Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. lånekassen og ikke tatt eksamen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et fag som jeg føler er veldig tungt, har ikke fått vært i alle forelesningene fordi jeg har vært en del syk dette året her, og føler meg ikke klar til å kunne ta eksamen i dette faget, det er et fortsettende fag, så det vil være viktig for meg å forstå, ikke bare bestå.

Nå har det seg slik at jeg sliter fryktelig med arbeidskravet, men jeg vurderer å bare glemme det nå, slik at jeg ikke får tatt eksamen heller. Da vil jeg heller ta eksamen i dette faget neste år å føle at jeg faktisk kan klare å gjøre det bra også. Det jeg lurer på er om jeg får 40% stipend om jeg består neste år da, eller må jeg gjøre det dette året her?

Og leste for litt siden her at lånekassen ikke gir penger til samme fag to ganger, vil det si at jeg må finansiere dette faget selv neste år da? Det er BI det er snakk om, så blir litt dyrt...



Anonymous poster hash: a0f5c...7df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil få støtte til faget neste år, så frem du ikke er forsinket med mer enn 60 stp. Du kan også få stipenddelen forutsatt at du tar faget + 30 stp det semesteret.

F.eks, jeg strøk på et fag som var 15 poeng, tok det neste semester sammen med to andre 15 poengsfag. Da hadde jeg "tatt" igjen det jeg manglet og det resulterte da ikke i høyere studielån.

Men tar du opp faget og ikke studerer heltid ved siden av vil du bli liggende bak med studieprogresjon, og det vil da bli mer lån og mindre stipend.



Anonymous poster hash: 52da5...e62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få støtte til faget neste år, så frem du ikke er forsinket med mer enn 60 stp. Du kan også få stipenddelen forutsatt at du tar faget + 30 stp det semesteret.

F.eks, jeg strøk på et fag som var 15 poeng, tok det neste semester sammen med to andre 15 poengsfag. Da hadde jeg "tatt" igjen det jeg manglet og det resulterte da ikke i høyere studielån.

Men tar du opp faget og ikke studerer heltid ved siden av vil du bli liggende bak med studieprogresjon, og det vil da bli mer lån og mindre stipend.

Anonymous poster hash: 52da5...e62

Tusen takk for svar! Ble lettet nå.

Har en stund vurdert å bytte studium, og det studiet jeg har lyst til å bytte til har også dette faget, det er på samme skole altså. Så det blir ikke noe ekstra jobb, men det fungerer vel det også?

Anonymous poster hash: a0f5c...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ble lettet nå.

Har en stund vurdert å bytte studium, og det studiet jeg har lyst til å bytte til har også dette faget, det er på samme skole altså. Så det blir ikke noe ekstra jobb, men det fungerer vel det også?

Anonymous poster hash: a0f5c...7df

Ja, det vil jeg tro går helt fint. :)

Anonymous poster hash: 52da5...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...