Gå til innhold

Hva skjer hvis tidligere arbeidsgiver ikke har skrevet deg ut som ansatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk en telefon idag der jeg fikk beskjed om at jeg fremdeles står oppført som arbeidstaker i tidligere bedrift. Jeg elsket denne jobben men måtte slutte på grunn av nedskjæringer. Nå ser det ut som om de har glemt å skrive meg helt ut, og at jeg derfor fremdeles regnes som en ansatt i bedriften. Det er forøvrig ikke bedriften selv som har gitt meg disse opplysningene, de vet det sannsynligvis ikke ennå..

Hva slags betydning har dette? Noen som vet?

Anonymous poster hash: e5584...133
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Fikk en telefon idag der jeg fikk beskjed om at jeg fremdeles står oppført som arbeidstaker i tidligere bedrift. Jeg elsket denne jobben men måtte slutte på grunn av nedskjæringer. Nå ser det ut som om de har glemt å skrive meg helt ut, og at jeg derfor fremdeles regnes som en ansatt i bedriften. Det er forøvrig ikke bedriften selv som har gitt meg disse opplysningene, de vet det sannsynligvis ikke ennå..

Hva slags betydning har dette? Noen som vet?

Anonymous poster hash: e5584...133

Ingen betydning utover at du er registrert, og at nav vil undre seg hvis du søker dagpenger. De kommer sannsynligvis til å hente skattekort på deg hvert år. Ingen praktisk betydning. Selv er jeg fortsatt registrert hos fire bedrifter i Aa-registeret selv om jeg ikke jobber der lenger (tre av dem er bemanningsbyrå). Jeg gidder ikke mase på dem om det.

Anonymous poster hash: badc6...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...