Gjest Phoenix Skrevet 29. mars 2015 #61 Skrevet 29. mars 2015 tråden handler om e-cig som har vert lovlig og fortsatt er på noen flyselskaper (i verden) Anonymous poster hash: 7e33e...5f2 Tråden handler om røyking som har blitt bekreftet at ikke er tillat på verken SAS eller Norwegian i denne tråden. 1
Rachelzane Skrevet 29. mars 2015 #62 Skrevet 29. mars 2015 tror vi må forby parfyme også! det lukter jo faktisk ...ikke alltid så godt 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #63 Skrevet 29. mars 2015 Tråden handler om røyking som har blitt bekreftet at ikke er tillat på verken SAS eller Norwegian i denne tråden. Fy søren, jeg bruker ikke nikotin på noen måte, men du må da forstå forskjellen på en sigarett og en EL-sigarett? Det kommer ikke RØYK men DAMP. Det er en varmekilde som varmer opp en væske som man innhalerer dampen av. Det er ingenting som brennes, så det kommer ikke noe røyk, det ville i så fall vært utrolig rart. Så det lukter heller ingenting, og hvis det lukter noe, så er det ikke mer enn om noen hadde tygget tyggis eller suttet på noe drops. Tråden handler ikke om røyking. Har du lest tittelen? El-sigg? Det er ikke røyking. Det er en ny måte å få i seg niktoin på - men det er ikke røyking. Anonymous poster hash: e43a2...794 5
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2015 #64 Skrevet 29. mars 2015 Bare pass på å ikke gjøre det i utenlandsk luftrom, hvor man må nødlande på slike steder. Det var en luring som røyka i flyet og vi måtte nødlande i Madrid. Han fikk en god omgang med juling av flyplasspolitiet at fyren så ikke ut etterpå. Typisk verdensvante nordmenn som tror de eier hele verden og oppfører seg deretter. Jeg syntes ikke synd på han. Anonymous poster hash: cfe21...401 Hvorfor i huleste må et fly nødlande pga litt sigarettrøyk?? 2
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2015 #65 Skrevet 29. mars 2015 Du snakker om røyking, tråden handler om røyking og jeg svarer utifra det. Røyking er ikke tillat på fly selv om noen her sitter og håper at det skal bli tillat med røyking. Du har tungt for det! 2
fruBeist Skrevet 29. mars 2015 #66 Skrevet 29. mars 2015 (endret) Du har tungt for det! Sikkert med vilje. Noen er så bestemt på sitt at de ikke gidder å høre hva andre har på hjertet Endret 29. mars 2015 av fruBeist 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #67 Skrevet 29. mars 2015 Hvorfor i huleste må et fly nødlande pga litt sigarettrøyk?? Det utløste brannalarmen!Anonymous poster hash: cfe21...401
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #68 Skrevet 29. mars 2015 El-sigg? Det er ikke røyking. Det er en ny måte å få i seg niktoin på - men det er ikke røyking. Anonymous poster hash: e43a2...794 Hvordan kan man puste inn nikotin uten å puste noe av det ut igjen etterpå? Anonymous poster hash: a32f4...cbf
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #69 Skrevet 29. mars 2015 Hvordan kan man puste inn nikotin uten å puste noe av det ut igjen etterpå? Anonymous poster hash: a32f4...cbf Smoking traditional cigarettes carries a risk for the user, but also to the people in their surroundings. To fully undestand the implication of this issue, several terms were introduced. The smoke was divided into the main jet, which is inhaled directly into the lung, and auxiliary jet which is emitted at the front of the lit cigarette. Passive smoking consists in breathing in the mix of the smoke exhaled by the cigarette user and the auxiliary jet. In professional scientific language, this mix is called ambient smoke. For e-cigarettes, the phenomenon of auxiliary jet does not occur. The evaporation mechanism of the nicotine liquid is initiated only when inhaling.Passive smoking may only be considered in the context of vapors exhaled by the e-smoker into the environment. For e-cigarettes, the situation is very different. There are far less substances created when creating the aerosol. Due to the limited pool of chemical compounds, it is much easier to test what exactly is being inhaled by the e-smoker. The e-cigarette “smoke” was tested and proven not to contain harmful substances such as toluene, benzene, styrene, naphthalene, hexanal or valeric aldehyde which are present in the traditional cigarette smoke. The only major chemical compound found in the e-smoker’s environment is nicotine. However, recent studies show that the exposure of passive smokers to the effects of nicotine from e-cigarettes is as much as 10 times less than for traditional cigarettes - detailed data will be published at the international conference in Boston: Czogała et al. SRNT 2013. så ja det er litt nikotin i lufta. Anonymous poster hash: 7e33e...5f2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #70 Skrevet 29. mars 2015 så ja det er litt nikotin i lufta. Anonymous poster hash: 7e33e...5f2 Mao. helt greit at det er forbudt på fly. En annen årsak er vel også at kabinpersonell ikke skal behøve gå rundt og sjekke om folk røyker det ene eller det andre. Anonymous poster hash: a32f4...cbf
fruBeist Skrevet 29. mars 2015 #71 Skrevet 29. mars 2015 ●Elektroniske sigaretter inneholder null tobakk. ●Elektroniske sigaretter brenner ikke, og utgjør ingen brannfare ved å f.eks sovne med den i hånda, slik en tradisjonell sigarett gjør. ●Elektroniske sigaretter fungerer ved at en væske (e-juice) varmes opp og innhaleres. http://m.dinside.no/928985/slik-fungerer-e-sigaretter ●Dampen som kommer ut er mer lik teaterrøyk enn sigarettrøyk. ●E-juice finnes med ulik nikotinstyrke, også nikotinfritt. ●E-juice finnes i et utall forskjellige smaker. ●Dampen i seg selv lukter svakt, men setter seg ikke i hår, møbler, klær etc. Lukta forsvinner like fort som selve dampen. ●Det kommer kun damp når en person blåser denne ut. I motsetning til en analog sigarett som avgir røyk så lenge den er tent. Man kan mene hva man vil om det å dampe e-juice. Men tobakksrøyking er det ikke. Jeg kjenner personlig flere som har fått bedre helse av å bytte ut tobakken med e-juice. Jeg ville vert forsiktig med å dampe i små lokaler med sensitive brannalarmer. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror at en damper utløser alarmen, men jeg vet at noen brannalarmer kan være sensitive på damp fra f.eks en oppvaskmaskin som akkurat er ferdig eller en lang, varm dusj. 4
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2015 #72 Skrevet 29. mars 2015 Det utløste brannalarmen!Anonymous poster hash: cfe21...401 So?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #73 Skrevet 29. mars 2015 So? Du syns vel man skal fly videre som om intet har skjedd når brannalarmen går ombord. Anonymous poster hash: a32f4...cbf 2
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2015 #74 Skrevet 29. mars 2015 Du syns vel man skal fly videre som om intet har skjedd når brannalarmen går ombord. Anonymous poster hash: a32f4...cbf Flyet har vel sensorer som forteller hva som forårsaker alarmen. Når de vet at den er forårsaket av en uskyldig sigarett er det vel bare ¨fly videre. Jeg ringer ikke brannvesenet og ber dem rykke ut hvis brannalarmen min går pga en overstekt grandis. Blir jo like dumt! 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #75 Skrevet 29. mars 2015 Flyet har vel sensorer som forteller hva som forårsaker alarmen. Når de vet at den er forårsaket av en uskyldig sigarett er det vel bare ¨fly videre. Jeg ringer ikke brannvesenet og ber dem rykke ut hvis brannalarmen min går pga en overstekt grandis. Blir jo like dumt! Det er vel selskapets egne rutiner for dette. Men når brannalarmen blir utløst og man befinner seg høyt opp i lufta, er det lett for mange i flyet å få panikk. Du har tydeligvis ikke opplevd noe slikt. Det er stor forskjell på å oppleve det hjemme i vante omgivelser. Anonymous poster hash: cfe21...401 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #76 Skrevet 29. mars 2015 So? Herregud... Anonymous poster hash: 496ad...5cf 2
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2015 #77 Skrevet 29. mars 2015 Herregud...Anonymous poster hash: 496ad...5cf sa AB 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #78 Skrevet 30. mars 2015 Flyet har vel sensorer som forteller hva som forårsaker alarmen. Når de vet at den er forårsaket av en uskyldig sigarett er det vel bare ¨fly videre. Jeg ringer ikke brannvesenet og ber dem rykke ut hvis brannalarmen min går pga en overstekt grandis. Blir jo like dumt! Smugrøyking av en "uskyldig sigarett" kan starte brann. Ikke skjønner jeg hvorfor det er lov med lightere heller, når man ikke kan ha med flytende såpe over 100 ml. Anonymous poster hash: a32f4...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #79 Skrevet 30. mars 2015 Det hadde du nok ikke. Siden du ikke var med meg på toalettet Anonymous poster hash: 93b2d...808 Ooo så tøff i trynet du er da!! "Bare å røyke i vei. Er ikke farlig på noen måte dette i fly. Derfor gir jeg en stor faen og drar frem elsiggen også på fly" bare for å så låse deg inn på dassen og stå der å smugrøyke som en pinglete tenåring i frykt for å bli bøsta! Mann deg opp da vel siden du gir faen! Ta boten på strak arm siden du driter i hva folk mener! Ellers kan du hekte på deg et par baller, vokse opp og ta deg en nikotintyggis neste gang du flyr Anonymous poster hash: 63898...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #80 Skrevet 30. mars 2015 Ooo så tøff i trynet du er da!! "Bare å røyke i vei. Er ikke farlig på noen måte dette i fly. Derfor gir jeg en stor faen og drar frem elsiggen også på fly" bare for å så låse deg inn på dassen og stå der å smugrøyke som en pinglete tenåring i frykt for å bli bøsta! Mann deg opp da vel siden du gir faen! Ta boten på strak arm siden du driter i hva folk mener! Ellers kan du hekte på deg et par baller, vokse opp og ta deg en nikotintyggis neste gang du flyr Anonymous poster hash: 63898...6e6 Eller jeg kan lett se bort fra hysteriet ditt, gå inn på flydassen og ta noen gode drag av elsiggen Anonymous poster hash: 93b2d...808
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå