Gå til innhold

erfaringer med vietnam?

smofie

Anbefalte innlegg

Har tenkt å reise til vietnam i påsken, mannen min og jeg. Grunnen er hovedsakelig at vi var i thailand nettopp,elsket det og kunne tenke oss noe a la det samme, bare litt mindre turistinfisert.Noen erfaringer og råd ang reiserute?Er primært ute etter vaker natur(strender!),smak av kultur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var en tur i Vietnam i 2001.

Reiste inn i Vietnam over grensen fra Cambodia, dro inn til Saigon og reiste nordover til Nha Trang.

Og Vietnam var helt fantastisk! Det er veldig lett å reise rundt der, det går statlige busser gjennom hele landet. Det er billig, masse kultur, vakker natur, spennende historie, utrolig god mat osv osv!!

Vietnam har så utrolig mye forskjellig å tilby, alt fra bittesmå landsbyer til enorme byer, vakre strender og høye fjell.

Jeg brukte Lonely Planet Vietnam og var veldig fornøyd med den.

Du må ha noen dager i Saigon, og for all del: ikke gå glipp av "Museet for amerikanske krigsforbrytelser"

Krigen fra Vietnams synsvinkel.

Fjellbyen Dalat er litt spesiell, hit dro franskmennene for å kjøle seg ned da Vietnam var en fransk koloni. Her finner du bla en kopi av Eiffeltårnet.

Nha Trang er en kjempefin by med en fantastisk strand, jeg har flere steder sett den rangere høyt på "verdens fineste strand" lister.

Akkurat nå står Vietnam høyest på ønskelista mi, jeg vil gjerne se resten av landet også. Kulturen er nok ganske forskjellig i nord.

Så bare dra! Du kommer ikke til å angre.

Men har du tid; dra innom Cambodia... Absolutt fabelaktig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På packsac.com er det maaange reisebrev fra Vietnam. Berre gå inn der og søk på landet, so finne du maaaange brev. Kjekt å lese når en har plana om å reise dit!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg var i Vietnam i 2002, og vi hadde det helt fantastisk!

Vi fløy innom Singapore i 2 dager, så til Ho Chi Minh. (Her hadde jeg noen personlige ærender, så jeg rakk ikke se så mye av byen før vi skulle videre.)

Deretter dro vi til Kambodsja, og så Ankor Wat. (HELT fantastisk!)

Turen gikk videre til Dalat, som vi egentlig føler vi kunne ha vært foruten. Det var fjell og foss, og ikke spesielt spennende.

Så dro vi til Nha Trang, som var et party/strand/festested. Det var helt greit til dét formålet, men ikke det vi var ute etter.

Hanoi var neste sted, og her handlet vi på markeder, og dro ut med båt til Halong Bay (veldig fascinerende.) Vi sov på båten, så på de flotte klippene og badet. Dette anbefales!

Vi fløy fra Hanoi hjem via Singapore (3 dager)

Jeg har også hørt at Hoi An er et flott sted å være.

Er det mer du lurer på er det bare å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Føyer meg inn i rekken. VIetnam er absolutt verdt et besøk. Vi var der i 1999 og dro fra Saigon til Hanoi. Mye er allerede sagt i tillegg er Hoi An en by som er verdt å besøke. Her får du sydd det du måtte ønske av skreddersydde klær. I tillegg bør dere få med dere DMZ som også var en opplevelse.

Nord for Hanoi, inn i landet (ikke ut mot Halong Bay) er det enormt mye kultur! Her lever de som om det er mange mange år bak oss. Ikke vært der selv, men jeg har hørt vi har gått glipp av noe der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner som dro dit reagerte på at det var ganske styrt fra myndighetenes side hva man fikk se, hvor man fikk dra osv. Men alle jeg kjenner som har vært der skryter mye av landet, og jeg har kjempelyst til å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg kjenner som dro dit reagerte på at det var ganske styrt fra myndighetenes side hva man fikk se' date=' hvor man fikk dra osv. Men alle jeg kjenner som har vært der skryter mye av landet, og jeg har kjempelyst til å dra.[/quote']

Det er sant, det statlige reiseselskapet Singh (tror deg var det det het) som selger bussbilletter og har cafèer styrer veldig mye av hvor man kan dra. Vil man dra utenfor må man ordne med transport selv, noe som fort blir styrete og dyrt. Men alt er mulig.

Men man merker at det er kommunistisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...