Daiquiry Skrevet 6. april 2015 #21 Del Skrevet 6. april 2015 Merkelig så stor forskjell det er på gutter og jenter. Gutta betaler gjerne 5000-10000kr for en helgetur, mens vi jenter skal ha det så billig som mulig. Lurer på hvorfor?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pipegakk Skrevet 6. april 2015 #22 Del Skrevet 6. april 2015 Min broder bor i Oslo og mener at 1000kr er absolutt minstepris for utdrikningslag. Det kan godt stemme i Oslo. Men her i byen jeg bor er det ikke så vanlig å overskride 500kr, spesielt siden mange studerer, skal i tillegg kjøpe gave etc. Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så fryktelig dyrt med utdrikningslag egentlig. Tviler på at de i min omgangskrets hadde vært villig til å betale mer enn 1000kr for utdrikning, da de fleste er relativt nyutdannede eller nettopp har kjøpt hus etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #23 Del Skrevet 6. april 2015 Daiquiry, on 06 Apr 2015 - 20:15, said: Merkelig så stor forskjell det er på gutter og jenter. Gutta betaler gjerne 5000-10000kr for en helgetur, mens vi jenter skal ha det så billig som mulig. Lurer på hvorfor?? Fordi vi er fornuftige og ikke vil kaste vekk penger på sånt når vi vet vi kan ha det kjekt uten å blakke oss på det. Anonymous poster hash: 65591...c04 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 7. april 2015 #24 Del Skrevet 7. april 2015 Men å bruke 1500kr på byen er ingen problem?? Det er virkelig ikke lett å finne på noe som koster under 1000kr pr pers inkludert mat og drikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pipegakk Skrevet 7. april 2015 #25 Del Skrevet 7. april 2015 Men å bruke 1500kr på byen er ingen problem?? Det er virkelig ikke lett å finne på noe som koster under 1000kr pr pers inkludert mat og drikke... Det kommer jo ganske an på hva slags alder og mennesker det er snakk om. For oss har forloveren fint klart å lage istand et godt lag med aktiviteter hele dagen og kvelden, men vi skal ikke ut og spise, vi har noen som skal komme og lage mat for oss jentene. Hvis vi derimot skulle gått ut for å spise alle sammen, hadde prisen blitt betraktelig mye høyere, ja. Men i gruppen vår er det jenter fra begynnelsen av tjueåra til begynnelsen av tredveårene tror jeg, så det er veldig variabel inntekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 8. april 2015 #26 Del Skrevet 8. april 2015 Merkelig så stor forskjell det er på gutter og jenter. Gutta betaler gjerne 5000-10000kr for en helgetur, mens vi jenter skal ha det så billig som mulig. Lurer på hvorfor?? Er det så vanlig, da? Mannen min har aldri betalt mer enn 500,- for å delta i utdrikningslag, og ingen av mannfolka i min familie hadde dyre utdrikningslag... Har nok mer med omgangskrets å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #27 Del Skrevet 8. april 2015 Men å bruke 1500kr på byen er ingen problem?? Det er virkelig ikke lett å finne på noe som koster under 1000kr pr pers inkludert mat og drikke... Av de jeg kjenner som klarer å bruke 1500kroner på byen, er samtlige menn. Hence ditt første innlegg. For meg er det utelukket å bruke tusenvis av kroner på "å ha det gøy", dette klarer jeg fint med langt mindre summer. I tillegg til at det gjør et innhugg i budsjettet for noen, tror jeg noen måler hva bruden er verdt for dem. Jeg gjør vertfall det. Skal i utdrikkningslag for en noe perifær venninne i sommer, og kjenner jeg nesten blir sur når jeg tenker på penger jeg må bruke på "den samla pakken" av utdrikkningslaget, gaven i bryllupet og transportmidler til og fra lokalet (er kaffigjest). Dette er penger jeg heller ønsket å bruke på en ferietur i sommer. Men å bruke 3000kroner på utrikningslag/langhelg for min bestevenninne var ikke noe problem (her var vi riktignok kun den innerste kjernen). TS: Tror det kommer an på relasjonene følget har til bruden, hvorvidt folk tenker det er høyt eller lavt. Men det virker som du har gjort en god jobb i å finne billigere alternativer for å matche alles lommebok:) Anonymous poster hash: 23be3...4d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #28 Del Skrevet 8. april 2015 1000 er alt for mye! Det hadde ikke jeg blitt med på. Max 500, helst mindre. For de som skal i bryllupet kommer jo gave og gjerne nytt antrekk i tillegg, og kanskje reiseutgifter også. Jeg har aldri hatt sansen for at alt skal være så over the top. MÅ man gjøre så mye dyrt for å ha det gøy? Anonymous poster hash: b16eb...2e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 8. april 2015 #29 Del Skrevet 8. april 2015 Som student vil jeg si at det helst skal koste meg så nært 0 kr som mulig å delta på noe slikt. Man må jo ha antrekk og gave til bryllupet også. Hadde det kostet mer enn 500 hadde jeg nok takket nei, men så er jeg en sånn som forventer at bruden betaler egen middag og slikt den dagen også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #30 Del Skrevet 9. april 2015 Er invitert i et utdrikningslag som koster 1500,- pluss at vi må betale for egen drikke og et kostyme i forbindelse med en aktivitet. Jeg er i full jobb og tjener greit, men med boliglån, studie-og billån, div. faste utgifter og unger som koster penger så er dette faktisk noe jeg kvier meg til å ta meg råd til. Å bruke 1500,- for en kveld ute på byen er også noe som aldri ville falt meg inn å gjøre, ikke bare pga. kostnaden men også fordi jeg ser begrenset underholdningsverdi av å gå ut og drikke meg panser. Jeg regner med at totalsummen for kvelden kommer på minimum ca. 2500,- pluss taxi, og jeg vurderer nå å takke nei til å delta i utdrikningslaget, noe som er synd siden bruden er en god venninne. Anonymous poster hash: e6e1b...eea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. april 2015 #31 Del Skrevet 9. april 2015 Tror det med spa i utdrikkningslag var VELDIG populært for noen år siden (det er hvertfall mitt inntrykk fra det jeg ser og hører rundt meg og fra bryllupsforumet her på KG), så det er nok mange som har følt de ikke helt har fått valuta for pengene. I mitt tilfelle kjente jeg KUN bruden i hele laget (på 15 pers), så når brud og forlover forsvant på spa fikk vi andre bare beskjed om å møte opp utenfor klinikkem om to timer. Det var skikkelig, skikkelig ubehagelig. Skjønner jeg godt. ------- 350 -500kr er nok i et utdrikkingslag, er ikke rett at folk skal blakke seg på andre folks bryllup heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #32 Del Skrevet 9. april 2015 Er invitert i et utdrikningslag som koster 1500,- pluss at vi må betale for egen drikke og et kostyme i forbindelse med en aktivitet. Jeg er i full jobb og tjener greit, men med boliglån, studie-og billån, div. faste utgifter og unger som koster penger så er dette faktisk noe jeg kvier meg til å ta meg råd til. Å bruke 1500,- for en kveld ute på byen er også noe som aldri ville falt meg inn å gjøre, ikke bare pga. kostnaden men også fordi jeg ser begrenset underholdningsverdi av å gå ut og drikke meg panser. Jeg regner med at totalsummen for kvelden kommer på minimum ca. 2500,- pluss taxi, og jeg vurderer nå å takke nei til å delta i utdrikningslaget, noe som er synd siden bruden er en god venninne. Anonymous poster hash: e6e1b...eea Jeg er for øvrig ikke invitert i bryllupet, siden brudeparet kun skal ha nærmeste familie til stede av økonomiske årsaker. Det er ikke utenkelig at dette bryllupet kommer til å koste mer for gjestene i utdrikningslaget enn for brudeparet selv...Anonymous poster hash: e6e1b...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. april 2015 #33 Del Skrevet 9. april 2015 Det kommer an på hvem, hva og hvor, men generelt synes jeg 1000 kr er mye. Jeg har betalt fra 100 kr til 800 kr for utdrikningslag, og det er ikke nødvendigvis jo dyrere jo bedre som gjelder. Som forlover er man gjerne en av brudens nærmeste venninner, og nære venninner er man gjerne villig til å bruke mer på, men det er viktig å huske at det ikke gjelder for alle de inviterte - samt at alle ikke har samme økonomi. Jeg har råd til å bruke både 1000 og 1500 kr på en kveld, det er ikke det det står på, men det er stor forskjell på å bruke penger på å gjøre ting jeg velger selv og på opplegg andre har bestemt, med aktiviteter jeg ikke nødvendigvis synes er kjempestas, kanskje sammen med folk jeg ikke kjenner spesielt godt. Da er 1000 kr fort veldig mye penger... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 9. april 2015 #34 Del Skrevet 9. april 2015 Hva i all verden får man gjort for 500kr pr hode? Jeg spør helt oppriktig, bor i en storby og alt er jo sinnsykt dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #35 Del Skrevet 9. april 2015 Og jeg bor på bygda og her pleier vi å tromme i sammen noe uten at det egentlig koster noe særlig og alle har det sabla gøy! Folk her hadde omtrent besvimt hvis de hørte at de skulle betale 1000,- kr for å være med .Anonymous poster hash: c2a87...91b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 9. april 2015 #36 Del Skrevet 9. april 2015 Hva i all verden får man gjort for 500kr pr hode? Jeg spør helt oppriktig, bor i en storby og alt er jo sinnsykt dyrt. Dette lurer jeg også helt oppriktig på. Om man skal ha en hel dag med noen aktiviteter ser ikke jeg at det kommer under 800-1000 kr. Min mann var forlover og jeg hjalp han se etter aktiviteter, og det blir fort noen hundrelapper per pers. Så skal ikke brud betale selv, og man skal gjerne spise/drikke i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #37 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg synes det har litt betydning om deltagerne er studenter eller om de fleste jobber. Er man i typisk studentalder, setter sikkert de fleste pris på at man holder seg rundt 500 Kr, men jeg ville nok akseptert opp mot 1000 hvis jeg kjente bruden godt og det inkluderte mat og drikke for hele kvelden. Jeg arrangerte et utdrikningslag for 10 år siden og da ble det vel 3-400 Kr per pers, men det er jo en del år siden, og jeg må innrømme at jeg tok en del av utgiftene selv. På omtrent samme tidspunkt ble jeg invitert i et utdrikningslag til ei jeg ikke kjente noe særlig, og vi endte opp med langt over 1000 Kr per pers, noe som gjorde meg litt irritert iom at jeg var student. Nå jobber de fleste jeg kjenner og da synes jeg 1000kr er helt ok.Anonymous poster hash: 29794...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #38 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg synes at det er rart at folk snakker om at det kommer på toppen av kjole og gave til bryllup. Hvis man ser bort i fra at man noen ganger må ut med litt ekstra for å dekke brudens regning (noe som ikke en gang er tilfelle her, da forlover tar den biten alene), så er jo faktisk utgifter for et utrikningslag noe du betaler for deg selv.. du betaler for maten du drikker og aktivitetene du gjør! Du betaler jo ikke for noen andre, det er jo for deg selv, og noe du forhåpentligvis synes er gøy. Om holdningen er at det er kjedelige aktivterer og folk og at du ikke har noe lyst uannsett så kan man la vær å dra da, uavhengig av pris... Anonymous poster hash: c53aa...2a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 10. april 2015 #39 Del Skrevet 10. april 2015 Er invitert i et utdrikningslag som koster 1500,- pluss at vi må betale for egen drikke og et kostyme i forbindelse med en aktivitet. Jeg er i full jobb og tjener greit, men med boliglån, studie-og billån, div. faste utgifter og unger som koster penger så er dette faktisk noe jeg kvier meg til å ta meg råd til. Å bruke 1500,- for en kveld ute på byen er også noe som aldri ville falt meg inn å gjøre, ikke bare pga. kostnaden men også fordi jeg ser begrenset underholdningsverdi av å gå ut og drikke meg panser. Jeg regner med at totalsummen for kvelden kommer på minimum ca. 2500,- pluss taxi, og jeg vurderer nå å takke nei til å delta i utdrikningslaget, noe som er synd siden bruden er en god venninne.Anonymous poster hash: e6e1b...eea Jeg er for øvrig ikke invitert i bryllupet, siden brudeparet kun skal ha nærmeste familie til stede av økonomiske årsaker. Det er ikke utenkelig at dette bryllupet kommer til å koste mer for gjestene i utdrikningslaget enn for brudeparet selv...Anonymous poster hash: e6e1b...eea Det der hadde jeg glatt hoppet over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pipegakk Skrevet 10. april 2015 #40 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg synes at det er rart at folk snakker om at det kommer på toppen av kjole og gave til bryllup. Hvis man ser bort i fra at man noen ganger må ut med litt ekstra for å dekke brudens regning (noe som ikke en gang er tilfelle her, da forlover tar den biten alene), så er jo faktisk utgifter for et utrikningslag noe du betaler for deg selv.. du betaler for maten du drikker og aktivitetene du gjør! Du betaler jo ikke for noen andre, det er jo for deg selv, og noe du forhåpentligvis synes er gøy. Om holdningen er at det er kjedelige aktivterer og folk og at du ikke har noe lyst uannsett så kan man la vær å dra da, uavhengig av pris... Anonymous poster hash: c53aa...2a9 I vår tilfelle går en stor andel av pengene til brudens alkoholinntak den kvelden. Faktisk over 2000kr. Derfor synes jeg det er rart å kreve at vi BURDE betale 1500kr bare fordi noen folk kan gjøre det, når vi tydeligvis har nok penger når alle betaler 500kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå