Gå til innhold

Voksenopplæring - inntak eller bare vedtak om rett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fyller 25 i år og har fått vedtak om rett til videregående opplæring for voksne. Har vært til kartlegging i dag og følte selv det gikk veldig bra. Men nå vet jeg ikke om jkeg faktisk er sikret plass eller om jeg bare har rett på plass fra og med høsten. Siden det ikke er inntak ennå. Og at det skal vurderes etter denne kartleggingsprøven. Memn også med denne prøven blir det sett på om jeg trenger forkur i norsk og/eller engelsk. Men da skjønner jeg ikke om jeg får plass og bare må ha forkurs om prøven sier det eller om det blir vurdert etter andre ting?? Noen som vet noe om dette? Eller har vært gjennom det samme???

Anonymous poster hash: 81e0c...d4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må du få resultatene fra kartleggingen, siden de forteller noe om ditt faglige nivå og da også hva slags klasser som kan være aktuelle for deg å begynne i. Så blir du plassert på søkerlisten, og må vente på neste inntak for å se om du får plass da. Dette avhenger av antall ledige plasser, elever med prioritert opptak osv., og er vanskelig å si noe bestemt om på forhånd. Hvis de etter kartleggingen vil at du skal ta et forkurs i et eller flere fag regner jeg med at den vurderingen du får av læreren etter endt forkurs (eller en eventuell sluttprøve etter forkurset) gir grunnlag for valg/prioritering av klasse for deg når du skal begynne i vanlig klasse på voksenopplæringen etterpå. :)

Anonymous poster hash: 19115...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...