innbyr til sympati, eller? :fnise:

Mannen min får bonuser av den størrelsen et par ganger i året. Det er ikke så uvanlig, så at alle er misunnelige bitterfitter må du nok lenger ut på landet med. Det handler rett og slett om den holdningen du legger for dagen, og jeg gjentar meg selv: hvis dere ikke trenger pengene på noe vis, er det bare å gi dem bort. SOS Barnebyer, Unicef, Kirkens Bymisjon, Røde Kors, det er mange som ville satt pris på 150 000 ekstra. Å gi bort penger man ikke har behov for er jo ikke verdens største offer akkurat, dere trenger dem jo ikke.

Og som påpekt: sjekk at pengene er beskattet og regnet inn i lønn. Hvis ikke kan det være lurt å spare til neste års skattesmell ;)

Anonymous poster hash: 94246...052

Du og flere her i tråden leser jo en holdning inn i min tekst som ikke finnes! Ute etter sympati, er du gal?! Selvfølgelig er jeg ikke det. Og så kommer det masse trusler om baksmell, som om jeg ikke aner st man må skatte av penger man tjener. Jeg tenkte kanskje at jeg kunne få noen tips, om morsomme/kreative/smarte/nye ting å bruke de på, men her er det bare kjeft å få...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og flere her i tråden leser jo en holdning inn i min tekst som ikke finnes! Ute etter sympati, er du gal?! Selvfølgelig er jeg ikke det. Og så kommer det masse trusler om baksmell, som om jeg ikke aner st man må skatte av penger man tjener. Jeg tenkte kanskje at jeg kunne få noen tips, om morsomme/kreative/smarte/nye ting å bruke de på, men her er det bare kjeft å få...

TSAnonymous poster hash: 9a352...3c3

Du skriver ikke en sånn tekst med mindre du 1- er totalt blottet for sosial tankegang, eller 2- ønsker å skryte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...