AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Del Skrevet 24. mars 2015 Jeg har tenkt å søke på en jobb som skoleassistent. Det er en åpen søknad. Sende skolen en mail og hørte om de hadde behov for skoleassistent og om jeg kunne sende CV og søknad. Det kunne jeg for de var i en prosess ved å ansette en assistent. Så nå lurer jeg på hva jeg kan skrive i søknaden? Er veldig usikker på hva jeg kan skrive for at de skal velge meg osv, og for at jeg kan skille meg ut. Virker ikke som at stillingen er utlyst. Finner den ikke noe sted ihvertfall. Så er jeg ikke helt sikker på hva en skoleassistent gjør og hvilke oppgaver en har? Er utdannet førskolelærer, og jeg er veldig interessert i å jobbe i skolen og ikke barnehage. (Skal ta fag til høsten så jeg kan jobbe i skolen som lærer). Noen som jobber som skoleassistent her? Hva går det ut på? Og hva er lønna? Og noen som kan hjelpe meg og komme med tips til søknaden? Da blir jeg veldig glad :- ) Anonymous poster hash: 6b8e7...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Angelina Skrevet 24. mars 2015 #2 Del Skrevet 24. mars 2015 Heihei! Er ikke så veldig erfaren innenfor dette området, men noen tips til søknaden håper jeg jo at jeg kan hjelpe deg med. - vær ærlig med hva du skriver om, ikke smør for tykt på fordi du vil ha jobben - skriv om dine erfaringer fra tidligere - hvilke egenskaper har du - hva kan du bidra med i denne jobben Ønsker deg masse lykke til med søknaden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Del Skrevet 24. mars 2015 Har jobbet som vikarlærer, og da har jeg i blant hatt assistent. Varierer nok en del fra skole til skole, den skolen jeg jobbet på bruker assistenter primært til å bistå elever med spesielle behov. Hender vel at en assistent fungerer som en "hjelpelærer" og gir assistanse under undervisningen, men har ikke opplevd det selv. Stort sett har jeg vært alene. Assistenter hjelper vel ofte til på AKS også ettersom skoledagen er under 8 timer? Uansett er det nok viktig å få frem at du er en tålmodig person, liker barn, liker å motivere barn til å lære, har godt humør.. sånne ting. Timelønna er vel rundt 150 kr et sted? Men tipper det varierer fra kommune til kommune. Anonymous poster hash: 1864f...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Del Skrevet 24. mars 2015 Har jobbet som vikarlærer, og da har jeg i blant hatt assistent. Varierer nok en del fra skole til skole, den skolen jeg jobbet på bruker assistenter primært til å bistå elever med spesielle behov. Hender vel at en assistent fungerer som en "hjelpelærer" og gir assistanse under undervisningen, men har ikke opplevd det selv. Stort sett har jeg vært alene. Assistenter hjelper vel ofte til på AKS også ettersom skoledagen er under 8 timer? Uansett er det nok viktig å få frem at du er en tålmodig person, liker barn, liker å motivere barn til å lære, har godt humør.. sånne ting. Timelønna er vel rundt 150 kr et sted? Men tipper det varierer fra kommune til kommune. Anonymous poster hash: 1864f...aec Okei, takk Trenger jeg å skrive en lang og utfyllende søknad? Eller holder det med en litt kortere søknad? Er så redd for at jeg skal skrive for mye og bare bable. Men samtidig så er jeg redd for å skrive for lite også.. Anonymous poster hash: 6b8e7...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Del Skrevet 24. mars 2015 Og hva kan jeg tilby i jobben som skoleassistent. Hva kan jeg skrive for at de skal velge meg? Syns dette er så vanskelig å skrive Anonymous poster hash: 6b8e7...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Angelina Skrevet 24. mars 2015 #6 Del Skrevet 24. mars 2015 Og hva kan jeg tilby i jobben som skoleassistent. Hva kan jeg skrive for at de skal velge meg? Syns dette er så vanskelig å skrive Anonymous poster hash: 6b8e7...830 Det du kan tilby er jo dine egenskaper og erfaringer.. som er...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå