AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Del Skrevet 27. mars 2015 Er det fordinjeg er deprimert? Er det generelt et tegn på depresjon, eller dyp depresjon at man mister interessen for alt av hobbyer?Anonymous poster hash: 07f69...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #2 Del Skrevet 27. mars 2015 du må være trist ganske lenge for at det kan kalles depresjon. http://oslo-psykologene.no/behandling-av-depresjon/hva-er-depresjon Kanskje det bare er en periode der du ikke vil holde på med hobbyene dine, eller du er sliten. Kanskje du trenger en helt annen hobby. Anonymous poster hash: 50933...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #3 Del Skrevet 27. mars 2015 du må være trist ganske lenge for at det kan kalles depresjon. http://oslo-psykologene.no/behandling-av-depresjon/hva-er-depresjon Kanskje det bare er en periode der du ikke vil holde på med hobbyene dine, eller du er sliten. Kanskje du trenger en helt annen hobby. Anonymous poster hash: 50933...707 Hva med 8 år?Anonymous poster hash: 07f69...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 27. mars 2015 #4 Del Skrevet 27. mars 2015 Ved depresjon kan du miste interesse for alt rundt deg, også hobbyer du ellers trives godt med. Hvis du mistenker at du har en depresjon bør du dra til lege, det er god behandling å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg vet AT jeg er deprimert, er endelig under behandling, men det jeg lurer på er om graden av depresjon kan ha noe å si for hvorvidt man ikke orker hobbyer man tidligere har likt eller ikke. For noen mnd siden, kjente jeg bare at.. Nei, jeg gir opp hele hobbyen. Orker ikke lenger, det gir meg ingen glede lenger.Anonymous poster hash: 07f69...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 27. mars 2015 #6 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg vet AT jeg er deprimert, er endelig under behandling, men det jeg lurer på er om graden av depresjon kan ha noe å si for hvorvidt man ikke orker hobbyer man tidligere har likt eller ikke. For noen mnd siden, kjente jeg bare at.. Nei, jeg gir opp hele hobbyen. Orker ikke lenger, det gir meg ingen glede lenger.Anonymous poster hash: 07f69...b5f Fint at du får behandling for depresjonen din. Hvor alvorlig depresjonen er har mye å si for om du fortsatt har glede av de tingene du vanligvis har glede av. Depresjon kan gjøre deg tiltaksløs, det kan være slitsomt bare å komme i gang med noe som helst. Hvis depresjonen ikke er for alvorlig kan du oppleve å ha glede av for eksempel en hobby når du "presser" deg selv til å drive med den. Er depresjonen mer alvorlig har du ingen glede av å drive med hobbyen selv om du presser deg selv til å drive med den. Heldigvis er dette noe som kommer tilbake når depresjonen blir bedre. Prøv å åpne øynene for alt det positive som faktisk er rundt deg, de små tingene. Depresjon har lett for å legge et svart slør over tilværelsen, men hvis du klarer å løfte litt på sløret og se små lysglimt kan det faktisk være med på å gjøre deg frisk. God bedring. :blomst: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Del Skrevet 27. mars 2015 Fint at du får behandling for depresjonen din. Hvor alvorlig depresjonen er har mye å si for om du fortsatt har glede av de tingene du vanligvis har glede av. Depresjon kan gjøre deg tiltaksløs, det kan være slitsomt bare å komme i gang med noe som helst. Hvis depresjonen ikke er for alvorlig kan du oppleve å ha glede av for eksempel en hobby når du "presser" deg selv til å drive med den. Er depresjonen mer alvorlig har du ingen glede av å drive med hobbyen selv om du presser deg selv til å drive med den. Heldigvis er dette noe som kommer tilbake når depresjonen blir bedre. Prøv å åpne øynene for alt det positive som faktisk er rundt deg, de små tingene. Depresjon har lett for å legge et svart slør over tilværelsen, men hvis du klarer å løfte litt på sløret og se små lysglimt kan det faktisk være med på å gjøre deg frisk. God bedring. :blomst: Takk psykologen mente at det er håp i hvertfall. Jeg er nok inne i en verre periode nå, klarer ikke å finne glede i noe som helst nesten, kun noen få ting. Er også dårligere kjæreste enn tidligere, orker ikke kos osv. Men jeg kjemper hver eneste dag! For man ønsker jo ikke å ha det sånn. Er veldig glad for at psykologen er snill og forståelsesfull.Anonymous poster hash: 07f69...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #8 Del Skrevet 27. mars 2015 Hva med 8 år?Anonymous poster hash: 07f69...b5f Ups. Beklager så mye. Ja, en kan miste lysten på det som man før fikk glede av. Hva var det du hadde som hobby før da? Jeg vet det er lett å si, men det kan hjelpe på depresjonen å finne noe man gleder seg over. Anonymous poster hash: 50933...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #9 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg misforsto, trodde du spurte om du var deprimert i HI. Beklager igjen. Anonymous poster hash: 50933...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #10 Del Skrevet 27. mars 2015 Det er helt individuelt. Noen mister lysten til å drive med hobbyen sin ved lettere depresjon, andre ved dypere. Har det noe å si? Det som har noe å si er vel hvordan du føler deg. Anonymous poster hash: 1c8a1...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #11 Del Skrevet 27. mars 2015 Det er helt individuelt. Noen mister lysten til å drive med hobbyen sin ved lettere depresjon, andre ved dypere. Har det noe å si? Det som har noe å si er vel hvordan du føler deg. Anonymous poster hash: 1c8a1...5e9 Det hender jeg mister evnen til å analysere meg selv fordi jeg blir vant til å være sånnAnonymous poster hash: 07f69...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #12 Del Skrevet 27. mars 2015 Ups. Beklager så mye. Ja, en kan miste lysten på det som man før fikk glede av. Hva var det du hadde som hobby før da? Jeg vet det er lett å si, men det kan hjelpe på depresjonen å finne noe man gleder seg over. Anonymous poster hash: 50933...707 Jeg misforsto, trodde du spurte om du var deprimert i HI. Beklager igjen. Anonymous poster hash: 50933...707 Det er i orden. Jeg har hatt håndarbeid, musikkomposisjon, fotografering. Men alt er vekk nå, klarer ikke å glede meg over det, føler på en måte at det ikke er noe vits i. Jeg bruker så mye energi ellers, på å holde maska og kontinuerlig jobbe med meg selv for å forsøke og finne nye lyspunkterAnonymous poster hash: 07f69...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 27. mars 2015 #13 Del Skrevet 27. mars 2015 Takk psykologen mente at det er håp i hvertfall. Jeg er nok inne i en verre periode nå, klarer ikke å finne glede i noe som helst nesten, kun noen få ting. Er også dårligere kjæreste enn tidligere, orker ikke kos osv. Men jeg kjemper hver eneste dag! For man ønsker jo ikke å ha det sånn. Er veldig glad for at psykologen er snill og forståelsesfull.Anonymous poster hash: 07f69...b5f Det er håp, du kommer til å bli frisk igjen. Bruker du noen form for medisiner? Det kan også være god hjelp i det, også i kombinasjon med samtaleterapi. Jeg vet ikke hva slags behandling du får av psykologen, men hvis du har mulighet vil jeg oppfordre deg til å prøve kognitiv eller metakognitiv terapi. Det har god effekt på depresjon. Har du og kjæresten vært sammen lenge? Vet han/hun om depresjonen? Det er vanskelig å stå ved siden av og se på at noen en er glad i har det vondt, uten å kunne gjøre noe. En mulighet er at du lar kjæresten bli med til psykologen en gang, og at dere alle tre snakker om hva han/hun kan gjøre for å hjelpe deg. Det er ikke alltid det skal så mye til for at kjæresten/pårørende skal slippe å føle seg helt hjelpeløse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #14 Del Skrevet 27. mars 2015 Det er i orden. Jeg har hatt håndarbeid, musikkomposisjon, fotografering. Men alt er vekk nå, klarer ikke å glede meg over det, føler på en måte at det ikke er noe vits i. Jeg bruker så mye energi ellers, på å holde maska og kontinuerlig jobbe med meg selv for å forsøke og finne nye lyspunkterAnonymous poster hash: 07f69...b5f Spennende hobbyer Selv er jeg inne i en periode der jeg ikke får kommet igang med hobbyer som jeg har lyst til å begynne med, antakelig pga depresjonen min. Kanskje det for din del hadde gitt deg glede å lete etter inspirasjon? F.eks se på kunst, hvis du har anledning til det. Anonymous poster hash: 50933...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå