mereo Skrevet 21. mars 2015 #21 Del Skrevet 21. mars 2015 Da jeg var i førstegangstjenesten var det snakk om at de ikke bare skulle kalle inn de fra hv til rep-øvelser, men også de fra luftforsvaret som jeg tjenestegjorde i. Jeg hadde faktisk gledet meg til å bli kalt inn, jeg ble glad for at vi også skulle få mulighet til å bli med på rep-øvelser. Jeg hørte ikke noe på lang tid, så jeg tenkte kanskje jeg ikke kunne bli innkalt, men for et par år siden fikk jeg brev i posten om øvelse. Dessverre har det seg sånn at jeg nå er mamma til et barn med nedsatt funksjonsevne så det er vanskelig for meg å reise bort på øvelse, så jeg søkte om fritak. Fikk fritak for noen år også må jeg jo se an når jeg får ny innkalling om det er mulig for meg å reise bort da. Håper på det faktisk. Det er sikkert mange naive jenter som melder seg frivillig til førstegangstjeneste, men det er vel fortsatt frivillig så jentene som faktisk melder seg pleier å være dedikert til detAnonymous poster hash: 19cad...ebf Frivillig for de som er født før 1997. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #22 Del Skrevet 21. mars 2015 Men man må uansett være godkjent via forsvaret. Så ikke hvem som helst kan kalles inn, de plukker fra forsvarets register. Anonymous poster hash: a3af5...d1a Hva mener du med dette? Vernepliktsverket gir "overskuddsmeteriellet" til Sivilforsvaret, og disse kan kalles inn. Jeg har ikke hatt noe med Forsvaret å gjøre, men ble likevel innkalt i Sivilforsvaret. Husk at du kan bli kalt inn til Sivilforsvaret ts, da er det tre mnd på kurs uten lønn fra arbeidsgiver, samt at du kan pålegges deltakelse i søksaksjoner, vannlekkasje, ras, orkan osv like lenge som de fra forsvaret er verneplikitg, men du kan dras ut flere ganger i året. Du får ikke lønn for det heller, du blir kompensert 500kr dagen. Så le av venninnen din, men snart sitter du med skjegget i postkassen selv.Anonymous poster hash: 54ad7...15e Ingen vits i å overdrive. Tre uker er man på kurs. Hvorvidt fraværet er lønnet er opp til arb.giver med mindre du er ansatt i staten eller har tariffavtale som sier at du skal ha lønn under tjeneste. De som har barn og/eller er gift får forsørgertillegg. Det finnes også andre tillegg, samt at de 500 du snakker om er skatterfrie.Anonymous poster hash: ea3ab...37e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå