Gå til innhold

Tør ikke ringe inn syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt utmattet og sliten, vondt i hodet, feber og tett nese. Men jeg tør ikke ringe inn syk. Har byttet en del vakter i det siste pga skole og eksamen og jeg vil ikke at sjefen min skal tro jeg unnasluntrer.

Har jobbet her i snart ett år, aldri vært syk, men jeg har sørget for å bytte bort vakter selv hvis det har vært noe spesielt. Vet at sjefen min ikke liker at vi bytter bort vakter.. Det sitter LANGT inne å ringe inn syk og jeg gruer meg helt sykt til å måtte gjøre det kjenner jeg. Noen tanker rundt dette?



Anonymous poster hash: f8d84...400
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt ann på type jobb, men er du sjuk, så er du sjuk. Du har krav på å få egenmeldingsdag når du ikke er i form.

Det sitter litt langt inne på meg også, så det har skjedd at jeg gar dratt på jobb, og så fått beskjed om å dra hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Mye bedre å erkjenne at man er syk, enn å gå på jobb på grunn av nærværspress fra sjefen. Jeg hadde også en slik sjef, vel to av mine deltidsjobber var det slik. Jeg endte opp med å bli dårligere, og det gikk fint ut over skole.

Bli hjemme, ring sjefen og ikke ha dårlig samvittighet. Det får du bare ikke ha! Helsa kommer først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt utmattet og sliten, vondt i hodet, feber og tett nese. Men jeg tør ikke ringe inn syk. Har byttet en del vakter i det siste pga skole og eksamen og jeg vil ikke at sjefen min skal tro jeg unnasluntrer.

Har jobbet her i snart ett år, aldri vært syk, men jeg har sørget for å bytte bort vakter selv hvis det har vært noe spesielt. Vet at sjefen min ikke liker at vi bytter bort vakter.. Det sitter LANGT inne å ringe inn syk og jeg gruer meg helt sykt til å måtte gjøre det kjenner jeg. Noen tanker rundt dette?

Anonymous poster hash: f8d84...400

Synes ikke det at man er sliten, vondt i hodet og tett nese er grunn for å melde seg syk. Det er ditt ansvar å sørge for at du ikke gaper over for mye. Heretter får du gå ned i stilling eller ta færre ekstraskift hvis du ikke klarer både skike og jobb. Det er feil å bruke egenmeld pga dette.

Anonymous poster hash: a493e...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det at man er sliten, vondt i hodet og tett nese er grunn for å melde seg syk. Det er ditt ansvar å sørge for at du ikke gaper over for mye. Heretter får du gå ned i stilling eller ta færre ekstraskift hvis du ikke klarer både skike og jobb. Det er feil å bruke egenmeld pga dette.Anonymous poster hash: a493e...6c9

Fundamentalt uenig
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det at man er sliten, vondt i hodet og tett nese er grunn for å melde seg syk. Det er ditt ansvar å sørge for at du ikke gaper over for mye. Heretter får du gå ned i stilling eller ta færre ekstraskift hvis du ikke klarer både skike og jobb. Det er feil å bruke egenmeld pga dette.

Anonymous poster hash: a493e...6c9

Feil med egenmelding når man har feber og er skikkelig dårlig? Hun, hvor syk skal man være da synes du?

TS, du er syk, ta en dag hjemme og god bedring!

Anonymous poster hash: 80bac...bd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det at man er sliten, vondt i hodet og tett nese er grunn for å melde seg syk. Det er ditt ansvar å sørge for at du ikke gaper over for mye. Heretter får du gå ned i stilling eller ta færre ekstraskift hvis du ikke klarer både skike og jobb. Det er feil å bruke egenmeld pga dette.

Anonymous poster hash: a493e...6c9

Hun har feber og er en smittefare for andre. Da må hun bli hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk, så er man syk, bli hjemme og bli frisk i stedet for å dra med deg sykdommen på jobb slik at alle andre også blir syke. Det er bare å ta det kort og greit. Jeg gruer meg også alltid til å ringe inn syk, men det går alltid bra.



Anonymous poster hash: 6a081...c31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...