Gå til innhold

Hundefôr

Gjest Lilleulv

Hvilken fôrtype synes du er best?  

1 stemme

1. 1. Hvilken fôrtype synes du er best?

• Hill's
      1
    • Eukanuba
      4
    • Specific
      1
    • Proplan
      2
    • Royal Canine
      6
    • Oliver's
      1
    • Labb
      4
    • Friskies
      0
    • Frolic
      0
    • Pedigree Pal
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Det finnes utrolig mange typer fôr, og jeg vet det er individuelt hva hunden liker/tåler... Men hvilke er dere fornøyd med? Kan gjerne fortelle litt oxo i tillegg til å stemme :)

PS. jeg fikk ikke lov til å legge til flere alternativer... Så hvis du bruker noe annet enn de jeg tok med så kan du skrive det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hills har vist seg å være det beste for hunden min.

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har prøvd andre merker enn, Royal Canin, Eucanuba og Hills - hos meg var det Hills som var den ultimate løsninger da hunden min mistet matlysten for en tid tilbake. Hills gir "pengene tilbake-garanti" dersom hunden av en eller annen grunn ikke spiser maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Pedigree Advance i et par år. Kjempebra for. Men det ble desverre tatt bort fra markedet i Norge. Nå bruker vi et som heter Canadian... et-eller-annet. Ganske bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund nektet å spise tørrfor før han ble ganske så gammel. Da spiste han Eukanuba - og det var tydelig at "gammelhund"-varianten fungerte veldig bra for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Labb på min hund, og han fungerer fint på det.

Jeg prøvde Eukanuba på en hund jeg hadde før, men hun ble dårlig i pelsen av det. Er ikke alltid det dyreste er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutra Nuggets. Har brukt det i mange år på mange hunder. Med veldig godt resultat.

Har til tider også spesialkjøpt fôr fra Danmark basert på fisk som jeg er knallfornøyd med.

Og så bruker vi lakseolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet er vel egentlig hvilket for hunden min liker best... Og hun fungerer best på Royal Canine, som er vanlig å bruke på amstaffer, og andre hunder som er plaget med allergi/eksem. Eukanuba og Friskies gav henne store utbrudd av eksem, og kommer aldri til å bli servert til henne igjen. Labb virket også helt greit, den lille perioden vi prøvde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å gi Whippeten vår Labb aktiv etter at den fikk gode kritikker på "tv2 hjelper deg" (når det er snakk om næringsverdi) Har tidligere brukt eukanuba og royal canin, men synes ikke dette er verd pengene.

Labb har virkelig overgått all forventing! - han har ikke vært dårlig i magen siden vi begynte med det i april...(en god del whippeter som har problemer med løs mage i perioder) - tidligere hadde han det en gang i blandt!

Pelsen er også veldig fin!

Og i tillegg koster labb bare 268,- for en stor sekk - noe som gjør at det blir billig i lengden!

Merker fra dagligvaren er ikke noe særlig iallefall! - hunden liker det godt, for det smaker visst mere, men pels og mage blir veldig merkelig!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som forer med Frolic da? Trodde det var mer vanlig å bruke som godbiter? Pakkene er jo så små, så dersom man bruer det som for så må det være litt upraktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Prøvde først Eukanuba, men det ville han ikke ha.

Brukte så Royal Canin i 7-8 måneder og gikk nå over til Hill`s som de sa var så og si det samme.

Men dette har han ikke villet ha så mye av.

Men prøver litt så er det omsær pengene tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canin mini mature fungerer kjempefint på min 8 år galmle dachs. Har forsøkt tilsvarende varianter fra Eukanuba og Hill's, men det vil han rett og slett ikke ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt forskjellig, men det hunden liker best er Labb, gjerne med litt leverpostei oppå, men kulene går ned "au naturelle" også...

Kattematen fra FK er forresten også helt ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Vi bruker happy dog og har bestandig vært godt fornøyd med det.. Hundene våre har likt det godt og de får utrolig fin pels av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del år på Eukanuba byttet jeg til BentoKronen da dette var lettere å skaffe samt billigere. Og det funker veldig bra. Har aldri hatt noe å utsette på E, men merker forandring når jeg byttet til BK ( pote sprekkene ble bedre/borte og pelsen ble enda bedre - noe jeg ikke trodde var mulig ).

Jeg tror det viktigste er hva foret er laget av og hva din hund tåler/liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Revenka

Bruker rått kjøtt fra "vom og hundemat". Fungerer meget bra. Han legger på seg og ser bra ut. Før utstillinger så forer jeg med litt ekstra vom ved siden av. Har tidligere prøvd Lone star, proplan, eucanuba. Ikke vellykket her i gården. Han spiser for lite av det. Har også prøvd Norwegian Polar som også er kjøtt, men det er vel kokt, ikke rått. Ved å bruke frossent kjøtt som fra vom og hundemat + NP så må man jo ha en fryser som er stor nok. Vi har kjøpt en stor fryseboks som står nede i boden, kun beregnet på hundemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp byttet fra Labb til Proplan.

Brukte Labb Vekst, og det gikk fint. Men da vi gikk over på Lagg Aktiv mistet hun pelsen og begynte å klø. Så nå har vi kjøpt Proplan for å prøve noe annet. Hvis ikke det er bra nok heller får vi prøve videre med noe annet.

For tidlig å si noe om pelsen, men avførigen virker mye mer "riktig" nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker VOM&HUNDEMAT og er superfornøyd!

Har også prøvd:

MeraDog = Diarè + oppkast flere ganger i uka

Labb = este ut (antageligvis vann i kroppen)

Hills = fet pels, dårlig ånde, kløe

Eucanuba lam og ris = ganske fornøyd, men ble veldig tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...