AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Del Skrevet 22. mars 2015 Har så utrolig lyst å bli modell, har ønsket dette siden jeg var en liten jente. Får ofte spørsmål om jeg er modell, og folk som sier at jeg må komme meg inn i modellyrket med engang! Jeg er 177 cm og naturlig tynn, men føler ingen modellbyråer i Norge er noe særlig seriøst, og har ingen anelse om hvordan jeg kan bli oppdaget eller komme i kontakt med seriøse folk.. Så det jeg generelt lurer på er om noen har noen tips eller vet noe om det eller har erfaring? Er 18 år Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så postet det her.. Anonymous poster hash: a3d06...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Del Skrevet 22. mars 2015 Det er flere meget seriøse modellbyråer i Norge. Og det er disse som gir deg eventuelt veien videre, til Paris, Milano, London, New York. Hvis du er bra nok. Men si meg en ting: Hvorfor "føler" du at ingen byråer i Norge er "noe særlig seriøs"? Det er en merkelig og helt feil oppfatning. Men - er du ikke bra nok for de store byråene her i Norge, så er det vanskelig å komme videre. Da må du eventuelt reise på lykke og fromme til en av motebyene. Men det anbefales IKKE. Det er steintøft. Hilsen ex-modell Anonymous poster hash: 8d6a5...96d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 22. mars 2015 #3 Del Skrevet 22. mars 2015 Vet ikke om dette er noe for deg, men på denne siden kan du få registrert deg som statist. Her kan du ihvertfall bli lagt merke til. Dette er en side hvor produsenter, reklamebyråder etc plukker ut statister til oppdrag. Mulig du kan bli oppdaget som modell: http://www.statist.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Del Skrevet 22. mars 2015 Det er flere meget seriøse modellbyråer i Norge. Og det er disse som gir deg eventuelt veien videre, til Paris, Milano, London, New York. Hvis du er bra nok. Men si meg en ting: Hvorfor "føler" du at ingen byråer i Norge er "noe særlig seriøs"? Det er en merkelig og helt feil oppfatning. Men - er du ikke bra nok for de store byråene her i Norge, så er det vanskelig å komme videre. Da må du eventuelt reise på lykke og fromme til en av motebyene. Men det anbefales IKKE. Det er steintøft. Hilsen ex-modellAnonymous poster hash: 8d6a5...96d Helt enig. De store norske byråene er velsig seriøse og har du det som skal til vil det være inngangsdøren din til store oppdrag internasjonalt...Anonymous poster hash: ad1ed...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Del Skrevet 22. mars 2015 Det er flere meget seriøse modellbyråer i Norge. Og det er disse som gir deg eventuelt veien videre, til Paris, Milano, London, New York. Hvis du er bra nok. Men si meg en ting: Hvorfor "føler" du at ingen byråer i Norge er "noe særlig seriøs"? Det er en merkelig og helt feil oppfatning. Men - er du ikke bra nok for de store byråene her i Norge, så er det vanskelig å komme videre. Da må du eventuelt reise på lykke og fromme til en av motebyene. Men det anbefales IKKE. Det er steintøft. Hilsen ex-modellAnonymous poster hash: 8d6a5...96d Hva ser de egentlig på? Og hvordan vet du at du møter riktige personer npr du skal på oppdrag i utlandet?Anonymous poster hash: f6df6...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #6 Del Skrevet 22. mars 2015 Det er flere meget seriøse modellbyråer i Norge. Og det er disse som gir deg eventuelt veien videre, til Paris, Milano, London, New York. Hvis du er bra nok. Men si meg en ting: Hvorfor "føler" du at ingen byråer i Norge er "noe særlig seriøs"? Det er en merkelig og helt feil oppfatning. Men - er du ikke bra nok for de store byråene her i Norge, så er det vanskelig å komme videre. Da må du eventuelt reise på lykke og fromme til en av motebyene. Men det anbefales IKKE. Det er steintøft. Hilsen ex-modell Anonymous poster hash: 8d6a5...96d Har du noen eksempeler? :D Har vel fått feil oppfatning, men de modellbyråene jeg har sjekket opp i byen min får jeg ikke noe særlig godt inntrykk av og at de er useriøse.. og bor i en av de største byene i Norge. Anonymous poster hash: a3d06...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #7 Del Skrevet 22. mars 2015 Har så utrolig lyst å bli modell, har ønsket dette siden jeg var en liten jente. Får ofte spørsmål om jeg er modell, og folk som sier at jeg må komme meg inn i modellyrket med engang! Jeg er 177 cm og naturlig tynn, men føler ingen modellbyråer i Norge er noe særlig seriøst, og har ingen anelse om hvordan jeg kan bli oppdaget eller komme i kontakt med seriøse folk.. Så det jeg generelt lurer på er om noen har noen tips eller vet noe om det eller har erfaring? Er 18 år Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så postet det her..Anonymous poster hash: a3d06...c0e Ta kontakt med Team Models. De er hvertfall seriøse.Anonymous poster hash: ee9c1...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #8 Del Skrevet 22. mars 2015 Ta kontakt med Team Models. De er hvertfall seriøse.Anonymous poster hash: ee9c1...476 Men det er beinhardt i Norge. Du må komme deg utenlands for å tjene penger.Anonymous poster hash: ee9c1...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #9 Del Skrevet 23. mars 2015 Hvor mye tjente du aom modell?Anonymous poster hash: f6df6...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #10 Del Skrevet 23. mars 2015 Hvor mye tjente du aom modell?Anonymous poster hash: f6df6...852 Kommer Ann på. De aller fleste modeller får ikke nok jobber til å leve av det noen sted i verden. Det bokstavelig talt myldrer av pene folk som vil være modeller. Det som kan gjøre at man slår Ann er ett spesielt utseende som skiller seg ut fra mengden. Pengene finner du i Norge som katalog modell ala ellos osv. Ellers så kan du tjene en månedslønn på å Lande en reklame kampanje, men da må du allerede ha ett navn. De aller færreste vil jobbe med ferske modeller siden det er endel tyngre enn de erfarne som klarer seg uten stort med veiledning. På den måten går alt raskere. Vi betalte reklamebyrået 5000 for nybegynnere for en shoot (10-12 timer) og den mest erfarne betalte vi 17000 for en dag i tillegg til at vi fløy han inn fra Israel. Jeg vet ikke hvor mye modellene får selv, men jeg vet de driver enkeltmannsforetak, så de betaler moms osv av overskuddet.Anonymous poster hash: 09082...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #11 Del Skrevet 23. mars 2015 Ta kontakt med Team Models. De er hvertfall seriøse.Anonymous poster hash: ee9c1...476 Vi brukte pholk og hartbreak (eller noe). Vet ikke om de eksister lenger.Anonymous poster hash: 09082...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #12 Del Skrevet 23. mars 2015 Kommer Ann på. De aller fleste modeller får ikke nok jobber til å leve av det noen sted i verden. Det bokstavelig talt myldrer av pene folk som vil være modeller. Det som kan gjøre at man slår Ann er ett spesielt utseende som skiller seg ut fra mengden. Pengene finner du i Norge som katalog modell ala ellos osv. Ellers så kan du tjene en månedslønn på å Lande en reklame kampanje, men da må du allerede ha ett navn. De aller færreste vil jobbe med ferske modeller siden det er endel tyngre enn de erfarne som klarer seg uten stort med veiledning. På den måten går alt raskere. Vi betalte reklamebyrået 5000 for nybegynnere for en shoot (10-12 timer) og den mest erfarne betalte vi 17000 for en dag i tillegg til at vi fløy han inn fra Israel. Jeg vet ikke hvor mye modellene får selv, men jeg vet de driver enkeltmannsforetak, så de betaler moms osv av overskuddet.Anonymous poster hash: 09082...516 Shooten varte over to dager, glemte å skrive det.Anonymous poster hash: 09082...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #13 Del Skrevet 25. mars 2015 Du kan jo også oppsøke unge fotografer i området hvor du bor, og høre om de vil ta bilder av deg? Det er "vinn-vinn" for begge parter, så lenge bildene blir bra. -Eller du kan høre med folk som går medielinjen på videregående, der er det også mange unge talenter. Legg så ut disse bildene på instagram og skap deg et navn: Du burde finne deg et catchy navn, ikke "hedda92" osv, kall deg noe, f.eks "thenewchic", eller bland inn noe relevant med navn "crazelouise" osv. Hold profilen til en bestemt stil, vis variasjon i bildene dine og bruk de riktige hashtagene. Se på instagram som din portofolio, og når alt ser riktig ut, start følgingen: Følg alle moteblader, fotografer, designere, filmskapere, skuespillere, motehus, modellbyråer, andre modeller osv. (norske modeller og fotografer er kanskje et sted å starte) Kommenter, like osv. Det finnes også ulike sider som gir shoutouts, så om du får en shoutout fra en stor side vil dette hjelpe betraktelig. Det er kanskje tidkrevende, men om du har det som skal til, så kan det faktisk være ganske effektivt! (Ps: unngå "trashy" bilder! Ikke still lettkledd med mye sminke på blankt lerret osv. Det disse ser etter er naturlig skjønnhet, eller et fangende utseende. Keep it simple! Bruk gjerne bare headshots, uten særlig sminke og med bare en hvit tanktopp, hvor lyset gjør alt arbeidet, eller bilder inspirert av high fashion, men vær sikker i din sak på disse.. ) Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: b35e9...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. mars 2015 #14 Del Skrevet 25. mars 2015 Vel, tror ikke det er noe håp for deg hvis de norske modellbyråene ikke var interessert i deg, da hjelper det ikke at du har en drøm om å bli modell. Det er det jo mang ei høy mager jente som drømmer om å bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå