AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Del Skrevet 27. mars 2015 Litt over 1 mnd igjen til eksamen og jeg husker svært lite av pensumet. Har gjennom semesteret tatt både notater, sørget for å få en god forståelse av innholdet, gjort oppgaver og repetert litt, men likevel sitter det dårlig. Noen studietips til en stresset og fortvilt student? Hva bør jeg bruke tiden på de siste ukene? Begynner å lure på om jeg har unormalt dårlig hukommelse ettersom jeg som oftest glemmer det jeg har lest til tross for at stoffet interesserer meg. Har lest utallige artikler om studieteknikker, men likevel husker jeg dårlig. Enten gjør jeg noe feil når jeg studerer, eller så er jeg mindre begavet enn gjennomsnittet. Anonymous poster hash: f62ed...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #2 Del Skrevet 27. mars 2015 Les gjennom bøkene på ny, det gjør jeg alltid. Må iallefall ha lest bøkene 2-3 ganger før jeg er fornøyd før eksamen, føler alltid jeg går glipp av noe. Anonymous poster hash: aadcb...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 27. mars 2015 #3 Del Skrevet 27. mars 2015 Noter mens du leser, og repeter hvert kapittel for deg selv etter at du er ferdig. Lag også tankekart, gjerne med farger, det husker du bedre. Fikk disse tipsene av en nyutdannet lege før eksamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #4 Del Skrevet 27. mars 2015 Les gjennom bøkene på ny, det gjør jeg alltid. Må iallefall ha lest bøkene 2-3 ganger før jeg er fornøyd før eksamen, føler alltid jeg går glipp av noe. Anonymous poster hash: aadcb...a67 Tviler på at jeg klarer å lese pensum på 2500-3000 sider på 4 uker Hvordan får du tid til å lese bøkene 2-3 ganger?? Såvidt jeg har tid til å lese kap 1 gang (og da skriver jeg notater i tillegg) før jeg må over på neste kap slik at jeg følger forelesningsplanen. Anonymous poster hash: f62ed...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Del Skrevet 27. mars 2015 Noter mens du leser, og repeter hvert kapittel for deg selv etter at du er ferdig. Lag også tankekart, gjerne med farger, det husker du bedre. Fikk disse tipsene av en nyutdannet lege før eksamen Er det lurt å notere på papir eller på pc? Hva foretrekker du? Anonymous poster hash: f62ed...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #6 Del Skrevet 27. mars 2015 Ikke les perm til perm. Anonymous poster hash: 0ec2c...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Del Skrevet 27. mars 2015 Er det lurt å notere på papir eller på pc? Hva foretrekker du? Anonymous poster hash: f62ed...814 En annen person her, men jeg noterer på PC. Går raskere. Faren med det er at en skrive mye mer enn man ville ha skrevet om en skrev for hånd. Anonymous poster hash: 8cff7...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 27. mars 2015 #8 Del Skrevet 27. mars 2015 Er det lurt å notere på papir eller på pc? Hva foretrekker du? Anonymous poster hash: f62ed...814 Definitivt papir. Det hjalp meg MYE til eksamen. På spørsmålene mine så jeg for meg arket jeg hadde skrevet på papir, og kunne så og si alt utenat. Men så pugget jeg mye også. Men du husker bedre det du skriver selv. Les et avsnitt, finn nøkkelpunktene og skriv med egne ord. Etter du har skrevet det ned kan du f.eks. repetere det enda en gang i hodet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #9 Del Skrevet 27. mars 2015 Definitivt papir. Det hjalp meg MYE til eksamen. På spørsmålene mine så jeg for meg arket jeg hadde skrevet på papir, og kunne så og si alt utenat. Men så pugget jeg mye også. Men du husker bedre det du skriver selv. Les et avsnitt, finn nøkkelpunktene og skriv med egne ord. Etter du har skrevet det ned kan du f.eks. repetere det enda en gang i hodet. Hørtes fornuftig ut, takk for tips! Anonymous poster hash: f62ed...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 27. mars 2015 #10 Del Skrevet 27. mars 2015 Hørtes fornuftig ut, takk for tips! Anonymous poster hash: f62ed...814 Bare hyggelig, masse lykke til med eksamen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 27. mars 2015 #11 Del Skrevet 27. mars 2015 Nå vet jeg ikke hvilke fag du tar da, men det å lage tidslinjer, oversikter, tankekart, sammendrag osv er fryktelig nyttige måter å repetere på, i alle fall. Og angående det å skrive notater på PC vs papir; det er forsket på og bevist at det skjer en eller annen kobling i hjernen når man skriver for hånd, som gjør at man husker mye bedre. Det tar lenger tid, men jeg synes i alle fall det er verdt det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 27. mars 2015 #12 Del Skrevet 27. mars 2015 Hva studerer du? Hjelper ofte og gjøre gamle eksamensoppgaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #13 Del Skrevet 27. mars 2015 lage tankekart og tegninger. Nå vet jeg ikke hva du studerer, og hva slags eksamener du har, men på mitt studie får vi ofte oversikter over viktige begreper og ting vi må kunne. Jeg lager lister over disse begrepene og tegner, lager tankekart osv. Så pugger jeg det som skal pugges. Renskriver notater, og leser sammendrag av kapitler. Anonymous poster hash: 580b9...ed4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå