Gå til innhold

Hvordan finne folk å intervjue til et magasin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ER konseptet ditt da? Såpass må du da kunne fortelle om du vil ha hjelp til å finne intervjuobjekter.

Anonymous poster hash: d3fea...549

Det ønsker jeg ikke å fortelle før nettsiden er oppe og går.

Jeg ønsker å finne et sted med all slags folk. Det må ikke bare være jenter. Litt som KG, bare at jeg kan opprette noe med et spørsmål og forklaring på hva jeg ønsker, sånn at folk som er interesserte kan kontakte meg.

Altså et nettsted med folk.

Litt som KG, bare noe der jeg har lov til det. Om du skjønner...

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krokodillen

1) Du vet jo INGENTING om mitt konsept? Jeg har ikke fortalt noe til deg.

2) Hæ? Den abortgreia var som nevnt bare et eksempel for at folk skulle skjønne hva jeg mener, og 12 år?? Jeg sikter meg ikke mot en gruppe på 12 år, jeg nevnte at en av konkurrentene sikter mot en gruppe på 12 år.

3) Jeg sammenigner meg ikke siden vi har forskjellig tema, jeg brukte det for at du skal skjønne at man kan opprette noe nytt og lykkes selv om man har mange konkurrenter på markedet. Avisen jeg jobbet i hadde ingen sponsorer. Vi tjente alle penger på annonser, noe jeg også tenker å ha som inntektskilde.

4) Igjen - du vet ikke nok om konseptet mitt til å si noe om det. Du bare vet om inspirasjonskilden min.

Jeg har ikke funnet noen i Norge som har samme konsept som meg. Kun i USA og i England.

5) Jeg er ikke interessert i å snakke med min gamle arbeidsgiver om dette, da han ikke vet noe om dette. Da jeg jobbet der var det jeg som hadde i oppgave å finne folk til slike saker. Nå ønsker jeg idéer til mer effektive metoder enn som ble brukt der.

Hva mener du med å ringe seriøse aktører?

Og når ble det galt å forhøre seg med folk og venner når man skal gjøre noe? Er det galt å be om råd? Mange folk i gata vet om ting som profesjonelle folk ikke vet om.

Kjenner at jeg blir litt frustrert over at tråder alltid må ende opp med at man må "beskytte" seg og forklare seg :glare: Slitsomt.

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

jeg har aldri påstått man ikke kan starte noe nytt å lykkes. du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver. eller så har du svært selektiv hukommelse. jeg skriver at konseptet ditt ikke virker særlig unikt til at jeg har tro på at det lykkes. et jenteblad ala cosmo er dessverre ikke unikt..

så kvinneguiden er mer effektivt å finne kilder på enn folk som faktisk har peiling (slik som din gamle arbeidsgiver eller evnt noen som faktisk driver et nettbasert magasin) ?

sponsor og reklame er det som driver de fleste E-magasiner og aviser. du ahr dessverre for hard konkuranse. så lenge konseptet ditt ligner et jenteblad ala cosmo så tviler jeg sterkt på at du får så mye inntekt via reklame. ingen gidder å lese om noe de har lest 100 ganger før

det sa jo alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ønsker jeg ikke å fortelle før nettsiden er oppe og går.

Jeg ønsker å finne et sted med all slags folk. Det må ikke bare være jenter. Litt som KG, bare at jeg kan opprette noe med et spørsmål og forklaring på hva jeg ønsker, sånn at folk som er interesserte kan kontakte meg.

Altså et nettsted med folk.

Litt som KG, bare noe der jeg har lov til det. Om du skjønner...

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

du ønsker ikke en gang fortelle om konseptet før det er oppe å går?? hvordan i herrens navn skal du finne aktuelle folk da? :S og hvordan i herrens navn har du tenkt å promotere dette om du ikke en gang skal åpne kjeften om konseptet FØR nettsida er oppe å går?

du har en del å lære om markedsføring ser jeg.

har ikke helt troen jeg heller dessverre. virker litt for diffust rett og slett. det virker ikke som om du har en målgruppe en gang egentlig

Anonymous poster hash: 84909...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen må du bruke ditt eget nettverk. Kjenner du noen som kjenner noen osv.

Etterhvert som magasinet ditt er oppe og går, kan du gjøre som vg feks "Har du opplevd .... Vår journalist vil gjerne høre din historie"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen må du bruke ditt eget nettverk. Kjenner du noen som kjenner noen osv.

Etterhvert som magasinet ditt er oppe og går, kan du gjøre som vg feks "Har du opplevd .... Vår journalist vil gjerne høre din historie"

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen må du bruke ditt eget nettverk. Kjenner du noen som kjenner noen osv.

Etterhvert som magasinet ditt er oppe og går, kan du gjøre som vg feks "Har du opplevd .... Vår journalist vil gjerne høre din historie"

Takk for et faktisk svar!! :D

Joda, jeg har planene klare og kommer til å bruke nettverket mitt. Men jeg kjenner jo ikke noen for alt ;)

Det er akkurat det jeg har tenkt å gjøre, naturligvis. Skal ikke begynne å lage saker før siden er oppe å går.

Vil jo ikke bare ha saker hvor jeg trenger folk med historier. Kanskje bare en gang i måneden : )

Føler at svaret ditt var et friskt pust i en krig her inne. Igjen, takk for saklig svar!

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du ønsker ikke en gang fortelle om konseptet før det er oppe å går?? hvordan i herrens navn skal du finne aktuelle folk da? :S og hvordan i herrens navn har du tenkt å promotere dette om du ikke en gang skal åpne kjeften om konseptet FØR nettsida er oppe å går?

du har en del å lære om markedsføring ser jeg.

har ikke helt troen jeg heller dessverre. virker litt for diffust rett og slett. det virker ikke som om du har en målgruppe en gang egentlig

Anonymous poster hash: 84909...2fb

Ingen grunn til å være frekk.

Dette er ingen promotering. Dette er bare jeg som forbereder meg ved å gjøre research før siden er oppe.

Jeg skal jo ikke finne folk NÅ, men kanskje om et par måneder når alt er på plass. Er det en skam å være forberedt?

Skjønner ikke problemstillingen din her.

Jeg har målgruppe, jeg har saker klare, jeg har design klart, jeg har markedsføringsplaner klart. Alt er klart til oppstart. Det eneste jeg trenger er inspirasjon og råd til hvordan man kan komme i kontakt med folk som er utenfor mitt nettverk.

Jeeses.

Om du har troen på dette eller ikke er ikke relevant for denne tråden!

jeg har aldri påstått man ikke kan starte noe nytt å lykkes. du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver. eller så har du svært selektiv hukommelse. jeg skriver at konseptet ditt ikke virker særlig unikt til at jeg har tro på at det lykkes. et jenteblad ala cosmo er dessverre ikke unikt..

så kvinneguiden er mer effektivt å finne kilder på enn folk som faktisk har peiling (slik som din gamle arbeidsgiver eller evnt noen som faktisk driver et nettbasert magasin) ?

sponsor og reklame er det som driver de fleste E-magasiner og aviser. du ahr dessverre for hard konkuranse. så lenge konseptet ditt ligner et jenteblad ala cosmo så tviler jeg sterkt på at du får så mye inntekt via reklame. ingen gidder å lese om noe de har lest 100 ganger før

det sa jo alt..

Les svaret ovenfor. Dere sitter og spyr ut de samme tingene, så svarene blir ganske like.

Konseptet mitt er unikt og har god kvalitet. Selv om jeg ikke forteller deg nøyaktig hva planen min er, betyr det ikke at den ikke duger.

For noen år siden drev jeg en blogg med tema som er ganske likt det jeg ønsker å starte en nettside på nå. Da hadde jeg rundt 50.000 daglige lesere og fikk LETT annonsører. Hvorfor skal jeg ikke klare det samme nå?

Jeg har også vært med i oppstarten på en avis. De første månedene hadde vi bare 5.000 lesere, mens da jeg sluttet hadde vi 30.000 daglige lesere.

Det var ikke noe problem med å få tak i annonsører da vi hadde 5.000 lesere. Vi tjente flere tusen på hver annonse, og vi hadde mange.

Planen min nå er å gjøre det samme, bare med et tema som er enda mer delbart og har en mye større interessegruppe enn den avisens lesere hadde.

Hvem sier at jeg skal skrive om noe som er lest 100 ganger før? En god journalist vet da å gjøre sakene sine unike og lesbare, og du aner ikke hvor mange gode idéer jeg har som jeg vet vil bli både lest og delt.

_________________

Vær så snill dere to. Jeg ber dere - kan dere ikke være så snill å la vær nå? Jeg orker ikke denne kranglingen og kjeftingen. Jeg forstår at dere ikke har tro på meg og bare vil at jeg skal gi opp.

Det viktigste for meg er at jeg har troen og instillingen. Føler ikke at jeg blir mer motivert av drittslengingen deres.

Dere sier at det bare er konstruktiv kritikk, men jeg føler ikke at dere gjør dette for å hjelpe meg. Føler at dere angriper meg og at jeg blir svært demotivert. Da er dere konstruktive på helt feil måte.

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Trenger du noen å brainstorme med, så har jeg både jobbet innen og studert både journalistikk og forretningsutvikling :)

Og til dere som påpeker at TS risikerer å bli enda en i mengden - dersom ingen har gjort noe lignende før deg, så er det sannsynligvis en dårlig idé. Jeg har til overs å lese et godt og gjennomført magasin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å være frekk.

Dette er ingen promotering. Dette er bare jeg som forbereder meg ved å gjøre research før siden er oppe.

Jeg skal jo ikke finne folk NÅ, men kanskje om et par måneder når alt er på plass. Er det en skam å være forberedt?

Skjønner ikke problemstillingen din her.

Jeg har målgruppe, jeg har saker klare, jeg har design klart, jeg har markedsføringsplaner klart. Alt er klart til oppstart. Det eneste jeg trenger er inspirasjon og råd til hvordan man kan komme i kontakt med folk som er utenfor mitt nettverk.

Jeeses.

Om du har troen på dette eller ikke er ikke relevant for denne tråden!

Les svaret ovenfor. Dere sitter og spyr ut de samme tingene, så svarene blir ganske like.

Konseptet mitt er unikt og har god kvalitet. Selv om jeg ikke forteller deg nøyaktig hva planen min er, betyr det ikke at den ikke duger.

For noen år siden drev jeg en blogg med tema som er ganske likt det jeg ønsker å starte en nettside på nå. Da hadde jeg rundt 50.000 daglige lesere og fikk LETT annonsører. Hvorfor skal jeg ikke klare det samme nå?

Jeg har også vært med i oppstarten på en avis. De første månedene hadde vi bare 5.000 lesere, mens da jeg sluttet hadde vi 30.000 daglige lesere.

Det var ikke noe problem med å få tak i annonsører da vi hadde 5.000 lesere. Vi tjente flere tusen på hver annonse, og vi hadde mange.

Planen min nå er å gjøre det samme, bare med et tema som er enda mer delbart og har en mye større interessegruppe enn den avisens lesere hadde.

Hvem sier at jeg skal skrive om noe som er lest 100 ganger før? En god journalist vet da å gjøre sakene sine unike og lesbare, og du aner ikke hvor mange gode idéer jeg har som jeg vet vil bli både lest og delt.

_________________

Vær så snill dere to. Jeg ber dere - kan dere ikke være så snill å la vær nå? Jeg orker ikke denne kranglingen og kjeftingen. Jeg forstår at dere ikke har tro på meg og bare vil at jeg skal gi opp.

Det viktigste for meg er at jeg har troen og instillingen. Føler ikke at jeg blir mer motivert av drittslengingen deres.

Dere sier at det bare er konstruktiv kritikk, men jeg føler ikke at dere gjør dette for å hjelpe meg. Føler at dere angriper meg og at jeg blir svært demotivert. Da er dere konstruktive på helt feil måte.

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

du sammenligner magasinet ditt med cosmopolitian! det er IKKE unikt. artikler om abort er IKKE unikt. når du ikke kan fortelle om konseptet hvordan forventer du da at du skal finne seriøse mennesker til å stille opp?

det er jo strengt tatt umulig for noen her å fortelle deg hvor du kan finne folk når du ikke kan fortelle hva du er ute etter eller hva det dreier seg om.

Anonymous poster hash: 84909...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du noen å brainstorme med, så har jeg både jobbet innen og studert både journalistikk og forretningsutvikling :)

Og til dere som påpeker at TS risikerer å bli enda en i mengden - dersom ingen har gjort noe lignende før deg, så er det sannsynligvis en dårlig idé. Jeg har til overs å lese et godt og gjennomført magasin.

det sier seg selv at konsepter som ikke er blitt gjort før kan være interessant for brukerene så lenge det er godt gjennomført OG at det er et marked for det.

enda et jentemagasin er neppe veien å gå. vi har allerede for mange av slike sider og magasiner

Anonymous poster hash: 84909...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å være frekk.

Dette er ingen promotering. Dette er bare jeg som forbereder meg ved å gjøre research før siden er oppe.

Jeg skal jo ikke finne folk NÅ, men kanskje om et par måneder når alt er på plass. Er det en skam å være forberedt?

Skjønner ikke problemstillingen din her.

Jeg har målgruppe, jeg har saker klare, jeg har design klart, jeg har markedsføringsplaner klart. Alt er klart til oppstart. Det eneste jeg trenger er inspirasjon og råd til hvordan man kan komme i kontakt med folk som er utenfor mitt nettverk.

Jeeses.

Om du har troen på dette eller ikke er ikke relevant for denne tråden!

Les svaret ovenfor. Dere sitter og spyr ut de samme tingene, så svarene blir ganske like.

Konseptet mitt er unikt og har god kvalitet. Selv om jeg ikke forteller deg nøyaktig hva planen min er, betyr det ikke at den ikke duger.

For noen år siden drev jeg en blogg med tema som er ganske likt det jeg ønsker å starte en nettside på nå. Da hadde jeg rundt 50.000 daglige lesere og fikk LETT annonsører. Hvorfor skal jeg ikke klare det samme nå?

Jeg har også vært med i oppstarten på en avis. De første månedene hadde vi bare 5.000 lesere, mens da jeg sluttet hadde vi 30.000 daglige lesere.

Det var ikke noe problem med å få tak i annonsører da vi hadde 5.000 lesere. Vi tjente flere tusen på hver annonse, og vi hadde mange.

Planen min nå er å gjøre det samme, bare med et tema som er enda mer delbart og har en mye større interessegruppe enn den avisens lesere hadde.

Hvem sier at jeg skal skrive om noe som er lest 100 ganger før? En god journalist vet da å gjøre sakene sine unike og lesbare, og du aner ikke hvor mange gode idéer jeg har som jeg vet vil bli både lest og delt.

_________________

Vær så snill dere to. Jeg ber dere - kan dere ikke være så snill å la vær nå? Jeg orker ikke denne kranglingen og kjeftingen. Jeg forstår at dere ikke har tro på meg og bare vil at jeg skal gi opp.

Det viktigste for meg er at jeg har troen og instillingen. Føler ikke at jeg blir mer motivert av drittslengingen deres.

Dere sier at det bare er konstruktiv kritikk, men jeg føler ikke at dere gjør dette for å hjelpe meg. Føler at dere angriper meg og at jeg blir svært demotivert. Da er dere konstruktive på helt feil måte.

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

det er faktisk hjelp i kritikk. det er sånn man faktisk lærer. at du ikke kan ta råd ifra noen som har vært igjennom samme greia er jo opp til deg men ikke fortell at det ikke er konstruktivt, for det er nettopp det det er

Anonymous poster hash: 84909...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sammenligner magasinet ditt med cosmopolitian! det er IKKE unikt. artikler om abort er IKKE unikt. når du ikke kan fortelle om konseptet hvordan forventer du da at du skal finne seriøse mennesker til å stille opp?

det er jo strengt tatt umulig for noen her å fortelle deg hvor du kan finne folk når du ikke kan fortelle hva du er ute etter eller hva det dreier seg om.

Anonymous poster hash: 84909...2fb

Hvem mener du jeg skal sammenligne med når ingen har akkurat det jeg skal ha? Mye av inspirasjonen min er hentet fra Cosmo, men det blir IKKE som Cosmo.

Omg. Hvor mange ganger må jeg si at abort bare var et eksempel?

Og forresten, jo, jeg synes det er litt unikt med det om abort. Jeg var gjennom en abort for noen måneder siden, og jeg google, googlet og googlet for å høre om erfaringer og for å lære mer om det.

Jeg fant bare erfaringer på forumer (som KG) og noen blogger. Skulle veldig gjerne hatt noe mer/annet stoff om det.

Men kjære deg, AB. Nå har jeg skrevet mange ganger at jeg ikke er ute etter folk . Ingen skal stille opp til noe som helst nå. Når siden er oppe og går kan jeg lete etter mennesker. Da forklarer jeg saken og kan linke til nettsiden.

Jeg nevnte Cosmopilitan for at du skal få et bilde av hvilke type folk jeg søker etter. Det er absolutt ikke umulig for folk som vet om noe, å dele det med meg basert på det jeg allerede har fortalt.

Du vet tydeligvis ikke om noe siden du har brukt all tiden på å krangle og kritisere i stedet for å komme med eksempler.

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem mener du jeg skal sammenligne med når ingen har akkurat det jeg skal ha? Mye av inspirasjonen min er hentet fra Cosmo, men det blir IKKE som Cosmo.

Omg. Hvor mange ganger må jeg si at abort bare var et eksempel?

Og forresten, jo, jeg synes det er litt unikt med det om abort. Jeg var gjennom en abort for noen måneder siden, og jeg google, googlet og googlet for å høre om erfaringer og for å lære mer om det.

Jeg fant bare erfaringer på forumer (som KG) og noen blogger. Skulle veldig gjerne hatt noe mer/annet stoff om det.

Men kjære deg, AB. Nå har jeg skrevet mange ganger at jeg ikke er ute etter folk . Ingen skal stille opp til noe som helst nå. Når siden er oppe og går kan jeg lete etter mennesker. Da forklarer jeg saken og kan linke til nettsiden.

Jeg nevnte Cosmopilitan for at du skal få et bilde av hvilke type folk jeg søker etter. Det er absolutt ikke umulig for folk som vet om noe, å dele det med meg basert på det jeg allerede har fortalt.

Du vet tydeligvis ikke om noe siden du har brukt all tiden på å krangle og kritisere i stedet for å komme med eksempler.

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

merkelig at du ikke ser kritikken men velger å se på kranglinga. alt det som er skrevet er konstruktiv kritikk. enten du vil det eller ei. du vil at folk skal klappe deg på hodet å fortelle deg at det er en kjempe ide men det er det jo ikke ( tror jeg men du forteller jo ingenting om hva det gjelder og dermed kan svært få hjelpe deg)

nei abort er ikke unikt å snakke om. ekstremt mange har opplevd det. de fleste har lest slike historier hundre ganger i andre blader..så nei, det er ikke et unikt tema i det hele tatt.

du burde konsentrere deg om hva forbrukere faktisk sier, for det er de som skal lese dette bladet ditt.

og igjen, det er helt umulig å komme med eksempler på hvor du skal finne disse menneskene når du ikke sier et eneste ord om hva det gjelder utenom at det er et magasin ala cosmo

Anonymous poster hash: 84909...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er faktisk hjelp i kritikk. det er sånn man faktisk lærer. at du ikke kan ta råd ifra noen som har vært igjennom samme greia er jo opp til deg men ikke fortell at det ikke er konstruktivt, for det er nettopp det det er

Anonymous poster hash: 84909...2fb

Fortell meg hva her som er nyttig kritikk for meg, da? Som jeg ser det er det bare drittslenging her.

Og ingen her har nevnt at de har vært gjennom samme greia.

"Det er ikke unikt" - Jo, det er det på et visst nivå.

"Det er ingen penger å tjene" - Jo, jeg har jo gjort det TO ganger. Hvorfor skal jeg da tro på en anonym person på nettet?

"Du har for har konkurranse. Du vil mislykkes" - Du vet ikke hvem konkurrentene mine er. Det gjør jeg. Jeg kjenner markedet og jeg vet hva jeg skal gjøre for at mitt blir bedre enn deres.

"Det er ikke behov for deg" - Hvor mye av det som opprettes er det behov for? Er det behov for KG? Og hvordan er det konstruktivt?

"Fysiske blader tjener ikke noe" - 1) Jo, det gjør de 2) Hvorfor er det relevant? Jeg skal starte NETTmagasin.

"Du er dønn useriøs" - Jaha, hvordan kan du vite det? Og hvordan er dette konstruktivt?

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

- Hva med Craigslist? :) Det er gratis og enkelt å opprette en "annonse" der. Men vet ikke hvor mange som bruker den norske Craigslist, så hvor mange du når ut til er usikkert :P Hehe...

Må det være nordmenn?

- Kanskje du kan opprette en egen facebookside for å skaffe folk? :) Noe á la "Vil du være med i Tralala.com?"

- Henge opp lapper i lokalsamfunnet? Haha, den er kanskje litt old fashion. Skjønner at du vil ha noe mer interaktivt :P

- Om du trenger folk til, la oss si en sak om abort (for å fortsette på eksempelet ditt), hva om du leter i blogger og kontakter folk via mail? Det tar jo litt lenger tid, men det er i hvert fall et forslag.

- Andres facebooksider? :P Hehe... For eksempel la oss si at VG har postet en sak om en tema, så er det noen som deler noe relevant eller noe annet interessant i kommentarfeltet kan du kontakte dem via epost.

- Hva med andre forum? Sol.no, for eksempel.

- La oss fortsette med abortekksempelet. Trenger du folk til noe om det, kan du kanskje gå inn i en facebookgruppe om graviditet og høre om noen har vært gjennom en abort og vil snakke om det anonymt - enten ønsket eller uønsket abort.

- Her jeg bor finnes det en facebookgruppe som heter "spør om alt mulig". Der kan du kanskje spørre om slike ting for å få folk :)

Det er ikke alltid like lett å finne folk utenfor sitt nettverk, nei!

Vet ikke om det finnes en nettside som er laget kun for dette formål, men det kan godt hende! Tviler på at den er på norsk, da :/

Lykke til! Håper jeg var til noe hjelp :) Haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan intervjue meg :laugh:

Haha, kult! :D

Kommer garantert til å trenge mannfolk også :)

Men trenger ingen nå, da ;)

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange teite svar da, det kan jo hende hun ikke vil dele ALT om konseptet sitt i en såpass tidlig fase?

Hvordan fant dere folk i din forrige avis TS?

Jeg ville startet med nettverk, og med sosiale medier. Twitter slår meg som et fint sted, hvis du har litt følgere der, for da kan du få folk til å retweete så det når ut til flere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange teite svar da, det kan jo hende hun ikke vil dele ALT om konseptet sitt i en såpass tidlig fase?

Hvordan fant dere folk i din forrige avis TS?

Jeg ville startet med nettverk, og med sosiale medier. Twitter slår meg som et fint sted, hvis du har litt følgere der, for da kan du få folk til å retweete så det når ut til flere.

Takk for forståelsen, SoftKitty :)

Det var for det meste jeg som sto for å få tak i folk om ingen i redaksjonen kjente til noen relevante. Føler at det var unødvendig tungvint å få tak i folk :P

Det var ikke alltid jeg fikk bruke Facebooksiden vår, siden konkurrenten vår kunne få snurten i planen og sabortere for oss ved å gjøre det selv.

Ellers var det mye googling for å finne folk som hadde skrevet noe om temaet, gikk på andre facebooksider og lette i kommentarer (som f. eks. å gå på Norwegians fb-side for å finne folk med en negativ opplevelse), blogger, snakket med venner om de kjente til noen, spurte folk på gata (hatet denne :P Haha)...

Kunne også gå på lokalsamfunnets kjøp og salg-gruppe på Facebook for å finne folk som hadde opplevd noe (det hender folk skriver "vet dette ikke hører hjemme her, men..."). Men man har jo bare flaks om man finner noe interessant :P Hehe

Twitter var forresten ikke dumt! Spesielt nå som hashtag finnes! Takk for tipset :D

Hmmm...

- Hva med Craigslist? :) Det er gratis og enkelt å opprette en "annonse" der. Men vet ikke hvor mange som bruker den norske Craigslist, så hvor mange du når ut til er usikkert :P Hehe...

Må det være nordmenn?

- Kanskje du kan opprette en egen facebookside for å skaffe folk? :) Noe á la "Vil du være med i Tralala.com?"

- Henge opp lapper i lokalsamfunnet? Haha, den er kanskje litt old fashion. Skjønner at du vil ha noe mer interaktivt :P

- Om du trenger folk til, la oss si en sak om abort (for å fortsette på eksempelet ditt), hva om du leter i blogger og kontakter folk via mail? Det tar jo litt lenger tid, men det er i hvert fall et forslag.

- Andres facebooksider? :P Hehe... For eksempel la oss si at VG har postet en sak om en tema, så er det noen som deler noe relevant eller noe annet interessant i kommentarfeltet kan du kontakte dem via epost.

- Hva med andre forum? Sol.no, for eksempel.

- La oss fortsette med abortekksempelet. Trenger du folk til noe om det, kan du kanskje gå inn i en facebookgruppe om graviditet og høre om noen har vært gjennom en abort og vil snakke om det anonymt - enten ønsket eller uønsket abort.

- Her jeg bor finnes det en facebookgruppe som heter "spør om alt mulig". Der kan du kanskje spørre om slike ting for å få folk :)

Det er ikke alltid like lett å finne folk utenfor sitt nettverk, nei!

Vet ikke om det finnes en nettside som er laget kun for dette formål, men det kan godt hende! Tviler på at den er på norsk, da :/

Lykke til! Håper jeg var til noe hjelp :) Haha

Tusen, tusen takk for tips!

Sol sitt forum var ikke dumt! Er der det bra mye dritt, så ser ikke for meg at innlegg slettes like aktivt der som her :P Hehe

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et faktisk svar!! :D

Joda, jeg har planene klare og kommer til å bruke nettverket mitt. Men jeg kjenner jo ikke noen for alt ;)

Det er akkurat det jeg har tenkt å gjøre, naturligvis. Skal ikke begynne å lage saker før siden er oppe å går.

Vil jo ikke bare ha saker hvor jeg trenger folk med historier. Kanskje bare en gang i måneden : )

Føler at svaret ditt var et friskt pust i en krig her inne. Igjen, takk for saklig svar!

Anonymous poster hash: 2c2ed...388

Du trenger ikke kjenne noen for alt. For de du kjenner, kjenner noen andre. Så får du bare velge hvem du forhører deg hos med omhu, om du er redd en konkurrent vil stjele ideen din.

Mener å ha lest at vi alle etter fem ledd kjenner noen som kjenner Obama/Brad Pitt/whoever.

Ellers ville jeg meldt meg inn på diverse forum. Alt ettersom hva du skal skrive om. Vil du skrive om undulater, meld deg inn på et undulatforum. Skal du skrive om disse abortene det skrikes om her i tråden, finnes det jo forumer for det også.

Å bruke KG til slikt er jo ganske nyttesløst pga anonym-bruker funksjonen. Som ivrig forumbruker må jeg si at KG er ganske enestående sånn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...