Neutral90 Skrevet 20. mars 2015 #1 Del Skrevet 20. mars 2015 Hei! Har prøvd å fulgt med når fylkeskommunen annonserer stillinger for kommende skoleår, men har ikke sett noe ennå. De er da enten tidlig (januar el tidligere), eller så er de sen (etter påske?). Kommunene har utlyst mange stillinger allerede. Jobber du i kommune eller fylkeskommunen, og når fikk du jobben din, evnt når var det utlyst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #2 Del Skrevet 20. mars 2015 Fylkeskommunen er alltid sene med høstens stillingsutlysninger. Dette er fordi man har er problem med overtallighet på enkelte vgs'er i fylket, som følge av at det f.eks tilbys færre klasser av en linje. Dette fører til at noen lærere ikke lenger har stilling ved en skole. Men om det er ledig stilling ved tilsvarende linje/fag på en annen vgs i fylket, så skal disse først tilbys disse lærerne. Dette er et stort problem for rektorer i vgs, av to grunnet: -Lærere de blir tvunget til å ansette fra andre skoler pga. overtallighet er ofte udugelige lærere -Til de stillingene som blir stående ledige har man så sen søknadsfrist at mange av de lærerne man sikkert kunne ønske seg har funnet stillinger andre steder, der hvor søknadsfristen var langt tidligere på vårenAnonymous poster hash: 68ade...035 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mars 2015 Takk for svar. Det henger jo på greip, når du skriver det - søketallene må vel verifiseres før de vet hvor mange nye de trenger. Jeg får holde øynene åpne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillagubban Skrevet 21. mars 2015 #4 Del Skrevet 21. mars 2015 Jeg er ferdig utdannet lærer i sommer og har fått to innstillinger til jobb i kommunene allerede. virka som det er etterspørsel etter lærere i ungdomsskole ihverihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #5 Del Skrevet 21. mars 2015 Jeg er ferdig utdannet lærer i sommer og har fått to innstillinger til jobb i kommunene allerede. virka som det er etterspørsel etter lærere i ungdomsskole ihverihvertfall. Hvordan klarer dere det? Jeg har søkt og søkt men bare fått ett intervju. (Grunnskoler) Tviler på at jeg får den jobben da, får nok svar om noen dager om jeg får den. Og den søknaden min skal det ikke være noe galt med, har fått mange til å se på den, til og med ei som pleier å ansette folk. Jeg har "bare" to fag da. Det ene et "stort" og ett "lite". Kan jo hende det har noe med det å gjøre men argh. Likevel. Anonymous poster hash: 417ce...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisan Skrevet 22. mars 2015 #6 Del Skrevet 22. mars 2015 Hvordan klarer dere det? Jeg har søkt og søkt men bare fått ett intervju. (Grunnskoler) Tviler på at jeg får den jobben da, får nok svar om noen dager om jeg får den. Og den søknaden min skal det ikke være noe galt med, har fått mange til å se på den, til og med ei som pleier å ansette folk. Jeg har "bare" to fag da. Det ene et "stort" og ett "lite". Kan jo hende det har noe med det å gjøre men argh. Likevel. Anonymous poster hash: 417ce...432 Anonym: Av ren nysgjerrighet, hvor er du utdannet? Har du lektorutdannelse fra Universitet siden du bare har to fag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #7 Del Skrevet 22. mars 2015 Anonym: Av ren nysgjerrighet, hvor er du utdannet? Har du lektorutdannelse fra Universitet siden du bare har to fag? Nei jeg har faglærer+årsstudium. Så det skal jo i teorien gå an å få jobb på ungdomsskoler hvert fall. Noen store barneskoler bruker også faglærere da men det fins jo ikke så fryktelig mange av de. Så jeg vet jeg har det vanskeligere enn allmennlærere. Men likevel. Har vurdert master, enten innen "faglærer-faget" mitt eller "årsstudium-faget" mitt, men kan egentlig ikke se hvor mye det vil hjelpe. Har ikke så veldig mye lyst til å studere mer (evt ta ett årsstudium til) da jeg har nok av studielån. Men kunne jo tatt noe på deltid om jeg fikk meg jobb. Hvis det hjelper da. Anonymous poster hash: 417ce...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisan Skrevet 23. mars 2015 #8 Del Skrevet 23. mars 2015 Nei jeg har faglærer+årsstudium. Så det skal jo i teorien gå an å få jobb på ungdomsskoler hvert fall. Noen store barneskoler bruker også faglærere da men det fins jo ikke så fryktelig mange av de. Så jeg vet jeg har det vanskeligere enn allmennlærere. Men likevel. Har vurdert master, enten innen "faglærer-faget" mitt eller "årsstudium-faget" mitt, men kan egentlig ikke se hvor mye det vil hjelpe. Har ikke så veldig mye lyst til å studere mer (evt ta ett årsstudium til) da jeg har nok av studielån. Men kunne jo tatt noe på deltid om jeg fikk meg jobb. Hvis det hjelper da. Anonymous poster hash: 417ce...432 Jeg har lest mange som ikke har fått jobb på grunnskoler fordi de ikke har riktig fagsammensetning. Hvis du skal ta et årsstudium til så vil det nok være lurt å ta et fag i norsk, matte eller engelsk (du vil bli mer attraktiv for arbeidssøker). Det er hvertfall det jeg har lest. Du kan jo melde deg opp som ringevikar på diverse skoler også. Mange som har fått jobb etter å ha startet som ringevikar. Det gjelder å få en fot innenfor! Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #9 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg har lest mange som ikke har fått jobb på grunnskoler fordi de ikke har riktig fagsammensetning. Hvis du skal ta et årsstudium til så vil det nok være lurt å ta et fag i norsk, matte eller engelsk (du vil bli mer attraktiv for arbeidssøker). Det er hvertfall det jeg har lest. Du kan jo melde deg opp som ringevikar på diverse skoler også. Mange som har fått jobb etter å ha startet som ringevikar. Det gjelder å få en fot innenfor! Lykke til :-) Årsstudiumet jeg har er engelsk:) jeg takler ikke matte, men kunne tenkt meg norsk. Er bare det at engelsk+norsk er jo de to store rettefaga og da kan det vel bli mye arbeid? Men men. Jeg syntes jo språk, grammatikk og sånn er veldig spennende da, så det hjelper vel.Anonymous poster hash: 417ce...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 24. mars 2015 Forfatter #10 Del Skrevet 24. mars 2015 Hva er ditt andre fag, AB? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #11 Del Skrevet 24. mars 2015 Hva er ditt andre fag, AB? Åja glemte å skrive det. Har k&h så det er ikke så lett, men er det jeg vil drive med. Kan det være lurt å ta et år med norsk kanskje? Noen andre fag frister egentlig ikke. Bortsett fra kanskje historie men da sitter jeg der uten jobb igjen Anonymous poster hash: 417ce...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 24. mars 2015 Forfatter #12 Del Skrevet 24. mars 2015 Kjipt at det ikke finnes jobber for deg Har du meldt deg opp som vikar? Hva med å ta norsk deltid over to år, i mellomtiden jobber du som vikar - eller forhåpentligvis får du fast stilling også Selv med fulltid bør jo et deltidsstudium gå greit. Hvor tok du PPU? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #13 Del Skrevet 24. mars 2015 Kjipt at det ikke finnes jobber for deg Har du meldt deg opp som vikar? Hva med å ta norsk deltid over to år, i mellomtiden jobber du som vikar - eller forhåpentligvis får du fast stilling også Selv med fulltid bør jo et deltidsstudium gå greit. Hvor tok du PPU? Jeg har faglærer i k&h:) så ped-en er derfra. Så regner med det holder. Skolen er kjent for å være god, så det er nok ikke utdanningsstedet det går noe på. (Vil gjerne prøve å være litt anonym haha ) Men ja, kunne jo tenkt meg å være ringevikar eller noe også tatt studie på deltid. Og ja synd at det skal være så vanskelig, jeg vil virkelig jobbe i skolen med fag jeg brenner for.Anonymous poster hash: 417ce...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillagubban Skrevet 24. mars 2015 #14 Del Skrevet 24. mars 2015 Hvordan klarer dere det? Jeg har søkt og søkt men bare fått ett intervju. (Grunnskoler) Tviler på at jeg får den jobben da, får nok svar om noen dager om jeg får den. Og den søknaden min skal det ikke være noe galt med, har fått mange til å se på den, til og med ei som pleier å ansette folk. Jeg har "bare" to fag da. Det ene et "stort" og ett "lite". Kan jo hende det har noe med det å gjøre men argh. Likevel. Anonymous poster hash: 417ce...432 Årsstudiumet jeg har er engelsk:) jeg takler ikke matte, men kunne tenkt meg norsk. Er bare det at engelsk+norsk er jo de to store rettefaga og da kan det vel bli mye arbeid? Men men. Jeg syntes jo språk, grammatikk og sånn er veldig spennende da, så det hjelper vel.Anonymous poster hash: 417ce...432 Jeg har faglærer i k&h:) så ped-en er derfra. Så regner med det holder. Skolen er kjent for å være god, så det er nok ikke utdanningsstedet det går noe på. (Vil gjerne prøve å være litt anonym haha ) Men ja, kunne jo tenkt meg å være ringevikar eller noe også tatt studie på deltid. Og ja synd at det skal være så vanskelig, jeg vil virkelig jobbe i skolen med fag jeg brenner for.Anonymous poster hash: 417ce...432 Jeg har engelsk årsenhet samt medievitenskap bachelor + PPU, har ikke master. Det er nok ikke den mest spennende fagkombinasjonen i grunnskolen det heller, men engelsk er tross alt et stort og viktig fag. Jeg kan også undervise i samfunnsfag og diverse valgfag med min kompetanse. Jeg tror nok at det kommer til å løsne for deg I mellomtiden, meld deg opp til PVS, jeg er ringevikar der. Hver torsdag gir jeg de beskjed om hvilke dager neste uke jeg kan jobbe og får stort sett jobbe de dagene jeg setter opp (har jobbet både i Oslo og Stavanger). Da er det også barnehage i tillegg til skoler hvis man ønsker, samt at man er eksamensvakt en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 24. mars 2015 #15 Del Skrevet 24. mars 2015 Jeg fikk jobben ca i februar det siste studieåret mitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skriblerier Skrevet 24. mars 2015 #16 Del Skrevet 24. mars 2015 I mellomtiden, meld deg opp til PVS, jeg er ringevikar der. Hver torsdag gir jeg de beskjed om hvilke dager neste uke jeg kan jobbe og får stort sett jobbe de dagene jeg setter opp (har jobbet både i Oslo og Stavanger). Da er det også barnehage i tillegg til skoler hvis man ønsker, samt at man er eksamensvakt en del. Hva betyr PVS? Jeg 'snoker' på denne tråden siden jeg vurderer å melde meg opp som ringevikar for å få litt erfaring, og jeg ser derfor etter tips - tusen takk til trådstarter for at du lagde denne tråden . Tar master i hovedfaget mitt nå, og planlegger å ta PPU etter endt mastergrad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillagubban Skrevet 24. mars 2015 #17 Del Skrevet 24. mars 2015 (endret) Hva betyr PVS? Jeg 'snoker' på denne tråden siden jeg vurderer å melde meg opp som ringevikar for å få litt erfaring, og jeg ser derfor etter tips - tusen takk til trådstarter for at du lagde denne tråden . Tar master i hovedfaget mitt nå, og planlegger å ta PPU etter endt mastergrad. Pedagogisk Vikarsentral. Skole og barnehagevikar. http://www.pvs.no/ I Stavanger supplerte de kommunen (og mange private barnehager), her i Oslo er det både Oslo og Bærum kommune (samt en del private barnehager her også), så gode muligheter for å ha noe å gjøre om dagene da i hvert fall. Edit: ble noe tull med linken, håper den fnker Endret 24. mars 2015 av lillagubban Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillagubban Skrevet 24. mars 2015 #18 Del Skrevet 24. mars 2015 Jeg har fått beskjed om at arbeidsavtalen min er på vei i posten! Jeg er spent på hva den sier. Når jeg var på intervju var ikke stillingene klare enda, så jeg vet ikke om det er fast eller vikariat eller hva slags fag jeg skal ha eller om jeg skal ha kontaktlærer ansvar eller noen ting. Er det dette noe man får vite i arbeidsavtalen, eller hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #19 Del Skrevet 24. mars 2015 Pedagogisk Vikarsentral. Skole og barnehagevikar. http://www.pvs.no/ I Stavanger supplerte de kommunen (og mange private barnehager), her i Oslo er det både Oslo og Bærum kommune (samt en del private barnehager her også), så gode muligheter for å ha noe å gjøre om dagene da i hvert fall. Edit: ble noe tull med linken, håper den fnker Er denne siden for hele landet? Jeg må nesten ha en jobb så jeg kan betale husleie :s vet ikke hvor mye man tjener av å jobbe som kun ringevikar i en middels stor by? Jeg "bor" egentlig ikke noe sted til høsten. Skal flytte ut fra hybelen og bo hos foreldrene mine i sommer, men det er uaktuelt å bo hos foreldrene mine og jobbe i byen med mindre jeg får noe i nærheten siden de bor "i skauen" og jeg ikke har bil/lappen. Hadde egentlig planer om å skaffe meg jobb i området rundt der kjæresten min bor også finne en leilighet nær den jobben. Jeg kunne flytta inn til kjæresten min og søkt ringevikarjobber der men det er en knøttliten by med mange lærerstudenter som jobber på skolene. Vil helst ha jobb i en av nabokommunene som er litt større. Men føler det blir så sjansespill å bare flytte dit og satse på at jeg får noe etterhvert ?? Skal jeg bare flytte? Eller skal jeg ta et årsstudium i norsk? (Da får jeg bare bo hos foreldra mine og ta studiet i nabobyen og bare pendle. Hvis ikke forelesningene starter grytidlig rekker jeg buss og tog.. evt ta opp enda mer studielån) Evt kunne jeg flytta, tatt norsk på deltid og håpa på at jeg fikk noe jobb. Men så er jeg bare så bekymra hvis jeg ender opp med å tjene så lite at jeg må på nav? Hvordan vil det gå ved deltidsstudier?Anonymous poster hash: 417ce...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillagubban Skrevet 25. mars 2015 #20 Del Skrevet 25. mars 2015 Hvis du ser på PVS sin side står det hvilke byer de har kontor i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå