Gå til innhold

Singel og snart 33 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med en så streng definisjon blir mobbing et fenomen som knapt eksisterer.

Anonymous poster hash: 55c07...d73

Det er mange som bruker den definisjonen, bla. arbeidstilsynet: "Det norske Arbeidstilsynet legger følgende til grunn: Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting og lignende. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg."

Altså er det godt belegg for å hevde at det må være systematisk, altså over tid og mot den samme personen eller de samme personene for at man skal kunne kalle det mobbing.

Selvsagt legitimerer det ikke nedsettende kommentarer uansett, men det er ikke mobbing når man blir utsatt for en sleivete kommentar her og der.

Anonymous poster hash: 5ef63...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som sagt er ikke dette helt sammenlignbart, mobbing er ikke det samme som en sleivete kommentar her og der. For at det skal kunne kalles mobbing må det være systematisk over tid fra de samme personene, og det er selvsagt ikke greit.

At noen ikke liker ens livsvalg kan ikke i seg selv kalles mobbing og det vil alltid være noen som kan gi deg en kommentar på det. Om noen til stadighet gnir det så kan det potensielt kalles mobbing ja, men da mener jeg man er utsatt for angre og har rett til å ta igjennom alle midler. Man bør sette seg i stand til å gjøre det, både med mental trening og kampsporttrening slik at man kan gjengjelde med svært harde midler dersom det behøves. Det virker kanskje brutalt men jeg mener at man har rett til å forsvare seg selv om det innebærer å påføre andre varige men.

Om man føler at selvtilliten brytes ned og opp gjennom livet så bør man kanskje søke hjelp. Det er jo naturlig å føle seg nedfor i perioder, men dersom man føler at den grunnleggende selvtilliten ikke er der lenger så bør man kanskje snakke med noen profesjonelle.

Anonymous poster hash: 5ef63...a8b

Jeg har forøvrig aldri sammenlignet mobbing av barn med temaet for tråden, det var kun et eksempel for å understreke at man ikke bare kan si til folk at de skal ignorere alle rundt seg og deres meninger. Hadde alle gjort det, så hadde vi ikke kunnet leve sammen som samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vi alle vet så er kvinner i sin beste alder fra de er 16 til 24. Etter de begynner forfallet. Hos menn derimot så er vår gylden alder når vi er 30 som meg.

FERDIG SNAKKA, gå å legg deg.

Takk for den, nå gjør du virkelig at jeg føler meg dritt. Så skal vi alle bare ta selvmord og da eller? Alle damer over 24? Du kan ikke ha det bra som kommer med sånne ytringer. Tenk deg litt om før du skriver ting her, vi er faktisk mange som tar oss nær :( Jeg gråter her jeg sitter nå..

Anonymous poster hash: c8a51...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den, nå gjør du virkelig at jeg føler meg dritt. Så skal vi alle bare ta selvmord og da eller? Alle damer over 24? Du kan ikke ha det bra som kommer med sånne ytringer. Tenk deg litt om før du skriver ting her, vi er faktisk mange som tar oss nær :( Jeg gråter her jeg sitter nå..

Anonymous poster hash: c8a51...32c

Neimen kjære venn da, må ikke gråte. Innlegget var veldig spiss-formulert. Selvom man er 30 så betyr ikke det at alt håp er ute, så lenge det er liv er det håp. Prøv tenk litt optimistisk å se om du kan få til noen positive forandringer i ditt liv :)

Ellers så må jeg legge til at det biologiske forfallet starter likt for begge kjønn så jeg er i samme båt som deg.

Det finnes et hav av enslige koselige menn på din alder som har festet fra seg og er gira på å stifte familie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...