AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg ønsker å jobbe med barn og ungdom. Jeg vil Være en støtte i både små og store problemer. Jeg tenker på å velge læreryrket men er redd jeg velger det på feil grunnlag. Jeg syntes det psykiske kanskje er mer spennende enn selve fagene. Burde man velge læreryrket fordi man interesserer seg for fagene eller fordi man vil hjelpe barn og ungdom ikke bare faglig, men bare det å være en stor del av hverdagen deres ? Hadde satt pris på svar ! Anonymous poster hash: 07b76...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Del Skrevet 25. mars 2015 En god lærer kombinerer dette. Hva med helsesøster, barnevern etc? Anonymous poster hash: 8742f...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Del Skrevet 25. mars 2015 En god lærer kombinerer dette. Hva med helsesøster, barnevern etc?Anonymous poster hash: 8742f...b9e Ja , har tenkt på dette også..er bare redd man endre opp med bare de tungeste sakene. At man som lærer får en fin blanding, men at jeg da kanskje vil overarbeidet meg hvis jeg vil fokusere mye på det psykiske og hvordan alle har det i tillegg til fagene..Anonymous poster hash: 07b76...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #4 Del Skrevet 26. mars 2015 Ja , har tenkt på dette også..er bare redd man endre opp med bare de tungeste sakene. At man som lærer får en fin blanding, men at jeg da kanskje vil overarbeidet meg hvis jeg vil fokusere mye på det psykiske og hvordan alle har det i tillegg til fagene..Anonymous poster hash: 07b76...cff Hvis ikke du bryr deg om og er flink i fagene tror jeg du vil få det slitsomt. Du vil fort drukne i jobb og dermed ikke ha tid til å hjelpe elevene på noen som helst måte. Man blir ikke lærer kun fordi man liker å hjelpe elevene med ikke-faglige problemer. Da vil jeg heller anbefale helsesøster eller sykepleier. Hilsen lærer på u-trinnet. Anonymous poster hash: 62b0f...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Del Skrevet 27. mars 2015 Sosiallærer? Hvis det er det psykiske jeg ikke anbefale lærerrollen, da har du dessverre lite tid til enkeltelever. Vil du jobbe med unges psyke må du nok være forberedt på tunge saker. Anonymous poster hash: 50700...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå