AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Del Skrevet 21. mars 2015 Heei! Jeg er en ganske fortvilet jente på 18 år... Har hele livet elsket musikk og driver en god del med sang. Jeg kan med hånden på hjertet si at det er musikk som er drømmen min, og det var dette jeg ville satse på. Hjemme var ikke dette godt likt i det hele tatt, og det endte med at jeg ble sendt på studiespesialisering, der jeg nå går realfagslinjen. På skolen har jeg gode karakterer, da jeg vet hvor viktig det er å jobbe godt. Men sammen med realfagene har musikken forsvunnet, da jeg i hverdagen ikke har like mye tid. Er det noen som har formeninger om hva jeg burde gjøre? Er det for naivt/teit å si jeg gjerne ville jobbet med sang istede for en annen godt betalt jobb som har tatt mange år med utdanning? Jeg er svært kritisk til meg selv, og vet at musikken er og blir nok bare en drøm... Likevel, er det noen som har erfaringer å dele? Jeg kommer fra en liten plass i Sogn og Fjordane og vurderer å ta siste året på vgs i Bergen eller Oslo ? Er det gode muligheter for å møte mennesker med samme interesser i noen av byene?, eventuelt danne et band? Tusentakk for respons! Anonymous poster hash: 4f487...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Del Skrevet 21. mars 2015 Du er så ung, bare barnet, og du har hele livet foran deg, så du kan prøve og feile i noen år etter vgs og teste ut forskjellig. Om jeg var deg ville jeg rett og slett satset på musikken siden du har mulighet til det og elsker det. Du kan bruke noe år på det. Kanskje studere sang på Musikkhøyskolen i Oslo eller Trondheim eller Tromsø(eller om det er andre steder i Norge)? Eller søke deg til utlandet og studert ved Paul Mccartney musikkskole i London f.eks? Bare fullfør vgs og gjør det bra når du har muligheten til det, så følger du drømmen din etter vgs. Og så kan du heller studere noe annet om du finner ut av det. Jeg kjenner mange som fulgte drømmen sin, og når de ble rundt 25-30 studerte de et annet studie som medisin, sykepleien, økonomi, juss. Jeg har en venninne som jobber som musiker og gjør det veldig bra (innen klassisk) så det er jo bare å satse å se - du har ingenting å tape på det. Man trenger ingen millionlønn for å klare seg eller være suksessfull. Man må skape sin egen lykke, og hvem som helst kan spare penger om man prioriterer rett. Du er så ung og det er nå du har god mulighet til å gjøre hva du vil. Senere kan du heller studere et yrke om du ønsker det, det er jo aldri for sent. Jeg er 34 år og har alltid gjort som de voksne sa ... dette gjorde meg svært ulykkelig da jeg studerte noe som jeg ikke ønsket egentlig. Nå følger jeg drømmene mine innen kunst, går på kunstskole, og jeg føler jeg lykkes veldig med dette. Jeg skulle ønske jeg gjorde dette da jeg var i begynnelsen av 20-årene, men det er jo aldri for sent, jeg er da enda ung Anonymous poster hash: 9028a...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 21. mars 2015 #3 Del Skrevet 21. mars 2015 Folkehøyskole med musikklinje? Jeg for min egen del har lært meg å skille mellom jobb og hobby. Jeg har opptil flere ganger forfulgt drømmer om å gjøre hobbyer til levebrød, med det som resultat at jeg ble pengelens og drittlei hobbyen i tillegg. Jobb har man for å tjene penger først og fremst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #4 Del Skrevet 21. mars 2015 Folkehøyskole med musikklinje? Jeg for min egen del har lært meg å skille mellom jobb og hobby. Jeg har opptil flere ganger forfulgt drømmer om å gjøre hobbyer til levebrød, med det som resultat at jeg ble pengelens og drittlei hobbyen i tillegg. Jobb har man for å tjene penger først og fremst. Hadde flere kvinner tenkt som deg, hadde ikke det vært så mange kvinner i lavtlønnsyrker. Jeg er helt enig med deg. Anonymous poster hash: e9e7a...e2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå