AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Del Skrevet 22. mars 2015 Lillesøsteren min kom inn på UWC og skal nå til utlandet i to år. Jeg forstår ikke helt hva greia er? Tydligvis er dette vanskelig, men hvor vanskelig spør jeg? I den andre tråden ble det slengt etter meg at jeg er en shalu nisse. Jeg vil ha andres meninger ikke hva det syår om skolen på nettet. Verken jeg eller foreldrene mine vet hva dette er for noe hun har søkt på og kommet inn. Noen som kan fortelle meg litt om UWC? Sånn personlig forventninger man har av en som er kommet inn på UWC? Tenker da på ala "hva hvis din datter/søster hadde kommet inn på denne skolen, hvor glad/stolt hadde du vært?" Anonymous poster hash: 8b89e...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Del Skrevet 22. mars 2015 Selve faktainformasjon kan Wikipedia gi deg: http://no.wikipedia.org/wiki/United_World_Colleges Har to venner som har gått der, begge i utlandet. De sa det var tøft, men fantastisk. De tar inn elever som er sterke akademiske og passer inn personlighetsmessig etter hva jeg har skjønt. Mine venner kunne heller ikke velge hvor de skulle gå, en ble sendt til Wales og en annen til India. Hun som dro til India var faktisk ikke hjemme på 2 år, det er jo litt spesielt når en er så ung. Hun fikk besøk to ganger, en gang av familien og en gang av venner. Jeg hadde vært kjempestolt hvis min datter kom inn, men det er jo selvfølgelig tøft å sende en 16-åring utenlands for 2 år. Sikkert en del som ikke ønsker det. Tipper det bare er vanskeligere og vanskeligere å komme inn, ettersom det er ettertraktet å ha når en søker universiteter. Anonymous poster hash: 1c28d...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Del Skrevet 22. mars 2015 Det ligger masse på nett, du har fått flere linker allerede. Grav ned sjalusien din og gå inn og les på sidene, his du ikke gidder å lese, snakk med din søster. Det gjelder både deg og deres foreldre. Anonymous poster hash: 85b13...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Del Skrevet 22. mars 2015 Selve faktainformasjon kan Wikipedia gi deg: http://no.wikipedia.org/wiki/United_World_Colleges Har to venner som har gått der, begge i utlandet. De sa det var tøft, men fantastisk. De tar inn elever som er sterke akademiske og passer inn personlighetsmessig etter hva jeg har skjønt. Mine venner kunne heller ikke velge hvor de skulle gå, en ble sendt til Wales og en annen til India. Hun som dro til India var faktisk ikke hjemme på 2 år, det er jo litt spesielt når en er så ung. Hun fikk besøk to ganger, en gang av familien og en gang av venner. Jeg hadde vært kjempestolt hvis min datter kom inn, men det er jo selvfølgelig tøft å sende en 16-åring utenlands for 2 år. Sikkert en del som ikke ønsker det. Tipper det bare er vanskeligere og vanskeligere å komme inn, ettersom det er ettertraktet å ha når en søker universiteter.Anonymous poster hash: 1c28d...19f Takk for utfyllende svar!Anonymous poster hash: 8b89e...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Del Skrevet 22. mars 2015 Det ligger masse på nett, du har fått flere linker allerede. Grav ned sjalusien din og gå inn og les på sidene, his du ikke gidder å lese, snakk med din søster. Det gjelder både deg og deres foreldre. Anonymous poster hash: 85b13...96c Hateren er tilbake, stikk.Anonymous poster hash: 8b89e...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #6 Del Skrevet 24. mars 2015 Er du så lite ressurssterk at du ikke evner å gjennomføre et enkelt googlesøk...?Anonymous poster hash: 3f87d...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Del Skrevet 24. mars 2015 På UWC går man på IB-linja, international baccalaureate. Det kan man også gjøre ved enkelte norske skoler, spesielt katedralskolene, jeg har gjort det selv. Der har man litt forenklet kun anonyme eksamner som avgjøre hele vitnemålet, og man må jobbe veldig selvstendig. Hva faglærer synes om det har ingenting å si med mindre du gjør noe kriminelt eller har over grensa i fravær, fordi faglærer setter ikke karakteren. Du må konkurrere om karakteren på internasjonalt nivå med wiz-kids fra kina, india os.v. Anonymous poster hash: 6b361...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 24. mars 2015 #8 Del Skrevet 24. mars 2015 Det er kanskje ikke så vanskelig å komme inn på UWC, men det er utrolig krevende å gjennomføre to år med IB samtidig med å få bra resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StripeyPanda Skrevet 24. mars 2015 #9 Del Skrevet 24. mars 2015 Å fullføre IB er ingen lett sak! Det krever hard, selvstendig jobbing, og det er en ekstra personlig utfordring om man tar det utenlands. Jeg tok IB hjemme i Norge, kjæresten gikk på Atlantic college i Wales på IB (altså under UWC). De aller fleste som tar IB er innstilt på god videre utdanning, spesielt på engelsk/ i utland. Jeg selv og typen er veterinærstudenter i Budapest, jeg kjenner flere på medisin/ingeniør/arkitekt +++ som er spredd over verden som gikk i klassen min. Masse kreds til søsteren din, måtte hun kose seg i utlandet og stå alle eksamene ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #10 Del Skrevet 24. mars 2015 Det er ikke supervanskelig å komme inn, men det er hardt for en såpass ung person. Jeg kjenner noen som har gått der og de er veldig ressurssterke, på alle måter. Om det var min venninne, datter eller hva, ville jeg tenkt at hun var modig og dyktig men også tenkt at hun har noen overraskelser i vente. Jeg flyttet til utlandet som 17 åring og så til et nytt land som 18 åring og det har sine utfordringer, selv om man er over 16. Anonymous poster hash: ae55d...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå