AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg holder på å skrive en oppgave og sitter litt fast på hvordan jeg skal sitere en kilde - jeg siterer fra et essay som er et kapittel i en bok som er en samling av flere forskjellige essay. Hvert kapittel er et essay. Når jeg da skal sitere/referere dette, skal jeg bare bruke navnet på forfatteren av essayet i parantes i teksten min, eller skal jeg bruke navnet på personen som samlet sammen disse essayene i boken? For å illustrere bedre: Hansen har skrevet et essay som Olsen har tatt med i en samling av flere essays. Når jeg da i teksten min skal referere dette, skriver jeg f.eks "himmelen er blå" (Hansen 120) eller "himmelen er blå" (Olsen 120)? Anonymous poster hash: c333f...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Del Skrevet 25. mars 2015 Du bruker den opprinnelige forfatteren, Hansen, i parentesen, Olsen må pent vente på tur nederst i kildesamlingen hvor du oppgir medium essayet er utgitt i Anonymous poster hash: 1120b...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Del Skrevet 25. mars 2015 Eller stryk det, så ikke at det var MLA, jeg aner ikke da Anonymous poster hash: 1120b...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Del Skrevet 25. mars 2015 Takk for at du prøvde! Noen andre som vet? TS Anonymous poster hash: c333f...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pooh Skrevet 26. mars 2015 #5 Del Skrevet 26. mars 2015 Du skriver (Hansen 120). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Del Skrevet 26. mars 2015 Du skriver (Hansen 120). Flott, takk for svar! Da gjør jeg det. Og når jeg skal liste denne kilden i bibliografien min blir det å skrive f.eks Hansen, Ola. 'Fargen på Himmelen'. Samlede Essays om Himmelens Farge. Forlag, utgivelsesår? Hvor nevner jeg Olsens navn? Setter pris på hjelp TS Anonymous poster hash: c333f...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Del Skrevet 26. mars 2015 Hansen, Ola. 'Fargen på Himmelen'. Samlede Essays om Himmelens Farge. Red. Ole Olsen. Forlag, utgivelsesår Anonymous poster hash: 092db...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Del Skrevet 26. mars 2015 Hansen, Ola. 'Fargen på Himmelen'. Samlede Essays om Himmelens Farge. Red. Ole Olsen. Forlag, utgivelsesår Anonymous poster hash: 092db...c64 Flott, tusen takk for svar! Anonymous poster hash: c333f...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #9 Del Skrevet 29. mars 2015 Kjære anonym bruker, det er TS igjen. Jeg har et spørsmål til, og har googlet i en halvtime uten å finne svar. Hvordan siterer jeg i teksten en veldig kort artikkel/essay som ikke har sidenummer? Jeg introduserer artikkelen i paragrafet ved å nevne navnet på artikkelen og publiseringsdetaljer, men når jeg bruker et sitat fra denne artikkelen, skriver jeg da bare navnet til forfatteren i parantes eller skriver jeg noe mer? Blir det altså: 'sitat' (Svenden), 'sitat' (Svendsen utgivelsesår) eller 'sitat' (Svendsen, 'Flere tanker rundt himmelens farge')? Hadde satt pris på hjelp! TS Anonymous poster hash: c333f...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #10 Del Skrevet 29. mars 2015 (Svendsen) eller eventuelt (Svendsen avsn. 45-51) dersom teksten har nummererte avsnitt. Anonymous poster hash: 092db...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå