AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Jeg har nettopp oppdaget at jeg er gravid igjen. Vi var ufrivillig barnløse i mange år, gikk gjennom mange IVF etc, men har nå to barn unnfanget på helt naturlig vis. Er litt i sjokk over en ny graviditet, selv om jeg selvfølgelig visste at det kunne skje. Det er veldig tidlig enda (ca 5 uker, tror jeg), så vet selvfølgelig ikke om det går bra, men gitt at alt går greit for seg, så vil babyen bli født omtrent når vår yngste er 2 år. Eldste blir 5. Er det noen som har erfaring med å få tredjemann så tett på andremann? Har inntrykk av at det er vanligere å få to tette først og så eventuelt en tredjemann noen år senere... Jeg har hatt lette svangerskap tidligere, men har vært veldig trøtt og sliten de første 12 ukene. Har liten lyst til å ha noen sykemelding da jeg akkurat har begynt å jobbe igjen etter sistemann og synes det er godt å være på jobb. Er det noen som har funnet måter å redusere den voldsomme trøttheten på? Skal selvfølgelig forsøke å hvile en del, men med to små barn hjemme, har jeg jo ikke lyst til å sove bort ettermiddagene heller... Vi har en del våkennetter enda, men mannen har lovet å trå til litt mer ved å stå opp om morgenen (yngste våkner tildels veeeldig tidlig og hittil har jeg stått først opp). Men finnes det andre kloke tips? Husker forrige gang...låste døra til kontoret mitt fra innsida og la meg under pulten for å hvile...ikke ideelt, men funket noen ganger..Anonymous poster hash: becba...a12
needinspiration Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Jeg har nettopp oppdaget at jeg er gravid igjen. Vi var ufrivillig barnløse i mange år, gikk gjennom mange IVF etc, men har nå to barn unnfanget på helt naturlig vis. Er litt i sjokk over en ny graviditet, selv om jeg selvfølgelig visste at det kunne skje. Det er veldig tidlig enda (ca 5 uker, tror jeg), så vet selvfølgelig ikke om det går bra, men gitt at alt går greit for seg, så vil babyen bli født omtrent når vår yngste er 2 år. Eldste blir 5. Er det noen som har erfaring med å få tredjemann så tett på andremann? Har inntrykk av at det er vanligere å få to tette først og så eventuelt en tredjemann noen år senere... Jeg har hatt lette svangerskap tidligere, men har vært veldig trøtt og sliten de første 12 ukene. Har liten lyst til å ha noen sykemelding da jeg akkurat har begynt å jobbe igjen etter sistemann og synes det er godt å være på jobb. Er det noen som har funnet måter å redusere den voldsomme trøttheten på? Skal selvfølgelig forsøke å hvile en del, men med to små barn hjemme, har jeg jo ikke lyst til å sove bort ettermiddagene heller... Vi har en del våkennetter enda, men mannen har lovet å trå til litt mer ved å stå opp om morgenen (yngste våkner tildels veeeldig tidlig og hittil har jeg stått først opp). Men finnes det andre kloke tips? Husker forrige gang...låste døra til kontoret mitt fra innsida og la meg under pulten for å hvile...ikke ideelt, men funket noen ganger..Anonymous poster hash: becba...a12 Jeg hadde to tette med de to første med 17 mnd imellom. To lette svangerskap også. Denne gangen var jeg ikke like heldig, med lett svangerskapskvalme som ikke gikk ut før uke 27... og påfølgende bekkenløsning fra uke 24 som jeg sliter ennå med. Og for å være ekstra tøff så har ikke barna mine barnehageplass i den kommunen nå. Men jeg måtte ta det som det kom. Nå er vi endelig i mål og jeg gleder meg til at babyen er ute. Det blir planlagt ks på mandag. Ser fram til det. Ungen er estimert til 5 kg. Mitt råd er kanskje det at du er aktiv, passe godt på tegn til vondhet rundt bekkenet. Og behandle det tidsnok. Og best medisin er søvn. Jeg klarer ikke lenger å sitte i mange timer.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Takk for svar! Krysser fingrene for at jeg slipper unna bekkenløsning denne gangen også... Vil så gjerne jobbe litt nå! Lykke til m KS!Anonymous poster hash: becba...a12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå