Gå til innhold

ble fridd til med ring til 140kr.....


kokkeliko

Anbefalte innlegg

Jeg går ikke inn i forhold med en mann som er økonomisk dårlig stilt. ;) Og nei, jeg er verken noen gold digger eller statusjeger. Jeg har penger selv, men jeg har ikke tenkt til å legge i penger i min egen forlovelsesring.

Ok. Wow.

Jeg reagerer jo på to ting her: for det første at du ikke går inn i et forhold med en mann som er økonomisk dårlig stilt. Hvis alt annet enn økonomien hans er et eneste stort halleluja, så vil jeg si at jeg anser deg for å ha et virkelig stort problem når det kommer til holdninger. Wow.

For det andre: har det slått deg at det finnes mennesker blant oss som har litt andre fokus? For noen representerer ringen kun symbolikk, og har ingen særlig prioritet i forhold til et annet og langt viktigere fokus, som f.eks kjærligheten. Uten den har vi faktisk ingenting. ;)

Anonymous poster hash: 789a0...da8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ikke inn i forhold med en mann som er økonomisk dårlig stilt. ;) Og nei, jeg er verken noen gold digger eller statusjeger. Jeg har penger selv, men jeg har ikke tenkt til å legge i penger i min egen forlovelsesring.

Ler og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Wow.

Jeg reagerer jo på to ting her: for det første at du ikke går inn i et forhold med en mann som er økonomisk dårlig stilt. Hvis alt annet enn økonomien hans er et eneste stort halleluja, så vil jeg si at jeg anser deg for å ha et virkelig stort problem når det kommer til holdninger. Wow.

For det andre: har det slått deg at det finnes mennesker blant oss som har litt andre fokus? For noen representerer ringen kun symbolikk, og har ingen særlig prioritet i forhold til et annet og langt viktigere fokus, som f.eks kjærligheten. Uten den har vi faktisk ingenting. ;)

Anonymous poster hash: 789a0...da8

Ja? Hva er feil med å ytre dette? Det er jo nettopp derfor alle trådene om NAV, dårlig økonomi, folk som har 500 kr å kjøpe mat for i mnd og mangel på penger til å kjøpe hus i sentrale Oslo når man selv har praktisk anlagte yrker med relativ lav lønn dukker opp. Fordi folk finner seg fattige partnere. Det er fullt lov å stille krav til sin potensielle partner. Akkurat som at noen liker selvsikre, kunnskapsrike, sterke menn med utstråling, mens andre liker mer innadvendte, sjenerte menn med alternative interesser. Eller at man konsekvent velger mann etter den hårfargen man foretrekker. Eller at man kun vil ha en fitness/bodybuilder-mann, eller ikke bryr seg og heller vil ha en mann med litt mage. Preferanser! Hørt om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Hva er feil med å ytre dette? Det er jo nettopp derfor alle trådene om NAV, dårlig økonomi, folk som har 500 kr å kjøpe mat for i mnd og mangel på penger til å kjøpe hus i sentrale Oslo når man selv har praktisk anlagte yrker med relativ lav lønn dukker opp. Fordi folk finner seg fattige partnere. Det er fullt lov å stille krav til sin potensielle partner. Akkurat som at noen liker selvsikre, kunnskapsrike, sterke menn med utstråling, mens andre liker mer innadvendte, sjenerte menn med alternative interesser. Eller at man konsekvent velger mann etter den hårfargen man foretrekker. Eller at man kun vil ha en fitness/bodybuilder-mann, eller ikke bryr seg og heller vil ha en mann med litt mage. Preferanser! Hørt om det?

Men du skrev jo at du tjente egne penger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Hva er feil med å ytre dette? Det er jo nettopp derfor alle trådene om NAV, dårlig økonomi, folk som har 500 kr å kjøpe mat for i mnd og mangel på penger til å kjøpe hus i sentrale Oslo når man selv har praktisk anlagte yrker med relativ lav lønn dukker opp. Fordi folk finner seg fattige partnere. Det er fullt lov å stille krav til sin potensielle partner. Akkurat som at noen liker selvsikre, kunnskapsrike, sterke menn med utstråling, mens andre liker mer innadvendte, sjenerte menn med alternative interesser. Eller at man konsekvent velger mann etter den hårfargen man foretrekker. Eller at man kun vil ha en fitness/bodybuilder-mann, eller ikke bryr seg og heller vil ha en mann med litt mage. Preferanser! Hørt om det?

Uff. Jeg regner med at det du trenger er litt livserfaring, bare. Heldigvis lærer de fleste av oss med årene.

Anonymous poster hash: 789a0...da8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg regner med at det du trenger er litt livserfaring, bare. Heldigvis lærer de fleste av oss med årene.

Anonymous poster hash: 789a0...da8

Nu har hun litt rett, det er greit med en fyr som har et mål i livet, tjener egne penger og ikke sitter der og gamer på all fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ikke inn i forhold med en mann som er økonomisk dårlig stilt. ;) Og nei, jeg er verken noen gold digger eller statusjeger. Jeg har penger selv, men jeg har ikke tenkt til å legge i penger i min egen forlovelsesring.

Og hvordan kan du være sikker på at en godt økonomisk stilt mann har tenkt å legge mye penger i frierringen? Eller er det slik AB foreslår, at du intervjuer potensielle partnere først angående dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har hun litt rett, det er greit med en fyr som har et mål i livet, tjener egne penger og ikke sitter der og gamer på all fritid.

Å være dårlig stilt økonomisk er virkelig ikke ensbetydende med bruke tiden sin på å sitte og game. Jeg kjenner folk som jobber hardt med ting de virkelig brenner for, uten at det akkurat gjør dem til lønnsmessige vinnere. Likevel gjør de det, fordi de har sånn tro på, og engasjement for det de gjør. Dét er beundringsverdig, det.

Anonymous poster hash: 789a0...da8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være dårlig stilt økonomisk er virkelig ikke ensbetydende med bruke tiden sin på å sitte og game. Jeg kjenner folk som jobber hardt med ting de virkelig brenner for, uten at det akkurat gjør dem til lønnsmessige vinnere. Likevel gjør de det, fordi de har sånn tro på, og engasjement for det de gjør. Dét er beundringsverdig, det.

Anonymous poster hash: 789a0...da8

Vel, hvis folk har så helvetes dårlig råd pga de jobber med ting de brenner for så kan de jo heller ikke klage på lønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis folk har så helvetes dårlig råd pga de jobber med ting de brenner for så kan de jo heller ikke klage på lønnen.

Nei, men det er det fda vel heller ingen som har sagt noe om her? Men på bakgrunn av tema i denne tråden kan det jo virke som om dette er folk som kommer til å møte en utfordring eller to den dagen de evt skal fri til sitt hjertes utkårede? ;)

Anonymous poster hash: 789a0...da8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er problemet at ringen kostet for lite, eller er problemet at du ikke liker den?

Eller er problemet egentlig at det ikke var slik du hadde sett det for deg, hverken ring eller frieri?

På meg virker det som om du har lullet deg litt inn i en fantasi om hvordan det skal være å å gå å vise fram ringen og være forloooovet. Om du hadde vært litt mer opptatt av selve ekteskapet og det at det faktisk finnes en mann som du vil ha, som også vil ha deg, ville ringen vært en bagatell.

(Og til slutt en liten hemmelighet: alle andre enn deg driter i hvordan ringen din ser ut. De viser høflig interesse, that's it.)



Anonymous poster hash: 17a3c...18d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skrev jo at du tjente egne penger. ;)

Det gjør jeg, men da jeg ønsker å leve en livsstil utover det gjennomsnittlige, passer det seg ikke for meg å finne en fyr som jobber i kassen på Rema 1000. Skal han leve på meg for å kunne følge meg og min livsstil da, eller? Høres det ok ut? Du virker helt bak mål.

Og hvordan kan du være sikker på at en godt økonomisk stilt mann har tenkt å legge mye penger i frierringen? Eller er det slik AB foreslår, at du intervjuer potensielle partnere først angående dette?

Haha! Jeg velger menn med god smak og kulturell kapital, ingen tufs. Slik vet man at man aldri vil få noen teite overraskelser som det TS snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg, men da jeg ønsker å leve en livsstil utover det gjennomsnittlige, passer det seg ikke for meg å finne en fyr som jobber i kassen på Rema 1000. Skal han leve på meg for å kunne følge meg og min livsstil da, eller? Høres det ok ut? Du virker helt bak mål.

Haha! Jeg velger menn med god smak og kulturell kapital, ingen tufs. Slik vet man at man aldri vil få noen teite overraskelser som det TS snakker om.

Hehe, til og med menn med god smak og kulturell kapital tråkker i salaten innimellom. Du kommer til å få deg noen overraskelser i løpet av livet. ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, til og med menn med god smak og kulturell kapital tråkker i salaten innimellom. Du kommer til å få deg noen overraskelser i løpet av livet. ;)

Tvilsomt. Du virker bitter, og det er jo leit for din del. :) Sånn blir det vel når man kun har sjans på "enklere" menn, men det er ikke min feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt. Du virker bitter, og det er jo leit for din del. :)Sånn blir det vel når man kun har sjans på "enklere" menn, men det er ikke min feil.

Haha, og hvordan kom du frem til den konklusjonen? :ler:

Er ikke bitter, har bare erfart at ingen er perfekte, og at det er umulig å forutsi alle handlingene til et menneske - også menn med "kulturell kapital".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, og hvordan kom du frem til den konklusjonen? :ler:

Er ikke bitter, har bare erfart at ingen er perfekte, og at det er umulig å forutsi alle handlingene til et menneske - også menn med "kulturell kapital".

Ok, men tydelig er det at vi ikke ikke tilhører samme miljø. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gjør jeg, men da jeg ønsker å leve en livsstil utover det gjennomsnittlige, passer det seg ikke for meg å finne en fyr som jobber i kassen på Rema 1000. Skal han leve på meg for å kunne følge meg og min livsstil da, eller? Høres det ok ut? Du virker helt bak mål.

Haha! Jeg velger menn med god smak og kulturell kapital, ingen tufs. Slik vet man at man aldri vil få noen teite overraskelser som det TS snakker om.

Menn med kulturell kapital blir ikke ilag med ei slik ei som deg. Du virker helt bak mål.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånt kommer an på hvem som gir ringen. Er folk som er kule når de gjør ting på sin måte og det er folk som bare virker merkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

" Jeg har blitt fridd til og føler meg lite satt pris på fordi ringen er ikke dyr ".

Dette er det som skjer når vi setter en pris på kjærligheten. Rettere sagt: når vi ikke setter pris på kjærligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...