Gå til innhold

Vikar/bemanningsbyrå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer egentlig disse?

Jeg skal ut i jobb til sommeren og skal nå begynne å søke men jeg ser jo at mange av stiliingene på finn f.eks. er lagt ut av disse byråene og av en eller annen grunn så ser jeg på det som negativt..

Aner ikke hvrofor for jeg har ingen erfaring med noen av dem. :fnise:

Er det noen som er bedre enn andre, poitive/negative erfaringer og hvordan gjøres det egentlig med lønn osv.?



Anonymous poster hash: 1af7d...8ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styr iallefall LANGT unna Vacant (om du er helsepersonell). De er utrolig useriøse.. Følger deg dårlig opp, bruker lang tid på å få kontakt med de og virker som de utelukkende opptatt av å få bemannet oppdrag uten å ta hverken deg eller avdelingen seriøst..

Generelt har jeg hatt god erfaring med å bruke vikarbyrå for å prøve litt ulike arbeidsplasser. Men det avhenger av et seriøst firma med dyktige ansatte som følger opp både deg og arbeidsplassen de sender deg til Lønnen er god nok (her må du også selv være litt god på å forhandle deg opp), og har samme rettigheter. Har god erfaring med Adeco og Proffice.



Anonymous poster hash: c61e0...923
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr iallefall LANGT unna Vacant (om du er helsepersonell). De er utrolig useriøse.. Følger deg dårlig opp, bruker lang tid på å få kontakt med de og virker som de utelukkende opptatt av å få bemannet oppdrag uten å ta hverken deg eller avdelingen seriøst..

Generelt har jeg hatt god erfaring med å bruke vikarbyrå for å prøve litt ulike arbeidsplasser. Men det avhenger av et seriøst firma med dyktige ansatte som følger opp både deg og arbeidsplassen de sender deg til Lønnen er god nok (her må du også selv være litt god på å forhandle deg opp), og har samme rettigheter. Har god erfaring med Adeco og Proffice.

Anonymous poster hash: c61e0...923

Takk for svar! Da skal jeg holde meg unna de ihvertfall ;)

Anonymous poster hash: 1af7d...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange arbeidsgivere rekrutterer gjennom disse.

Ved å la dem gå som vikar i en periode er det lett å se om vedkommende egner seg i stillingen.

Det er jo tilnærmet umulig å si opp folk dersom de ikke gjør flere grove feil, så jeg forstår jo oppdragsgivernes behov. Samtidig som det ikke er noe kult å gå fra måned til måned for vikarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...