AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #61 Del Skrevet 28. april 2015 Jeg er for øvrig ikke invitert i bryllupet, siden brudeparet kun skal ha nærmeste familie til stede av økonomiske årsaker. Det er ikke utenkelig at dette bryllupet kommer til å koste mer for gjestene i utdrikningslaget enn for brudeparet selv...Anonymous poster hash: e6e1b...eea Jeg er forlover og skal holde utdrikningslag hvor vi har landet på 1500. Personlig synes jeg utdrikningslag er tullete og en ekstra utgifter...bryllupet blir svinedyrt som det er med fly til.destinasjon, hotell,kjole og gave. Men for bruden er utdrikningslag viktig, og for to aktiviteter, frokost, lunsj og middag og billig transport blir det umulig å komme under 1500. verre ee det at bruden later til å ha så høye forventninger til hva vi skal, mens samtlige venninner har satt grense på 1500. Man får ikke til middag på byens beste restaurant,masse kule aktiviteter, spa etc for den summen...Anonymous poster hash: 762de...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. april 2015 #62 Del Skrevet 28. april 2015 Herregud.... Er folk her inne så fattige? Har ingen ting å gjøre med om man er fornuftig eller ikke, det er snakk om én (forhåpentligvis ;-) gang, og hvis du bryr deg om bruden er du ikke gjerrig den dagen/helgen.. Hadde blitt dritskuffa om mitt utdrikningslag var stusselig fordi venninne mine ikke gadd å bruke mer en 100,- hver!! I min vennegjeng er mellom 2000,- og 6000,- vanlig, da varer der gjerne en hel helg og bruden får en uforglemmelig opplevelse. Vet ikke hvor ofte dere er i bryllup, men tipper dette ikke er en utgift de fleste har så utrolig ofte.....Anonymous poster hash: 09289...47b Hvis man har 10 venner man skal i utdrikningslaget til og snittprisen er 3500 er det 35 000. De fleste har mer enn en venn, så nei, det er som regel ikke snakk om bare en gang. Jeg tenker at både gutter og jenter kan bli litt flinkere. Gutta kan kanskje lære seg å moderere seg litt når det kommer til spinndyre utdrikningslag (å reise til utlandet ser jeg ikke helt vitsen med), jentene kan kanskje lære seg å bli litt mer rause men samtidig finne på utdrikningslag som involverer alle. Spa til bruden er jo bare tragisk. Og så kan man kanskje bli flinkere til å finne på aktiviteter som er gratis/billige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #63 Del Skrevet 28. april 2015 Hvis man har 10 venner man skal i utdrikningslaget til og snittprisen er 3500 er det 35 000. De fleste har mer enn en venn, så nei, det er som regel ikke snakk om bare en gang. Jeg tenker at både gutter og jenter kan bli litt flinkere. Gutta kan kanskje lære seg å moderere seg litt når det kommer til spinndyre utdrikningslag (å reise til utlandet ser jeg ikke helt vitsen med), jentene kan kanskje lære seg å bli litt mer rause men samtidig finne på utdrikningslag som involverer alle. Spa til bruden er jo bare tragisk. Og så kan man kanskje bli flinkere til å finne på aktiviteter som er gratis/billige? Mente selvfølgelig én gang pr venninne man har! Og oddsen er liten for at alle gifter seg samtidig Anonymous poster hash: 09289...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. april 2015 #64 Del Skrevet 28. april 2015 Mente selvfølgelig én gang pr venninne man har! Og oddsen er liten for at alle gifter seg samtidigAnonymous poster hash: 09289...47b Men det er fortsatt mye. De fleste gifter seg i en alder hvor man også etablerer seg. For min del ville det vært uaktuelt å bruke 10 000 i året (2-3 venninner) på utdrikningslag når jeg er i en fase hvor hver krone bør spyttes inn i bolig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. april 2015 #65 Del Skrevet 28. april 2015 Jeg er forlover og skal holde utdrikningslag hvor vi har landet på 1500. Personlig synes jeg utdrikningslag er tullete og en ekstra utgifter...bryllupet blir svinedyrt som det er med fly til.destinasjon, hotell,kjole og gave. Men for bruden er utdrikningslag viktig, og for to aktiviteter, frokost, lunsj og middag og billig transport blir det umulig å komme under 1500. verre ee det at bruden later til å ha så høye forventninger til hva vi skal, mens samtlige venninner har satt grense på 1500. Man får ikke til middag på byens beste restaurant,masse kule aktiviteter, spa etc for den summen...Anonymous poster hash: 762de...e4b Som forlover har jo du ansvar for å sette ting i perspektiv også da. Du må forklare bruden at det kan bli litt for mye for gjestene og at bruden ikke må miste gangsynet pga det der bryllupet er ikke det viktigste som skjer i vennenes liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 28. april 2015 #66 Del Skrevet 28. april 2015 Her er det ikke normalt å invitere "alle" i utdrikningslag, men det er det kanskje der hvor du er fra? Folk flest har vel ikke mer en maks 10-15 gode venninner? Vi er i underkant av ti. Men hvis du har så mange bestevenninne at du flyr i utdrikningslag 4 ganger i året skjønner jeg at det blir dyrt. Må bare spørre, hvor stor er vennegjengen din egentlig?Anonymous poster hash: 09289...47b Men hvis man er blir invitert i ti utdrikningslag til en pris av 6000 kr pr stk blir det jo uansett 60.000 til sammen... Jeg har ikke en enorm vennegjeng, men siden "alle" har mastergrad og etablert seg rimelig likt ender det fort opp med at man gifter seg innen ganske få år. For tre år siden hadde jeg EN venninne som var gift, nå er nesten alle gift. De fleste inviterer jo også nære kvinnelige slektninger på samme alder, så vips har man to kusiner og to svigerinner man også skal i utdrikningslag til, selv om man ikke er en del av den nære vennegjengen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #67 Del Skrevet 28. april 2015 Som forlover har jo du ansvar for å sette ting i perspektiv også da. Du må forklare bruden at det kan bli litt for mye for gjestene og at bruden ikke må miste gangsynet pga det der bryllupet er ikke det viktigste som skjer i vennenes liv. Jada, vi har hatt noen samtaler på det- ingen fare men hun har gledet seg til bryllupet hele livet og har store forventninger til det meste her i livet, og strengt tatt så koster jo en hel dag med aktivitet, alkohol og mat såpass... . Men jeg tror det blir en bra dag. Anonymous poster hash: 762de...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. april 2015 #68 Del Skrevet 28. april 2015 Jada, vi har hatt noen samtaler på det- ingen fare men hun har gledet seg til bryllupet hele livet og har store forventninger til det meste her i livet, og strengt tatt så koster jo en hel dag med aktivitet, alkohol og mat såpass... . Men jeg tror det blir en bra dag. Anonymous poster hash: 762de...e4b Hmm, bridezilla det der, det skal ikke de andre lide for. Husk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 28. april 2015 #69 Del Skrevet 28. april 2015 Som flere påpeker virker det som at forskjellene mellom kjønnene når det gjelder utdrikningslag ikke bare går på aktivitetene. Det er greit å ikke ville betale tusenvis av kroner, men gutta har ihvertfall en viss raushet og vet bedre enn å offe seg om prisen per pers er under tusenlappen. Når en jente i tråden får seg til å si at 500 er i høyeste laget og at hun forventer at bruden betaler for seg selv er det ikke mye å hente. Når det er sagt er det greit at utdrikningslaget ikke blir unødvendig dyrt. For at flest mulig skal ønske å være med er det greit om aktivitetene er for alle (ikke bare brud) og at man betaler for egen alkohol. Anonymous poster hash: d6ad5...cc1 Nå bare tenker jeg høyt, men... de utdrikkningslagene jeg (jente) har vært i, har vært HYGGELIGE, men det har ikke vært en OPPLEVELSE av de skjeldne. Om dere forstår hva jeg mener. Sånn, det har vært hyggelig og artig og jeg er glad for at bruden koste seg, men jeg har ennå ikke vært i noe lag som jeg snakker om i ettertid med stjerner i øynene. Og jeg har utelukkende vært på veldig typiske jente-utdrikkinger som har kostet 1000-lappen. Og om jeg skal være helt ærlig så har jeg kun deltatt for brudens skyld. Kan en grunn til at jenter vegrer seg for å betale mer enn 1000kr være fordi "våre" utdrikkningslag skjelden blir årets happening for de innvolverte, men mer en "hyggelig greie"? Og kan grunnen til at "våre" lag skjeldent blir noe mer enn "en hyggelig greie" være fordi vi aldri legger nok penger i potten til å faktisk finansiere en skikkelig kul greie? Litt ond sirkel, altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffejenta30 Skrevet 28. april 2015 #70 Del Skrevet 28. april 2015 Herregud.... Er folk her inne så fattige? Har ingen ting å gjøre med om man er fornuftig eller ikke, det er snakk om én (forhåpentligvis ;-) gang, og hvis du bryr deg om bruden er du ikke gjerrig den dagen/helgen.. Hadde blitt dritskuffa om mitt utdrikningslag var stusselig fordi venninne mine ikke gadd å bruke mer en 100,- hver!! I min vennegjeng er mellom 2000,- og 6000,- vanlig, da varer der gjerne en hel helg og bruden får en uforglemmelig opplevelse. Vet ikke hvor ofte dere er i bryllup, men tipper dette ikke er en utgift de fleste har så utrolig ofte.....Anonymous poster hash: 09289...47b Et utdrikningslag fører jo gjerne til et bryllup ikke så veldig lenge etter, så summen blir fort høy. Det handler ikke om å være gjerrig. I år skal to av mine venninner gifte seg, og jeg skal dermed i to utdrikningslag før bryllup. Selve summen til utdrikningslaget er ikke helt avskrekkende, med 1500 for det ene og 1000 for det andre. Men så har to av oss flyttet fra der vi møttes- til ulike byer, så det krever flybilletter til både utdrikningslag og bryllup. I tillegg skal de begge ha bryllupsfesten på hotell litt utenfor byen, og da må jeg ha hotell. I to netter, siden det er litt utenfor rekkevidde å rekke frem til vielse på formiddagen. Så ofte så baller det på seg, og selv om en engangskostnad på 2000-6000 for et utdrikningslag ikke er helt sinnsykt kanskje, så blir det fort en liten formue og mye av feriebudsjettet når man summerer kostnadene. Legg til ny kjole fordi jeg ikke har noe som egner seg til det ene bryllupet, og 2000 til gaver sammenlagt, så blir summen sammenlagt så høy at jeg personlig synes 1000 kroner for en fest er mer enn nok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #71 Del Skrevet 28. april 2015 Det viktigste med et utdrikningslag må vel være at bruden får ha alle hun er glad i i laget sitt. Hvis beløpet som skal betales inn gjør at mange ikke vil/kan komme så må man prøve å begrense seg litt. Kan umulig være slik at det blir et hyggelig lag dersom kunn 3 stykker kommer selv om bruden får hoppe i fallskjerm? Det er med dette som med alt annet. Det tar helt av kostnadsmessig. Se bare på russetiden og barnebursdager (uten sammenlikning forøvrig). Folk hiver seg på en karusell og den spinner bare fortere og fortere. Det er lov å stoppe opp og tenke over hva som faktisk er grunnen til feiringen. For et utdrikningslag så handler det om en siste kveld med gjengen, og da blør vel målet børe at det er en gjeng der, og ikke at man sitter giken med et fåtall og bruden blir lei seg fordi så mange ikke kunne/ville delta. Rådet mitt er at man snakker med de som er aktuelle deltagere og blir enige om hvor lista bør ligge.Anonymous poster hash: 1dbe3...339 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #72 Del Skrevet 28. april 2015 Nå bare tenker jeg høyt, men... de utdrikkningslagene jeg (jente) har vært i, har vært HYGGELIGE, men det har ikke vært en OPPLEVELSE av de skjeldne. Om dere forstår hva jeg mener. Sånn, det har vært hyggelig og artig og jeg er glad for at bruden koste seg, men jeg har ennå ikke vært i noe lag som jeg snakker om i ettertid med stjerner i øynene. Og jeg har utelukkende vært på veldig typiske jente-utdrikkinger som har kostet 1000-lappen. Og om jeg skal være helt ærlig så har jeg kun deltatt for brudens skyld. Kan en grunn til at jenter vegrer seg for å betale mer enn 1000kr være fordi "våre" utdrikkningslag skjelden blir årets happening for de innvolverte, men mer en "hyggelig greie"? Og kan grunnen til at "våre" lag skjeldent blir noe mer enn "en hyggelig greie" være fordi vi aldri legger nok penger i potten til å faktisk finansiere en skikkelig kul greie? Litt ond sirkel, altså. har reflektert litt over dette selv, da samboer har vært på et par utdrikningslag i utlandet. Hos oss tror jeg forskjellen ligger i at i de lagene han har vært i så er de en særdeles sammensveiset gjeng, som har hengt sammen siden barndommen, og treffes ofte for fredagsøl, spise ute eller liknende. Mens de lagene jeg har vært i er vi gjerne noen som har kjent bruden en stund, mens noen er helt ferske venner, og vi er veldig ulike... . Sånn VELDIG ulike. Det høres kanskje snodig ut, men jeg kunne ikke tenkt meg å bruke summen det koster å reise utenlands en helg med de jentene jeg har vært i utdrikningslag med. Til det har vi vært altfor ulike og hatt for sprikende ønsker. Var en gang i et utdrikningslag hvor 4 av jentene mente vi andre var en form for kelnere, og ikke løftet rompen for å bidra med noe som helst hele kvelden, mens vi andre lagde middag, vasket opp, laget frokost dagen etter og ryddet huset vi hadde lånt. Da hun ene -som forøvrig satt nærmest kjøleskapet , spurte om en av oss andre gadd å reise oss for å hente eplejuice (fra kjøleskapet) til henne, måtte jeg bite meg hardt i tungen for ikke å si noe veldig frekt... . Ett døgn holdt i massevis. Anonymous poster hash: 762de...e4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 28. april 2015 #73 Del Skrevet 28. april 2015 har reflektert litt over dette selv, da samboer har vært på et par utdrikningslag i utlandet. Hos oss tror jeg forskjellen ligger i at i de lagene han har vært i så er de en særdeles sammensveiset gjeng, som har hengt sammen siden barndommen, og treffes ofte for fredagsøl, spise ute eller liknende. Mens de lagene jeg har vært i er vi gjerne noen som har kjent bruden en stund, mens noen er helt ferske venner, og vi er veldig ulike... . Sånn VELDIG ulike. Det høres kanskje snodig ut, men jeg kunne ikke tenkt meg å bruke summen det koster å reise utenlands en helg med de jentene jeg har vært i utdrikningslag med. Til det har vi vært altfor ulike og hatt for sprikende ønsker. Var en gang i et utdrikningslag hvor 4 av jentene mente vi andre var en form for kelnere, og ikke løftet rompen for å bidra med noe som helst hele kvelden, mens vi andre lagde middag, vasket opp, laget frokost dagen etter og ryddet huset vi hadde lånt. Da hun ene -som forøvrig satt nærmest kjøleskapet , spurte om en av oss andre gadd å reise oss for å hente eplejuice (fra kjøleskapet) til henne, måtte jeg bite meg hardt i tungen for ikke å si noe veldig frekt... . Ett døgn holdt i massevis.Anonymous poster hash: 762de...e4b Jeg kunne heller aldri tenkt meg å dratt på utenlandstur med noen av de lagene jeg har vært i (med unntak av ett, da jeg vet at alle som deltok er veldig oppegående og allrighte folk). Jeg beveger meg ut på farlig grunn nå... men det må jo være noe med dynamikken? Min mann var på typisk manne-utdrikkningslag (dog ikke til utlandet), og selv om det ikke var alle i gruppa (13 personer inkl. brudgom) han var sånn kjempebegeistret over fra før av, så hadde de det jævlig gøy. Er det mer dillete med jenter? Er vi vanskeligere? Jeg har selv deltatt i utdrikkningslag hvor jeg KUN har kjent bruden, og resten av laget var brudens venninnegjeng (bruden hadde gitt beskjed om at hun ønsket at jeg skulle delta). Det var en ubehagelig opplevelse. I løpet av 12 timer så snakket INGEN til meg. De hilste ikke på meg, da jeg strakk ut hånda for å introdusere meg snudde de seg bare bort, de svarte ikke da jeg snakket til dem eller spurte om noe. De bare overså meg helt. Til og med da "vi" hadde gått oss bort i et område jeg er lokalkjent i, var ingen interressert i å høre på mine veianvisninger (og stoppet heller fremmede på gata, for å få nøyaktig de samme...). De lot være å gi meg beskjeder på forkant (som kledkode og generell informasjon, som hvor og når vi skulle møtes og at vi måtte ha med medbragt alkohol). Det var rett og slett dritkjipt. Jeg tror ikke det samme hadde skjedd i et utdrikkningslag for gutter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #74 Del Skrevet 28. april 2015 Jeg kunne heller aldri tenkt meg å dratt på utenlandstur med noen av de lagene jeg har vært i (med unntak av ett, da jeg vet at alle som deltok er veldig oppegående og allrighte folk). Jeg beveger meg ut på farlig grunn nå... men det må jo være noe med dynamikken? Min mann var på typisk manne-utdrikkningslag (dog ikke til utlandet), og selv om det ikke var alle i gruppa (13 personer inkl. brudgom) han var sånn kjempebegeistret over fra før av, så hadde de det jævlig gøy. Er det mer dillete med jenter? Er vi vanskeligere? Jeg har selv deltatt i utdrikkningslag hvor jeg KUN har kjent bruden, og resten av laget var brudens venninnegjeng (bruden hadde gitt beskjed om at hun ønsket at jeg skulle delta). Det var en ubehagelig opplevelse. I løpet av 12 timer så snakket INGEN til meg. De hilste ikke på meg, da jeg strakk ut hånda for å introdusere meg snudde de seg bare bort, de svarte ikke da jeg snakket til dem eller spurte om noe. De bare overså meg helt. Til og med da "vi" hadde gått oss bort i et område jeg er lokalkjent i, var ingen interressert i å høre på mine veianvisninger (og stoppet heller fremmede på gata, for å få nøyaktig de samme...). De lot være å gi meg beskjeder på forkant (som kledkode og generell informasjon, som hvor og når vi skulle møtes og at vi måtte ha med medbragt alkohol). Det var rett og slett dritkjipt. Jeg tror ikke det samme hadde skjedd i et utdrikkningslag for gutter. Har tenkt noe av det samme selv, at det er noe med dynamikken. Har diskutert dette litt med samboer, og det går jo igjen ellers i livet også føler jeg; mens min samboer kan avtale å ta en øl på byen med gutta en fredag, møte en bekjent på flyplassen samme dag og invitere han med, vel vitende om at han vil bli godt mottatt av de andre gutta, så er det sjeldent vi jenter inviterer hverandre med på tvers av "gjenger", vi er generelt mindre inkluderende har jeg inntrykk av. Historien din her får jeg helt vondt av, normal folkeskikk skulle da ikke være fraværende bare fordi man ikke kjenner noen på forhånd? Utenlandsturer i utdrikningslag er jeg glad jeg slipper, av nevnte grunner. En del av disse jentene man betaler for å feste med, er folk jeg ikke kan tenke meg å tilbringe mer tid med enn nødvendig. Hvordan de kan være god venninne med min venninne er stadig et mysterium. Er det sjalusi og misunnelse som skinner igjennom? Anonymous poster hash: 762de...e4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #75 Del Skrevet 28. april 2015 Det som irriterer meg en del, er at vi er 5 som skal på utdrikningslag og tre av oss er studenter. Vi ønsker derfor at vi satte en maksgrense på 800, da flere av oss bruker penger på å reise hjem. Da går de to andre bonansa og bruker mye mer penger. Det er jo snilt da, men de setter oss andre mildt sagt i et dårlig lys ovenfor bruden. Det er jo ikke det at vi ikke vil, men vi har faktisk ikke så god råd som de. Anonymous poster hash: 33f5c...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #76 Del Skrevet 28. april 2015 Nå bare tenker jeg høyt, men... de utdrikkningslagene jeg (jente) har vært i, har vært HYGGELIGE, men det har ikke vært en OPPLEVELSE av de skjeldne. Om dere forstår hva jeg mener. Sånn, det har vært hyggelig og artig og jeg er glad for at bruden koste seg, men jeg har ennå ikke vært i noe lag som jeg snakker om i ettertid med stjerner i øynene. Og jeg har utelukkende vært på veldig typiske jente-utdrikkinger som har kostet 1000-lappen. Og om jeg skal være helt ærlig så har jeg kun deltatt for brudens skyld. Kan en grunn til at jenter vegrer seg for å betale mer enn 1000kr være fordi "våre" utdrikkningslag skjelden blir årets happening for de innvolverte, men mer en "hyggelig greie"? Og kan grunnen til at "våre" lag skjeldent blir noe mer enn "en hyggelig greie" være fordi vi aldri legger nok penger i potten til å faktisk finansiere en skikkelig kul greie? Litt ond sirkel, altså. Synes du kommer med interessante tanker, og har tenkt i lignende baner selv. Især det du nevner om den onde sirkelen - virker ihvertfall som mange jenter har et langt mer komplisert forhold til utdrikningslag enn tilsvarende for gutter, med tilsvarende lavere betalingsvilje. I tillegg har man hørt historiene om jenteutdrikningslag hvor kun brud (evt brud + forlover) får spa etc, mens resten bare må betale for moroa og vente til den er over. En ekvivalent til dette hos gutta er jo strikkhopp, men det er gjerne raskere overstått og har en underholdningsverdi for de andre deltagerne. Trist å høre historien hvor du ble totalt oversett i et utdrikningslag også, ser ikke for meg at noe slikt kunne hendt med menn. Samme med historien fra AB hvor noen av deltagerne forventet at de andre skulle gjøre alt arbeidet, og sikkert så på seg selv som "viktigere" og nærere venner av bruden. Anonymous poster hash: d6ad5...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 28. april 2015 #77 Del Skrevet 28. april 2015 Har tenkt noe av det samme selv, at det er noe med dynamikken. Har diskutert dette litt med samboer, og det går jo igjen ellers i livet også føler jeg; mens min samboer kan avtale å ta en øl på byen med gutta en fredag, møte en bekjent på flyplassen samme dag og invitere han med, vel vitende om at han vil bli godt mottatt av de andre gutta, så er det sjeldent vi jenter inviterer hverandre med på tvers av "gjenger", vi er generelt mindre inkluderende har jeg inntrykk av. Historien din her får jeg helt vondt av, normal folkeskikk skulle da ikke være fraværende bare fordi man ikke kjenner noen på forhånd? Utenlandsturer i utdrikningslag er jeg glad jeg slipper, av nevnte grunner. En del av disse jentene man betaler for å feste med, er folk jeg ikke kan tenke meg å tilbringe mer tid med enn nødvendig. Hvordan de kan være god venninne med min venninne er stadig et mysterium. Er det sjalusi og misunnelse som skinner igjennom?Anonymous poster hash: 762de...e4b Jeg har snakket med flere om dette og alle har vel kommet frem til at en gruppe kvinner (alltid grupper, 1 til 1 er aldri noe problem) er langt mer lukket enn en gruppe menn. Men jeg vet ikke hvorfor det er slik, og håper jeg ikke er "en sånn en" selv. Når det kommer til utdrikkningslaget jeg deltok på var jo det et skrekkeksempel. Jeg har ikke sagt noe til bruden for hun var så fornøyd med utdrikkingen sin og jeg vil ikke ødelegge med å si at venninnene hennes oppførte seg som noen skikkelig møkkakjerringer. Jeg hadde aldri truffet dem før og vi har ingen felles kjente (bortsett i fra brud og brudgom) så jeg aner ikke hvorfor de oppførte seg slik mot meg. Jeg har møtt dem i ettertid (i forbindelse med bryllupet, dåp, o.l) og de har oppført seg helt likt (jeg var da normalt høflig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #78 Del Skrevet 28. april 2015 Mente selvfølgelig én gang pr venninne man har! Og oddsen er liten for at alle gifter seg samtidig Anonymous poster hash: 09289...47b Vel, på 3 år har 5 av mine venninner giftet seg. I år skal vi heldigvis ikke i bryllup.Anonymous poster hash: 16571...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #79 Del Skrevet 28. april 2015 Men hvorfor må det egentlig være så mye opplegg? Kle seg ut som sumobrytere, hoppe i strikk og alt det andre jeg leser om, som virker som det er obligatorisk å gjøre i utdrikningslag? Jeg tenker at det enkle gjerne er vel så hyggelig Jeg var på utdrikningslag for en venninne i fjor, vi var vel åtte jenter totalt, og det kostet hver enkelt noen få hundrelapper. Det var ikke noe spesielt opplegg, annet enn at forlover hadde lånt en hytte av noen slektninger som vi tilbragte kvelden og natten i, ikke noe luksus annet enn at det var nok sengeplasser og en koselig badestamp utenfor. Vi handlet med oss gode matvarer og kartonger med vin, lagde deilig tapas sammen, og ble sittende hele natta og skravle om minner og se på bilder som forlover hadde tatt med. Vinen gjorde sitt, vi satt i badestampen og mange gode historier ble delt, og bruden strålte! Det er tross alt sjelden man får samlet alle sine venninner på ett sted, så det var uansett stemningen og samtalene som var det morsomme, ikke alle slags crazy utdritningsgreier og ville stunts. Så har jeg vært i et annet utdrikningslag hvor hver person betalte noen tusenlapper for en helg i København, men da var vi bare fire jenter, altså brudens aller nærmeste venninner, og vi kjenner hverandre såpass godt at vi diskuterte tur og prisnivå sammen. Vi er en gjeng som gjerne kunne tatt en sånn tur sammen ellers også, og når det er en såpass nær venninne som gifter seg, så føles det verdt det. Så konklusjonen blir kanskje at man må vurdere opplegg og pris etter hvor mange deltagere det er, hvor nær alle står hverandre og hvor mye man vet om hverandres økonomi? Anonymous poster hash: b4d9c...d20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #80 Del Skrevet 28. april 2015 Det har ikke med gjerrighet å gjøre, i hvert fall - men når vi er i 3 brylluper (og både sambo og jeg er i begges utdrikningslag, begynn å gange med 3 fester per bryllup...) på ett år, 2 barnedåper, 1 konfirmasjon og 4 40-årslag... alle selskapene et titalls mil unna. Vet du hva? For de pengene vi legger igjen på sånt kunne vi fått en temmelig luksuriøs ferie I tillegg er det sambo som da havner utenlands på de morsomme turene, mens jeg blir sittende på venterommet utenfor mens bruden får SPA, før jeg må ta på meg en idiotisk sumodrakt og ha det liksom-morsomt med tretten ukjente jenter på fnisefylla. Ellers takk, du! Utdrikningslag fortoner seg i hvert fall tåpelig når man er passert 30, synes jeg, og hvis utdrikningslaget attpåtil er som en helt vanlig jentetur på hytta så ser jeg ikke vitsen - den turen kan man ta når som helst ellers. At gutta vil ha seg to dagers flatfyll i utlandet og ikke er så kresne på hvem de omgås er vel ingen overraskelse, hvis de bare får drikke seg møkkings og se på damer så blåser de vel hvem de er sammen med... Anonymous poster hash: bfaa5...dd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå