Gå til innhold

Innerst inne hos Ingeborg

Ingeborg

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Og jeg driver og tenker litt på det med t-skjorte, Trøffel - bare lurer på om det skal stå "Trekk til deg øya - det er flesk, ikke en baby" eller "Hva raker det deg om jeg har giftet meg" på den... :ler:

Hva med for eksempel

"Nei, jeg hater barn. Jeg vil heller adoptere en 18-åring med egen hybel"

"Nei til heterofili uten filter"

"Ikke kikk på magen min, din eplekødd"

Jeg er ikke gravid, vi bare øver!"

Ellers er du helten min i dag også!

*Står frem* :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg er ikke gravid, vi bare øver" - den var ikke dum, Trøffel. Får vurdere den...

Da har vi det forskjellig, lunacia. Jeg liker godt å lese anmeldelser før jeg ser filmer - jeg vet hvilke andre anmeldere jeg er enig med, sånn stort sett, så finner jeg ut om filmen er verd å få med seg. Livet er for kort til å se dårlige filmer på kino.

Teit morgen, for øvrig. Trøtt. Mensen. Ikke lyst til å jobbe. Lyst til å gå hjem og legge meg.

Men vi får kake i kantina klokka elleve! I hvert fall noe koselig å se fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi det forskjellig' date=' [b']lunacia. Jeg liker godt å lese anmeldelser før jeg ser filmer - jeg vet hvilke andre anmeldere jeg er enig med, sånn stort sett, så finner jeg ut om filmen er verd å få med seg. Livet er for kort til å se dårlige filmer på kino.

Ikke ofte jeg blir skuffet, faktisk. Derimot har jeg lest anmeldelser som slakter filmer etter at jeg har sett filmen, og har sitti og lurt på om vi i det hele tatt har sett samme film. Eller omvendt. "Eggs" ble jo prist opp i skyene, f. eks., jeg sovnet nesten... "Starship Troopers" hadde jeg en følelse at de fleste anmelderne ikke hadde forstått ironien i. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat T (nei, ikke Trøffelhelten, selv om dette delvis passer på ham også) skal bli pappa! Så usannsynlig, utrolig hyggelig! Fikk vite om det i går, på en utrolig utspekulert måte. Spurte om hvordan de har det, og han sa at "jeg har det bra, men S. er veldig opp og ned." "Å?" spurte jeg. "Ja, det blir ofte sånn når man er gravid..." Dere skulle ha sett det gliset hans!

Så i midten av mars kommer det en økning til venneflokken vår. Hurra!

Nå kom jeg på at jeg må sende melding til Trondheim og høre om babyen til ei venninne der omsider har fått seg et navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld følte jeg virkelig at høsten er kommet. Første korpsøvelse for sesongen er liksom startskuddet for "hverdagen". Spilleoppdrag allerede på fredag, planleggingsmøte for et stevne i morgen, seminar om noen uker, masse overtidsjobbing og møter neste uke... Jepp, her kom hverdagen og beit meg i rompa.

Og dagen i dag opprant med strålende sol fra skyfri himmel. Men det er jo kjempekaldt! Da jeg gikk til bussen i morges, sto det frostrøyk ut av munnen på meg. Skikkelig høstfølelse med en gang. Men nå er det meldt betydelig varmere i løpet av dagen, så kanskje sommerfølelsen kommer og finner meg igjen? :håper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg sensurerer meg en del her inne - ikke i forhold til seksualitet eller liknende og til at en del av dere kjenner meg irl, men i forhold til hva jeg tar stilling til.

Mange debatter her som jeg lar være å delta i, selv om jeg har innmari lyst. Debatten om fylkeskommunen, regionalisering og sånt, for eksempel. Men så kan jeg komme borti en situasjon hvor jeg må skrive om det på jobb, og da er det viktig at jeg framstår som objektiv. Æsj. Jeg elsker jo å diskutere og argumentere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Merker at jeg sensurerer meg en del her inne - ikke i forhold til seksualitet eller liknende og til at en del av dere kjenner meg irl, men i forhold til hva jeg tar stilling til.

Mange debatter her som jeg lar være å delta i, selv om jeg har innmari lyst. Debatten om fylkeskommunen, regionalisering og sånt, for eksempel. Men så kan jeg komme borti en situasjon hvor jeg må skrive om det på jobb, og da er det viktig at jeg framstår som objektiv. Æsj. Jeg elsker jo å diskutere og argumentere!

Hadde det ikke vært like greit å pruste ut all subjektiviteten her inne, da? Kanskje enkelte mot- eller støtteargumenter faktisk ville bidratt til å skaffe deg bedre spørsmål i den objektive avisa?

Med omtrent 74 mulige unntak tror jeg ikke noen av KG-leserne ville brukt mot deg noe du skrev på jobben... Mulig Valhall ville etterlyst litt muslimkritikk i en filmanmeldelse eller to, men ellers tror jeg du er rimelig trygg...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med omtrent 74 mulige unntak tror jeg ikke noen av KG-leserne ville brukt mot deg noe du skrev på jobben...

:ler: Nettopp...

Og hei Ingeborg! Personleg synst eg det ville vore kjekt om du engasjerte deg i debattar, men eg skjønar kva du meinar.

Sjølv diskuterte eg meir ivrig her inne før - trur eg roa meg litt etterkvart fordi eg vart så inderleg lei av dei som alltid misforstår med vilje og overdimensjonerer alle utsagn. Ikkje berre-berre å diskutere på nett heller då...

Men du - ha ein fin onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspil, Trøffel, lunacia og Pip.

Jeg vet jo at sjansen for at objektiviteten min skal bli utfordret gjennom ting jeg skriver her, er bitteliten. Men det er troverdigheten min jeg lever av. Og så lenge den bittelille sjansen finnes, holder jeg stort sett kjeft i politiske spørsmål. Men jeg klør altså i fingrene av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig slappe av-kveld i kveld. Kom hjem fra jobb med veldig anspent rygg, da orker jeg aldri noenting. Mannen (nå skrev jeg pinade nesten "sambo" av gammel vane :ler:) lagde chili con carne til middag mens jeg så teite såpeserier på tv. Etterpå sov jeg faktisk middagshvil.

Nå er han og spiller rollespill med noen kompiser. Det blir garantert seint, men jeg liker i grunnen å ha en og annen kveld aleine. Har shinet litt på kjøkken og bad, sett Gilmore Girls, lakkert tåneglene... kost meg alene, rett og slett.

Driver og lurer på om vi skal male stua til helga. I dag er den gul, men har lyst på en gulfarge med litt mer brunt i, som ørkensand eller noe sånt. Mest fordi vi var litt slurvete da vi flyttet inn for to år siden, og nå er jeg lei av å se på gammelrosa maling ved den ene dørkarmen... Har en masse oppussingsprosjekter for tida, skal bl.a. også male huset utvendig, men da må vi vente til alle naboene er hjemme. I oktober skal vi pusse opp badet. Men vi må vurdere økonomien litt, kanskje noe skal få vente til mannen får mer jobbing på skolen. Tror et par nye bukser til ham (til å bruke på jobb) får få prioritet foran maling. Dessuten er det fint å ha noe å gjøre i november...

Får nyte roen og freden mens jeg har den. I morgen skal jeg på et møte. Og neste uke blir det overtid onsdag, torsdag, fredag og helgejobbing... hurra! :tunge1: Jaja, litt ekstra penger gjør jo ingenting, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sånn farve har vi på stua! Knalle fin! Hva var det den het da...? Iallefall ørkensandfarvelignende!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ideen om farge er bra, agurk! Takk for hilsen!

Glemte å si at vi har fått hentelapp på posten - fotografbildene fra bryllupet er ferdige! Spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå skal jeg ta opp konkurransen med Arkana... :) Skal i hvert fall legge ut en nam-nam oppskrift på suppe, siden Nille spurte så pent på chatten.

Potet- og purresuppe (2 porsjoner):

3-4 skrelte poteter, i skiver eller terninger

1 hel purre uten det grønne, skylt og strimlet

2 ss hakket persille

1/2 renset og finhakket hvitløksfedd

1 ss smør eller margarin

5 dl vann

1 terning hønse- eller grønnsaksbuljong

1 laurbærblad

1 dl husholdningsfløte

salt og nykvernet pepper

1. Bruk en tykkbunnet gryte. La potet, purre, persille og hvitløk frese i smøret over lav varme i noen minutter, uten at det får farge. Hell på vann og tilsett buljongterning og laurbærblad.

2. La koke i ca. 15 minutter, til potetbitene nesten moser seg. Ta ut laurbærbladet. Smak til med salt og pepper. Tilsett fløten og varm opp igjen.

3. Hvis ønskelig: Bruk en stavmikser til å gi suppa en kremete konsistens.

Server med godt brød. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...