Gå til innhold

ble fridd til med ring til 140kr.....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten - Imponert? Er poenget å imponere noen?

Anonymous poster hash: 47c9e...1cf
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Måtte le her nå for ringen din ligner på våre forlovelsesringer, de er i stål med sort magebånd og er kjøpt på "gullsmeden" under trappen på Nordbysenteret på Svinesund til den nette sum av 194 kroner for begge ..........

Og vi er lykkelig gifte nå, med stålringer kjøpt på samme sted, de kostet en krone mer pr stk (graveringen kommer utenom på alle ringene altså, ca 200 pr ring) - men de er laget av stål - det sterkeste som finnes :) <3

Her er bilder, forlovelse til venstre og giftering til høyre :)

Og så er det jo bare såååå mye annet man kan bruke penger som "skulle" gått til ring på. Ferie f.eks. Eller større fest.

Syns ringene deres var fine. :)

Anonymous poster hash: 8ab9b...167

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og så er det jo bare såååå mye annet man kan bruke penger som "skulle" gått til ring på. Ferie f.eks. Eller større fest.

Syns ringene deres var fine. :)

Anonymous poster hash: 8ab9b...167

Tusen takk - vi er veldig fornøyde og har definitivt gifteringer som blir lag merke til ... folk stusser veldig først men vi har bare hørt positive kommentarer (direkte og second hand)

Nå skal det vel sies at jeg var med på å plukke ut begge ringene, for oss var det viktig at de var like. Og vi er happy :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde blitt skuffa. Forlovelses ring for meg er enten sølv eller gulv. Trenger ikke å være den dyreste ringen man finner men hadde typen kommet med en plastring eller stål ring eller lignende hadde jeg ikke tatt han seriøst tror jeg. Hadde trodd at frieriet var en spøk. En forlovelse ring er for meg noe man inviterer i. Jeg kommer til å bruke den samme ringen som gifte ring men da gravert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke selve frieriet som er det spesielle, og ikke ringen selv? Du tenker nok at han ikke gidder å bruke penger på ring og alt det der, men det du glemmer er at han faktisk fridde til deg og er villig til å inngå i et ekteskap med nettopp DEG.

Anonymous poster hash: 836bc...523

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

det føles bare fryktelig upersonlig og lite gjennomtenkt.....

Jeg forstår deg!! Ringen min var riktignok ikke drømmeringen fra tiffany's (men en klassisk diamantring i hvitt gull, enkel, men vakker), men jeg så i det minste at han virkelig hadde lagt sjelen sin i å velge den ut, og jeg elsker den for det.

Frieriet derimot var jeg superskuffet over, og jeg har max dårlig samvittighet for at jeg føler det sånn, så jeg skjønner hva du føler.

For å være helt ærlig så synes jeg du skal si det til han. I bestefall overrassker han deg med nytt frieri og ny ring.

AnonymBruker
Skrevet

det er en STÅLring til 140 kroner på en halvshady nettbutikk...

:(

LOL. Når han er så gjerrig som dette når han frir, forestill deg hva som vil skje når dere er gift. Gjør deg selv en tjeneste og dump denne fyren. Det finnes nok av menn der ute som vil gi deg en veldig fin ring. Tenk over det: Du er verdt 140 kroner for fyren. 140 kroner! Er dette en mann du vil investere fremtiden i? Finn en mann som setter pris på deg, bokstavelig talt. Og da mener jeg ikke en pris på 140 kroner. 

Anonymous poster hash: 08e7d...c29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, det er bare en ring.

Nei, det er ikke "bare en ring" men et symbol på kjærlighet og hvor mye pris han setter på henne. Han viser jo at hun ikke betyr en dritt.

Anonymous poster hash: 08e7d...c29

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke gifteringer. Men lykkelige i 15 år som ektepar uten ringer :).

Anonymous poster hash: 92216...288
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte min kjære for ca 1 år siden, hvorfor han ikke enda hadde fridd, da hadde vi vært sammen i over 5 år. Og han sa, fordi jeg har ikke råd til å bruke 3 månedslønner på det akkurat nå, og da stusset jeg over at han virkelig trodde at det var nødvendig. Til 2 års dagen vår fikk jeg en kjærestering for ca 2.000 kr og ble overlykkelig, og fortalte han at en forlovelsesring overhodet ikke trengte å være dyrere enn den. For det er ikke ringen som er poenget, det er spørsmålet. Men vi er jo alle forskjellige.

Hadde nok muligens blitt litt fnurt for en 140 kroners ring fra Nille, men jeg tenker du heller skal være glad for at dere faktisk er forlovet og heller legge mer penger i gifteringene som faktisk er det som betyr mest. 

Anonymous poster hash: 26e32...b9c
Gjest What2say
Skrevet

Vi har ikke gifteringer. Men lykkelige i 15 år som ektepar uten ringer :).

Anonymous poster hash: 92216...288

Det skal ikke vi ha heller ^^

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, for noen holdninger dere har! Jeg regner med at mange av dere er nokså unge, derfor er jeg enda mer satt ut over hvor begredelig gammeldagse og bakstreberske dere fremstår.

Dere er unge kvinner som lever i et moderne, demokratisk samfunn hvor man tilstreber full likestilling mellom kjønnene, men forfekter et kjønnsrollemønster og noen romantiserte forestillinger som hører 50-tallets unge husmoremner til!?

Hva faen? Mannen skal gå ned på knærne og fremføre et episk friere som tilfredsstiller deres romantiske forventninger, og han bør hoste opp en ring til noen tusen, som viser hvor høyt han verdsetter dere??? I kroner og øre da, liksom? :overrasket:

Fyttirakkeren, jeg blir så flau. Og så innmari frustrert over den oppvoksende generasjon. Mora mi brant faen meg BH'en sin forgjeves, og jeg gremmes langt inn i sjelen for det.

Anonymous poster hash: 789a0...da8
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld: bakstreverske, skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, for noen holdninger dere har! Jeg regner med at mange av dere er nokså unge, derfor er jeg enda mer satt ut over hvor begredelig gammeldagse og bakstreberske dere fremstår.

Dere er unge kvinner som lever i et moderne, demokratisk samfunn hvor man tilstreber full likestilling mellom kjønnene, men forfekter et kjønnsrollemønster og noen romantiserte forestillinger som hører 50-tallets unge husmoremner til!?

Hva faen? Mannen skal gå ned på knærne og fremføre et episk friere som tilfredsstiller deres romantiske forventninger, og han bør hoste opp en ring til noen tusen, som viser hvor høyt han verdsetter dere??? I kroner og øre da, liksom? :overrasket:

Fyttirakkeren, jeg blir så flau. Og så innmari frustrert over den oppvoksende generasjon. Mora mi brant faen meg BH'en sin forgjeves, og jeg gremmes langt inn i sjelen for det.

Min gikk ikke ned på kne ;) Og er fornøyd med ringen jeg fikk. Ikke noe big deal ring.

Anonymous poster hash: 26e32...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Ta å se inni ringen om den er merket med 925s og en eller to bokstaver som er stempel fra de som har laget den. Er det gull vil det mulig stå 585 eller noe i den duren. Er det en falsk ring (metall) står det ingen ting og du får grønn ring merke på fingeren

Anonymous poster hash: 51c68...7d9

AnonymBruker
Skrevet

Frieriet derimot var jeg superskuffet over, og jeg har max dårlig samvittighet for at jeg føler det sånn, så jeg skjønner hva du føler.

For å være helt ærlig så synes jeg du skal si det til han. I bestefall overrassker han deg med nytt frieri og ny ring.

Jeg har det på samme måte, og det er ganske kjipt. Jeg VET jo at jeg ikke bør henge meg opp i slike ting, og har selvsagt ikke sagt noe til ham. Han er såå fornøyd med frieriet og tror at jeg også er det (jeg har ikke løyet og sagt at jeg er det - har bare ikke sagt det motsatte). Kan jeg spørre hva du var misfornøyd med?

Anonymous poster hash: 892cd...d19

Skrevet

Jeg har det på samme måte, og det er ganske kjipt. Jeg VET jo at jeg ikke bør henge meg opp i slike ting, og har selvsagt ikke sagt noe til ham. Han er såå fornøyd med frieriet og tror at jeg også er det (jeg har ikke løyet og sagt at jeg er det - har bare ikke sagt det motsatte). Kan jeg spørre hva du var misfornøyd med?

Anonymous poster hash: 892cd...d19

Altså, det var for så vidt veldig han.

Vi kom hjem etter en lang arbeidsdag, en fredag. Jeg hoppet i dusjen og han startet på fredagstacoen. Når jeg kom ut av dusjen var det tente telys i hjerteform på kjøkkenet med en inpakket eske i midten. Jeg stussa litt når den var pakket inn, men skjønte jo greia. Jeg pakket opp mens han bare stod der, og måtte si ifra "du må jo spørre!". Så spiste vi taco og livet gikk videre som vanlig.

Jeg skulle ønske det var mer romantikk, og kanskje et sted utenfor huset vårt. Kanskje roser i bildet, og kanskje han skulle gått ned på kne eller sagt noe annet enn den ene setningen jeg tvang fram. Ønsker meg såklart et av disse frieriene man ser på youtube, men det er bare ikke hans stil.

Jeg slår meg selv for å være skuffet over bryllupet vårt også. Ingen store, romantiske overraskelser der heller. Ingen morgengave.. Jeg elsker han for alt han er, jeg skulle bare ønske han slo på stortromma en gang i tiåret.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje MOR hans kjøpte den

Anonymous poster hash: f4dd4...04b

Skrevet

Ta å se inni ringen om den er merket med 925s og en eller to bokstaver som er stempel fra de som har laget den. Er det gull vil det mulig stå 585 eller noe i den duren. Er det en falsk ring (metall) står det ingen ting og du får grønn ring merke på fingeren

Anonymous poster hash: 51c68...7d9

FALSK ring ??? 

Hm er du klar over at gull og sølv er helt ut og at de som virkelig elsker sine kjærester kjøper platina nå for tiden? 

• Liker 1
Skrevet

Føler ikke at ringen er det viktigste med et frieri for å si det sånn. Jeg kunne godt gått med en plastikkring fra lekebutikken hadde min kjære fridd :fnise:

Vet om ei dame som går med en ring av en ståltråd som brukes til å binde opp planter i hagen. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...