Gå til innhold

Medias skjeve dekning av Israel og intervju med IDF soldat

Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Da er jeg blank' date='du kan kanskje forklare?[/quote']

OK, følg nøye med:

Du er formodentlig glad i Israel og ønsker Israel alt godt.

Jeg er glad i Israel og ønsker Israel alt godt.

Vi er altså begge "venner" av Israel og kan vanskelig betegnes som antisemitter. Jeg har en gang i tiden vært medlem av Israels Venner, det har/er kanskje du også.

Så langt er det altså likt.

Forskjellen mellom oss, slik det kommer til uttrykk på KG, er først og fremst hvordan man reagerer på ulike israelske og palestinske ord og gjerninger.

Etter mitt syn går det an å være pro-Israel og samtidig ta avstand fra endel av de klare avtalebruddene som har funnet sted, ta avstand fra åpenbare overgrep og ta avstand fra hvordan utagerende nybyggere får militær hjelp til å lage faenskap. For eksempel.

Det er ikke sånn at alt Israel gjør er riktig og alt palestinerne eller nabolandene gjør er feil. Eller motsatt, for å understreke dét med det samme. Det er heller ikke sånn at Israel fortjener mer støtte enn andre fordi landet er mer vestlig orientert enn nabolandene. Etter mitt syn.

Jeg er ikke tilhenger av betingelsesløse "vennskap" der alle handlinger skal forklares og forsvares, på samme måte som jeg heller ikke er tilhenger av betingelsesløst fiendskap.

Jeg mener at det må være lov å komme med saklig kritikk uten at man av den grunn skal bli satt i båser av type "ARK," "antisemitt," "muslimlover" og andre lurendreierier.

Sånne ting er grove forenklinger som i beste fall bidrar til å vedlikeholde et høyt konfliktnivå.

That's it for now.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg støtter Israel fordi det er en demokratisk utpost i midtøsten mot de udemokratiske land rundt. Altså jeg støtter de fordi de er vestlig orientert noe du ikke gjør.

Det er altså ingen religiøs tankegang bak det eller det at jeg er så forelsket i landet eller folket. Det står for våre vestlige verdier og fortjener vår beskyttelse. Å støtte de udemokratiske hatske elementer rundt er uforståelig for meg.

Så du har rett at vi er ulike i tankegangen.....der som de fleste andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så det at du støtter et land (interessant, forresten) betyr for deg at du støtter alt landet gjør, og tar avstand fra alt som ekte og innbilte fiender måtte foreta seg?

Eller gjelder dét bare her på Skråblikk og generaliseringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Vet ikke helt hvor du fikk det fra at jeg støtter alt Israel gjør,men jeg mener at en god del av det rettferdiggjøres av den trussel de står overfor. Noe som europeiske land liker å ignorere.

Dessuten å bryte hva FN pålegger et land å gjøre tar jeg ikke så tungt,noen ganger må man ta nasjonale hensyn og drite i om man hisser på seg de land som vil bestemme over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vet ikke helt hvor du fikk det fra at jeg støtter alt Israel gjør

Fint om du kan fortelle meg om noe Israel gjør eller har gjort som du tar avstand fra.

Det kan være sunt for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Tenker så det knaker,dette ble vanskelig. Hva med å gi noen eksempler du tar avstand fra så kan vi se om jeg er enig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tenker så det knaker' date='dette ble vanskelig. Hva med å gi noen eksempler du tar avstand fra så kan vi se om jeg er enig :P[/quote']

Tenk heller litt til, det er som sagt sunt å bruke en litt annen innfallsvinkel enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Kom på en ting. Jeg uenig i at de lot pipestemmen leve så lenge. Terrorister bør tas av dage ved første anledning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kom på en ting. Jeg uenig i at de lot pipestemmen leve så lenge. Terrorister bør tas av dage ved første anledning

:ler:

Du er kanskje uenig i at de ikke har tatt knekken på Arafat også, da? Han er jo tross alt en plagsom fyr som i tillegg er ganske populær i det naive Vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

De skulle drept skjelvemunnen mens han var terrorist. Er ikke noen kosebamse akkurat den fyren der.

Ok som jeg visste fra tidligere var det en dårlig ide å besøke de pro-palestina sidene. Makan til møl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bra! Da er vi allerede oppe i to ting du tar avstand fra.

1) Et drap som ble utført for sent.

2) et drap som ikke ble utført.

Dette er lovende! Flere drap som mangler? Litt skytetrening i en flyktningeleir eller to? Lenge siden sist, tross alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Nytt skråblikk. Ringen er slutt(et)

Åsså dreiv de og slapp ut han derre Vanunu ut av isolasjonsfengselet.... hva er det for noe da??? Her driver spionen og forteller verden at jødenene bygger atomvåpen, men herregud da alle skjønner jo at jødene må ha atomvåpen fordi de er så kule mot alle nabolanda sine og det er jo godkjent av jehova (også kalt storbritannia og frankrike) som til og med ordna med reaktorhjelp i tilfelle hjelp fra oven ikke skulle vært tilstrekkelig...

Nei Valhalla, hva skal vi gjøre med slike "glipp" fra jødeisraelerne, når de slipper ut slike forrædere som vanunu...?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bare mer og mer overbevist om at valhalla ikke mener ett ord av det h*n sier, og kun er ute etter å gå lengst mulig i provokasjon.

det er nesten så jeg mistenker en viss gammel bruker for å komme trekkende med same shit new wrapping atter en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...