Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #1 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har vært permitert i rundt 3 måneder og mottatt dagpenger fra Aetat. Nå ser det ut til at min arbeidsplass går konkurs. Jeg vet at jeg da vil få 3 måneder med lønn fra lønnsgarantifondet. Hva skjer da med dagpengene? Har jeg krav på opptjenet feriepenger for i år også? Bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. august 2004 #2 Del Skrevet 19. august 2004 Du vil neppe få lønn for de tre månedene. Du har ikke krav på feriepenger av dagpengene dine. HVorvidt du får feriepenger av din tidligere arbeidsplass, kommer vel an på booppgjøret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 19. august 2004 #3 Del Skrevet 19. august 2004 Du vil neppe få lønn for de tre månedene. Du har ikke krav på feriepenger av dagpengene dine. HVorvidt du får feriepenger av din tidligere arbeidsplass' date=' kommer vel an på booppgjøret?[/quote'] Men jeg har vel krav på 3 mnd med lønn fra lønnsgarantifondet? Jeg mente feriepenger for de månedene har jobbet i år før jeg ble permitert. De bør jeg vel få for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. august 2004 #4 Del Skrevet 20. august 2004 Lønnsgarantifondet kjenner jeg ikek til. Jeg mente penger fra Aetat, dagpenger, for de tre månedene du da får lønn. Feriepenger har du normalt krav på, men om du får det i en konkurs, vet jeg ikke. Det er bostyrer som styrer det, ville jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dreyer Skrevet 23. august 2004 #5 Del Skrevet 23. august 2004 Ja, jeg tror du har krav på å få lønn fra Lønnsgarantifondet (går ut fra at du har 3 mndrs oppsigelse siden du nevner 3 mndrs lønn). Jeg vet at du har krav på feriepenger også derfra, feriepenger på det du har tjent hos arbeidsgiver i år (inkludert lønna fra Lønnsgarantifondet). Aetat kan ikke kreve noe, men tror ikke du kan motta trygd de (neste) tre mndr som du får oppsigelseslønn. En annen sak er at det tar lang tid å få utbetalinger fra Lønnsgarantifondet, så du kan få trygd fra Aetat mens du venter - da må du betale tilbake trygden du får (blir som om de "låner" deg penger imens.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå