AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #21 Del Skrevet 24. mars 2015 Dere trenger ikke fortelle meg hvor grusom jeg er, jeg vet det ikke var pent gjort av meg. Men jeg tror de fleste hadde tatt gladelig imot om dere var i min situasjon. Det er jo penger det er snakk om her, og jeg er så absolutt ikke rik.. Kanskje jeg burde sendt en mail, men blir ikke det litt teit når jeg ikke har råd til å betale butikken disse penger. Penger som hun forøvrig GA meg..Anonymous poster hash: 72a07...7b0 Penger hun GA deg ved en FEIL, og som du TOK IMOT. Anonymous poster hash: df9ef...81a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #22 Del Skrevet 24. mars 2015 Dere trenger ikke fortelle meg hvor grusom jeg er, jeg vet det ikke var pent gjort av meg. Men jeg tror de fleste hadde tatt gladelig imot om dere var i min situasjon. Det er jo penger det er snakk om her, og jeg er så absolutt ikke rik.. Kanskje jeg burde sendt en mail, men blir ikke det litt teit når jeg ikke har råd til å betale butikken disse penger. Penger som hun forøvrig GA meg..Anonymous poster hash: 72a07...7b0 Jeg tviler faktisk på at de fleste gladelig ville tatt imot. Jeg har alltid levert tilbake når jeg har fått feil eller ekspeditøren har glemt å slå inn en ting så det ser for billig ut. Anonymous poster hash: 4a7d7...c52 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #23 Del Skrevet 24. mars 2015 Hun har nok fått en skriftlig advarsel. Om hun ikke hadde ordentlig kontrakt enda har hun nok fått sparken. Hvor mye var det da? Tror ikke hun hadde fått sparken om det var snakk om under 200, men man vet jo aldri. Det var snakk om 500,-. Man får ikke sparken for noe slikt, med mindre sjefen er locko. Når man jobber i butikk og håndterer kontakter er det alltid en risiko for at ærlige feil kan skje. Jeg har jobbet i butikk hvor noe lignende skjedde og det var sånn "ja, det var jo dumt, men nå gjør du ikke det igjen og pytt pytt!". Likevel synes jeg det er elendig av TS å ta imot noe hun ikke har krav på, når hun vet at den som gir henne det gjør en feil, men sannsynlig fordi hun var ny. Håper du opptrer mer redelig neste gang. Anonymous poster hash: df9ef...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #24 Del Skrevet 24. mars 2015 Dvs jeg fikk dobbelt opp. Dere kan tro jeg gliste bredt og takket for hjelpen. Pengene er brukt opp for lengst og tilgodelappen også. Burde jeg ha dårlig samvittighet for dette?Anonymous poster hash: 72a07...7b0 Vel, hvordan ville du ha likt at kunder oppførte seg om dette var ditt firma? Du scorer rett og slett ikke så høyt på ærlighet, men dette vet du vel allerede? Anonymous poster hash: cf804...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #25 Del Skrevet 24. mars 2015 Det var snakk om 500,-. Man får ikke sparken for noe slikt, med mindre sjefen er locko. Når man jobber i butikk og håndterer kontakter er det alltid en risiko for at ærlige feil kan skje. Jeg har jobbet i butikk hvor noe lignende skjedde og det var sånn "ja, det var jo dumt, men nå gjør du ikke det igjen og pytt pytt!". Anonymous poster hash: df9ef...81a Hvordan vet du det? Jeg kan ikke se at ts har oppgitt beløpet her. Anonymous poster hash: 3e3b7...dfe 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #26 Del Skrevet 24. mars 2015 Hvordan vet du det? Jeg kan ikke se at ts har oppgitt beløpet her. Anonymous poster hash: 3e3b7...dfe Sorry, my bad! Leste raskt gjennom tråden og ser nå at 500,- var det noen andre som skrev. Men da er jeg litt interessert i hvor mye det var snakk om, ts? Anonymous poster hash: df9ef...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #27 Del Skrevet 24. mars 2015 Dere trenger ikke fortelle meg hvor grusom jeg er, jeg vet det ikke var pent gjort av meg. Men jeg tror de fleste hadde tatt gladelig imot om dere var i min situasjon. Det er jo penger det er snakk om her, og jeg er så absolutt ikke rik.. Kanskje jeg burde sendt en mail, men blir ikke det litt teit når jeg ikke har råd til å betale butikken disse penger. Penger som hun forøvrig GA meg.. Anonymous poster hash: 72a07...7b0 Hun ga de til deg med en feil. Du visste det var feil men tok i mot. Du er en tyv.Anonymous poster hash: 027df...01f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 24. mars 2015 #28 Del Skrevet 24. mars 2015 Du kan si du mottak pengene og tilgodelappen i god tro. Ikke ditt problem at kassedama var inkompetent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #29 Del Skrevet 24. mars 2015 Sorry, my bad! Leste raskt gjennom tråden og ser nå at 500,- var det noen andre som skrev. Men da er jeg litt interessert i hvor mye det var snakk om, ts? Anonymous poster hash: df9ef...81a Fort gjort. Jeg skulle gjerne også visst hvor stort beløpet var. H*n sier jo at det var ganske stort. Anonymous poster hash: 3e3b7...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #30 Del Skrevet 24. mars 2015 Har opplevd flere ganger å få feil beløp tilbake og gjør alltid den ansatte oppmerksom på det, har nok av moral og respekt for andre. Gjør opp for deg så fort som mulig!Anonymous poster hash: 9ea02...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 24. mars 2015 #31 Del Skrevet 24. mars 2015 Ja, du burde ha dårlig samvittighet for dette. Hun har sannsynligvis ikke fått sparken, men det har vært svinn i kassa når de har telt opp for kvelden/skiftet, ved stort nok svinn så må man vanligvis forsøke å spore det opp og avdekke hvor/når feilen skjedde I denne gjennomgangen med sjefen så har hun innsett den dumme feilen sin, fått klump i magen og grått seg selv i søvn den kvelden. Og jeg tror faktisk de fleste ikke hadde tatt imot.. At folk flest er rasshøl er uansett ikke en unnskyldning for å være det selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #32 Del Skrevet 24. mars 2015 har hatt svinn i kassa mange ganger, alltid gått fint- har dog blitt trukket i lønn av det Anonymous poster hash: 28412...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 25. mars 2015 #33 Del Skrevet 25. mars 2015 har hatt svinn i kassa mange ganger, alltid gått fint- har dog blitt trukket i lønn av det Anonymous poster hash: 28412...ab5 Trukket for svinn? Da håper jeg du var den eneste som hadde brukt kassa den dagen. Så du ikke blir trekt for en feil noen andre kunne ha gjort. Varierer vel litt fra butikk til butikk, i vår så deler vi en kasse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 25. mars 2015 #34 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg hadde aldri bare tatt imot pengene. Det er tyveri. Spesielt smålig var det når du helt tydelig så at kassadamen var ny. Tenker du bare på deg selv, TS? Vi er mange som ikke har så mange penger, men vi gjør oss ikke til tyver likevel. Gjør opp for deg nå, TS, lever tilbake beløpet når du har fått spart opp. Gjør det anonymt hvis du ikke vil oppgi navnet ditt, men gjør opp for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 25. mars 2015 #35 Del Skrevet 25. mars 2015 Det syns jeg var dårlig gjort. Med en gang jeg hadde oppdaget det, hadde jeg vært ærlig og sagt ifra. Håper du lærer til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 25. mars 2015 #36 Del Skrevet 25. mars 2015 Herlighet. Det skjedde at vi fikk litt+ eller - i kassa da jeg jobbet i butikk også, med mindre det var mange tusen, så tror jeg ikke du trenger å tenke på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #37 Del Skrevet 25. mars 2015 TS, jeg lurer også på hvor mye det er snakk om? Anonymous poster hash: df9ef...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gauss Skrevet 25. mars 2015 #38 Del Skrevet 25. mars 2015 Hadde aldri falt meg inn å ta imot pengane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå