Gå til innhold

Praksis og oppmøte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har en praksisperiode fra 2. mars til 17. april. I denne perioden skal vi ha 4 studiedager. 90% er obligatorisk oppmøte.

Hvordan vil dere tolke dette? Hvor mange syke dager kan jeg ha her da? Er 4 dager sykefravært ALT for mye? Har jeg gått over grensen 90% da? Tenker på at praksisuken er 6 uker, men så kommer jo påskeferien midt oppi her (29.mars til og med 6. April)

Kan noen regne dette ut for meg? Holder på å dø av uvisshet. Er så redd!!! Plisss kan noen se på en kalender og tolke hvor mange dager 90% obligatorisk tilsvarer. Prøve å legge ved en kalender som vedlegg.

- regnes helger med (jobber jo ikke helger, men er 6 uker lik 6*5 eller 6*7?)

- La oss si at det er 100 dager (det er jo ikke det men liksom) 4 av disse er studiedager. Regnes da de 90% obligatorisk frammøte på resterende 96 dager eller 100 dager?

Anonymous poster hash: 4a25a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Har en praksisperiode fra 2. mars til 17. april. I denne perioden skal vi ha 4 studiedager. 90% er obligatorisk oppmøte.

Hvordan vil dere tolke dette? Hvor mange syke dager kan jeg ha her da? Er 4 dager sykefravært ALT for mye? Har jeg gått over grensen 90% da? Tenker på at praksisuken er 6 uker, men så kommer jo påskeferien midt oppi her (29.mars til og med 6. April)

Kan noen regne dette ut for meg? Holder på å dø av uvisshet. Er så redd!!! Plisss kan noen se på en kalender og tolke hvor mange dager 90% obligatorisk tilsvarer. Prøve å legge ved en kalender som vedlegg.

- regnes helger med (jobber jo ikke helger, men er 6 uker lik 6*5 eller 6*7?)

- La oss si at det er 100 dager (det er jo ikke det men liksom) 4 av disse er studiedager. Regnes da de 90% obligatorisk frammøte på resterende 96 dager eller 100 dager?

Anonymous poster hash: 4a25a...710

du skal i praksis og du spør allerede om hvor mange sykedager du kan ta?

deg ville ikke jeg ansatt på fast basis ihvertfall

Anonymous poster hash: 1dc06...6b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dere da. Det kan hende hun skal gjennom noe medisinsk f.eks. som krever fire dagers sykefravær. Grunnen til fraværet har da ingen andre enn hun selv og legen hennes noe med. Får hun gyldig sykemelding så har legen sagt det er gyldig fravær. Er dere legen hennes? Nei. La jenta være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dere da. Det kan hende hun skal gjennom noe medisinsk f.eks. som krever fire dagers sykefravær. Grunnen til fraværet har da ingen andre enn hun selv og legen hennes noe med. Får hun gyldig sykemelding så har legen sagt det er gyldig fravær. Er dere legen hennes? Nei. La jenta være.

om ho har sykemelding så har det ikke noe å si hvor mange dager ho kan ha sykefravær. med å sykemelding så trenger ho ikke ta hensyn til slikt.

så nei, man trenger ikke være lege for å forstå lunta

Anonymous poster hash: 1dc06...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi dere da. Det kan hende hun skal gjennom noe medisinsk f.eks. som krever fire dagers sykefravær. Grunnen til fraværet har da ingen andre enn hun selv og legen hennes noe med. Får hun gyldig sykemelding så har legen sagt det er gyldig fravær. Er dere legen hennes? Nei. La jenta være.

altså, skal ho igjennom noe medisinsk som krever sykemelding så forstår jeg ikke hvorfor ho ikke kan ta praksisen senere. da har ho i tilfelle gyldig grunn og trenger strengt tatt ikke henge seg opp i hvor mange sykedager ho kan ta ut

Anonymous poster hash: 1dc06...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, skal ho igjennom noe medisinsk som krever sykemelding så forstår jeg ikke hvorfor ho ikke kan ta praksisen senere. da har ho i tilfelle gyldig grunn og trenger strengt tatt ikke henge seg opp i hvor mange sykedager ho kan ta ut

Anonymous poster hash: 1dc06...6b1

Skal ikke noe medisinsk. Ble forskjølet i 3 dager og hadde 1 syke dag fra før. Er 4 dager alt for mye å gå over streken?

Anonymous poster hash: 4a25a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke gyldig fravær fra obligatorisk praksis. Uansett hvor god grunn man har må man dekket kravet.

Anonymous poster hash: bc76f...cdc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en praksisperiode fra 2. mars til 17. april. I denne perioden skal vi ha 4 studiedager. 90% er obligatorisk oppmøte.

Hvordan vil dere tolke dette? Hvor mange syke dager kan jeg ha her da? Er 4 dager sykefravært ALT for mye? Har jeg gått over grensen 90% da? Tenker på at praksisuken er 6 uker, men så kommer jo påskeferien midt oppi her (29.mars til og med 6. April)

Kan noen regne dette ut for meg? Holder på å dø av uvisshet. Er så redd!!! Plisss kan noen se på en kalender og tolke hvor mange dager 90% obligatorisk tilsvarer. Prøve å legge ved en kalender som vedlegg.

- regnes helger med (jobber jo ikke helger, men er 6 uker lik 6*5 eller 6*7?)

- La oss si at det er 100 dager (det er jo ikke det men liksom) 4 av disse er studiedager. Regnes da de 90% obligatorisk frammøte på resterende 96 dager eller 100 dager? Anonymous poster hash: 4a25a...710

Regner du med å bli syk på disse ukene da? Hvilken type praksis er dette ?

Anonymous poster hash: dc4ff...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser mer ut som hun allerede har 4 sykedager. Dette startet 2.mars.

I den perioden du jobber er det 32 arbeidsdager. 90% oppmøte tilsier 28.8 dager. Du har en dag for mye fravær.

Dette er basert på at du kun jobber mandag-fredag og har fri i helligdagene i påsken.

Du bør spørre om å få jobbe en dag i helga eller påsken for å kommer over 90% igjen. Du ligger på 87,5% oppmøte nå om du er på jobb alle resterende dager

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det fire vakter pr uke, i seks ukers praksis er det 24 vakter, og du kan dermed være vekke to dager. Legeerklæring er uvesenetlig, du å ha rett antall dager for å kunne stå. Du kan evt spørre praksisstedet om å ta igjen en vakt en av de dagene du egentlig har fri, men tviler på at de ønsker deg inn i påskeuken der bemanningen allerede er lav og man ikke har kapasitet til å passe på en student i tillegg. Hør om mulighetene etter påske.

Anonymous poster hash: d0674...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ho har sykemelding så har det ikke noe å si hvor mange dager ho kan ha sykefravær. med å sykemelding så trenger ho ikke ta hensyn til slikt.

så nei, man trenger ikke være lege for å forstå lunta

Anonymous poster hash: 1dc06...6b1

Jo i praksis må man ofte ta igjen dager som er tapte på grunn av sykdom, så en sykemelding hjelper ikke nødvendigvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om ho har sykemelding så har det ikke noe å si hvor mange dager ho kan ha sykefravær. med å sykemelding så trenger ho ikke ta hensyn til slikt. så nei, man trenger ikke være lege for å forstå lunta Anonymous poster hash: 1dc06...6b1

klart det har noe å si når man er i praksis. Er jo noe som må taes igjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det har noe å si når man er i praksis. Er jo noe som må taes igjen

Hei vet du noe om det praksisdager etter sluttvurdering? Jeg har sluttvurdering på en mandag, men en annen har det på torsdag. Vet du om man f.eks kan ta igjen noe evt. Etter sluttvurderingen?

Anonymous poster hash: 4a25a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser mer ut som hun allerede har 4 sykedager. Dette startet 2.mars.

I den perioden du jobber er det 32 arbeidsdager. 90% oppmøte tilsier 28.8 dager. Du har en dag for mye fravær.

Dette er basert på at du kun jobber mandag-fredag og har fri i helligdagene i påsken.

Du bør spørre om å få jobbe en dag i helga eller påsken for å kommer over 90% igjen. Du ligger på 87,5% oppmøte nå om du er på jobb alle resterende dager

Hei, ver du noe hva det har å si at forskjellige elever har sluttvurdering på forskjellige dager? Jeg har f.eks sluttvurdering på en mandag, men en annen har på torsdag, men skal begge være i praksis til fredag eller slutter man i praksis etter sluttvurdering?

Anonymous poster hash: 4a25a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss har studentene 3,5 dager fravær på en 8 ukers praksisperiode som maksimalt. Det er mulighet til å jobbe inn, altså flytte studiedager og jobbe i stedet eller jobbe inn sykedagene senere ved å ta ekstra dager på slutten av praksisperioden. Det forutsetter at det lar seg gjøre på studiestedet selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vet du noe om det praksisdager etter sluttvurdering? Jeg har sluttvurdering på en mandag, men en annen har det på torsdag. Vet du om man f.eks kan ta igjen noe evt. Etter sluttvurderingen?Anonymous poster hash: 4a25a...710

jeg vet at de fleste ønsker å unngå å måtte ta igjen noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...