Mitzi Skrevet 19. august 2004 #1 Del Skrevet 19. august 2004 Lillesøster og jeg skal en svipptur (lørdag-mandag) til Amsterdam i september, etter å ha lest og sett "Pike med perleøredobb" av Tracy Chevalier. Vi ble så betatt av boken/filmen at vi skal reise en tur til Delft for å se hvordan det er der. Samtidig skal vi selvfølgelig shoppe litt klær og sko , og så liker vi å tusle rundt på markeder og torg og kikke. Samtidig kunne vi tenke oss å se flere av Jan Vermeers verk. Noen som har tips om hva vi burde gjøre og hvor vi burde gå? Vi har ganske kort tid på oss, så vi må være selektive. Og noen som vet om butikkene er åpne på søndager der? Hva er må-ha fra Amsterdam? (Ikke klisjégreier som tresko og tulipaner....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 19. august 2004 #2 Del Skrevet 19. august 2004 Butikkene i de store handlegatene i Amsterdam er stort sett åpne på søndager, og har mye fint i klær og sko. (området Nieuwendijk, Kalverstraat) Få med dere markedet på Waterloo plein (ikke åpent på søndager så vidt jeg husker), der har de masse rart, nytt og gammelt. Mest klær - mye spennende her! Ellers pleier jeg ikke kjøpe noe spesielt "nederlandsk"- utenom lakris (mye god nederlandsk lakris). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå