Gå til innhold

Negativt syn på pedagoger..lurer derfor på om jeg skal gi meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mye dårlige erfaringer med pedagoger dessverre, maktsyke og en del mobbere, har naturlig barnetekke i stor grad, dette merker de og da er det om å gjøre og kue meg mest mulig…

nettopp gjennomgått en forferdelig praksistid der jeg ble kjeftet på, ikke likt og behandlet dårlig..

så dere barnehagefolk der ute, er det mye dårlige miljøer, missunnelse og dolking av andre mennesker der ute?

Snart eks barnehagelærerstudent..



Anonymous poster hash: 1c2b1...e26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igrunn ikke, selv om jeg har hatt en og annen vanskelig medarbeider ( akkurat som andre). Se om det blir bedre i neste praksis og få den i en annen barnehage.

Har du skrevet om dette i praksisrapporten? Dersom jeg hadde blitt kjeftet mye på og behandlet dårlig i praksis, ville jeg reflektert litt over hvordan det sto i forhold til ting som står i rammeplanen og voksenrollen, hvilke situasjoner det oppstod i, og om det kunne finnes en annen måte å formidle budskapet de kanskje prøvde å formidle.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Det er ikke bra at du opplevde det sånn, så ja, få det inn i en rapport!

Jeg tror det kan være litt forskjellig rundt omkring, men jeg tenker at det viktigste er at DU ønsker å gjøre jobben din bedre. En dag kommer du ut som ferdig utdannet, og da har du sjansen til å gjøre en bedre jobb enn de som var der før deg, du kan ta i mot studenter på en bedre måte, og du kan være med på å gjøre arbeidsplassen hyggeligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra at du opplevde det sånn, så ja, få det inn i en rapport!

Jeg tror det kan være litt forskjellig rundt omkring, men jeg tenker at det viktigste er at DU ønsker å gjøre jobben din bedre. En dag kommer du ut som ferdig utdannet, og da har du sjansen til å gjøre en bedre jobb enn de som var der før deg, du kan ta i mot studenter på en bedre måte, og du kan være med på å gjøre arbeidsplassen hyggeligere :)

Takk :hjerte:

Anonymous poster hash: 1c2b1...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har vært i praksis der du har blitt kjeftet på og behandlet dårlig, ta kontakt med utdanningsinstutisjonen din, det skal ikke være sånn! Dessverre er det sånn at det finnes idioter i alle yrker, også barnehagelære, sykepleiere, leger, you name it. Skulle tro disse er mer flinke med mennesker men det trenger absolutt ikke være tilfelle.

Jeg har samarbeidet en del med pedagoger, og jeg kan ikke si jeg opplevde noen av dem negativt:) Verden trenger flere slike, så ikke dropp utdanning/jobb som barnehagelærer bare fordi det finnes tulllinger i samme yrke.



Anonymous poster hash: 2ee8f...e49
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er det samme i mange yrker. :)

Blant annet derfor jeg sluttet som lege rett etter studiet, fikk annen jobb da.



Anonymous poster hash: 28ef8...868
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så trist å høre! :hug: Tror dessverre mange praksislærere hører til en egen rase, har hørt mye rart opp gjennom årene mine på GLU. Opplevde selv en helt forferdelig praksisperiode i fjor, pga en praksislærer som bare kjeftet og fokuserte på det jeg ikke fikk til, men etter å ha hatt en veldig vellykket praksisperiode med kanskje tidenes hyggeligste praksislærer i år, er jeg helt bestemt på å fullføre og bli en super-lærer! Jeg håper du bestemmer deg for det samme, for gode pedagoger trengs virkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kontakt med utdanninginst med en grei beskjed: hvis noen skriker til meg igjen, så går jeg.

Spørre meg ut om privatlivet mitt, skrike til meg at det er ingen selvfølge jeg skulle bestå praksis, mye mer her, orker ikke legge ut om alt.

Har jobbet som ped leder i 6 før dette;)



Anonymous poster hash: 1c2b1...e26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar forresten, varmer :blomst:



Anonymous poster hash: 1c2b1...e26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barnevernspedagog og har derfor også vært i praksis i barnehage.

Det var den verste tiden igjennom hele studietiden min.

Det hjalp ikke å søke om flytting til annen barnehage eller annen praksisplass.
Eller informere praksisansvarlig for meg og hovedansvarlig for alle praksiser ved universitetet.

Jeg opplevde å måtte ta drittoppgavene, bli snakket til som om jeg var mindreverdig, ble mobbet, var vitne til at voksne utsatte barn for mobbing, ryktespredning, drittslenging og så videre.

Dette var en barnehage som ironisk nok hadde antimobbekampanjer og hvor svært mange av de anatte både var utdannet førskolelærere, pedagogiske ledere, spesialpedagoger, eller hadde fagbrev i barn- og ungdomsarbeid. Få var ufaglærte, og de som var ufaglærte hadde arbeidet store deler av yrkeslivet sitt i barnehage.

Kompetansen var høy.
Trivselen og arbeidsmiljøet? Lav.



Anonymous poster hash: e3ca7...f8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barnevernspedagog og har derfor også vært i praksis i barnehage.

Det var den verste tiden igjennom hele studietiden min.

Det hjalp ikke å søke om flytting til annen barnehage eller annen praksisplass.

Eller informere praksisansvarlig for meg og hovedansvarlig for alle praksiser ved universitetet.

Jeg opplevde å måtte ta drittoppgavene, bli snakket til som om jeg var mindreverdig, ble mobbet, var vitne til at voksne utsatte barn for mobbing, ryktespredning, drittslenging og så videre.

Dette var en barnehage som ironisk nok hadde antimobbekampanjer og hvor svært mange av de anatte både var utdannet førskolelærere, pedagogiske ledere, spesialpedagoger, eller hadde fagbrev i barn- og ungdomsarbeid. Få var ufaglærte, og de som var ufaglærte hadde arbeidet store deler av yrkeslivet sitt i barnehage.

Kompetansen var høy.

Trivselen og arbeidsmiljøet? Lav.

Anonymous poster hash: e3ca7...f8a

Og de skal jobbe med mennesker..

Anonymous poster hash: 1c2b1...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...