Gjest Valhalla Skrevet 20. august 2004 #21 Del Skrevet 20. august 2004 Waco da,det bor mange arabere i Israel Ethnic groups: Jewish 80.1% (Europe/America-born 32.1%, Israel-born 20.8%, Africa-born 14.6%, Asia-born 12.6%), non-Jewish 19.9% (mostly Arab) (1996 est.) http://www.abacci.com/atlas/demography.asp...p?countryID=228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. august 2004 #22 Del Skrevet 20. august 2004 Waco da,det bor mange arabere i Israel Ethnic groups: Jewish 80.1% (Europe/America-born 32.1%, Israel-born 20.8%, Africa-born 14.6%, Asia-born 12.6%), non-Jewish 19.9% (mostly Arab) (1996 est.) http://www.abacci.com/atlas/demography.asp?countryID=228 Greia er at mange av disse non-jewish folka ikke får lov til å bosette seg hvor de vil og reise hvor de vil innenfor eget land... Waco skjønner'u? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #23 Del Skrevet 23. august 2004 Valhalla! Siden du ikke argumenterer mot mitt forrige innlegg' date=' regner jeg med at du deler mitt syn på multikulturelle samfunn?[/quote'] Bare minner om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #24 Del Skrevet 23. august 2004 Dette, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #25 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg så det,men det er ikke det tråden handler om. pluss det temaet er for stort til at jeg orker å gå inn på det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #26 Del Skrevet 23. august 2004 Så det betyr med andre ord at multikulturelle samfunn ikke lenger er en udelt negativ betegnelse i dine ører? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #27 Del Skrevet 23. august 2004 Innvandringen til Usa var jo en stor suksess for den opprinnelige befolkningen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #28 Del Skrevet 23. august 2004 Ja, men jeg for min del mener fortsatt at vi bør sende indianerne tilbake dit de kom fra, og heller hjelpe dem der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #29 Del Skrevet 23. august 2004 Indianernes kultur ble utslettet på grunn av voldsom innvandring. I dag er det også stor grad av segregasjon blant de etniske gruppene og rasebegrepet brukes hele tiden. Det er greit at de alle kaller seg amerikanerne og har med sitt system en større suksess med innvandringen,men det er allikevel tanker om å jobbe for de forskjellige etniske grupper altså ikke noe fargerikt lykkelig felleskap. I tillegg var gruppene som innvandret europeere først med store drømmer. De kom ikke til dekt bord,men måtte selv bygge en ny nasjon (og i prosessen utslette de opprinnelige). Vår innvandring derimot er av ressurssvake mennesker ofte med fiendlige holdninger til vår kultur. Vi har en selvutslettende ettergivenhet for de nye. Europa kunne ikke bli kolonisert med sverdet,men gjennom dets lover,naivitet og livmoren går det veien mot indianernes skjebne. Sånn,var den grei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. august 2004 #30 Del Skrevet 23. august 2004 Eeeh, ikke for å avbryte fantasifortellingen din, men jeg tror indianerne var litt småirriterte på Dronning Isabella av spania som sendte Cristobal Columbus ut for å finne sjøveien til india.... Du vet...masse gull og dilldall var verdifullt på den tid... mer verdt enn mennesker.. Akkurat som idag... Waco Indianere ja...de trodde det var små indere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #31 Del Skrevet 23. august 2004 Eh ja waco ditt poeng var? Først var indianerne positive til de nye og i sør amerika trodde man de nyankomne var guder enkelte steder. Etterhvert reiste noen stolte indianere seg mot innvandrerne og bekjempet dem. Da var det for sent Denne tråden er om Israel forresten. Det her var grunnen til at jeg ikke svarte Trøffel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. august 2004 #32 Del Skrevet 23. august 2004 Eh ja waco ditt poeng var? ... Poenget er borte...fakta er at indianerne hadde ikke hestekjerre en gang, og amerikanerne har landa på månen.... usa's innvandring var en forutsettning for den utvikling og teknologi den besitter idag... Jeg er glad i usa jeg...har vært der mange ganger, og jeg digger amerikansk musikk og amerikanske biler, - veier, moteller, skyskrapere, flyplasser og innovasjon... Det er bare det at amerikanere forbruker jordkloden som irriterer meg... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #33 Del Skrevet 23. august 2004 Jo,men den opprinnelige befolkning ble nesten utslettet. Så det er ikke akkurat et lysende eksempel på at innvandring er bra for den opprinnelige befolkning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #34 Del Skrevet 23. august 2004 Nei, den var selvsagt ikke grei. Men det var et forsøksvis svar, dét skal du ha! Dessuten er jeg grunnleggende uenig med deg i ditt syn på innvandringen. Neppe noe sjokk. Derimot tror jeg at vi i bunn har ganske likt forhold til Israel. Så kan du prøve å tenke på hvorfor det likevel ikke ser slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. august 2004 #35 Del Skrevet 23. august 2004 Jo' date='men den opprinnelige befolkning ble nesten utslettet. Så det er ikke akkurat et lysende eksempel på at innvandring er bra for den opprinnelige befolkning[/quote'] Ja, men nå må du være mongloid hvis du tror at et lands befokning varer i all evighet.... Fra 1500-tallet til år 2000 så har vel befolkningen i usa skiftet seg ut, tja...hva skal vi si, 30 ganger? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #36 Del Skrevet 23. august 2004 Ja, men nå må du være mongloid hvis du tror at et lands befokning varer i all evighet.... Waco Ikke hvis man har den holdningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #37 Del Skrevet 23. august 2004 Derimot tror jeg at vi i bunn har ganske likt forhold til Israel. Så kan du prøve å tenke på hvorfor det likevel ikke ser slik ut. Det er fordi jeg bruker et annet språk og har en annen stil enn deg. Også fordi jeg koser meg med å provosere,som du også gjør,bare på en annen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. august 2004 #38 Del Skrevet 23. august 2004 Ikke hvis man har den holdningen hallo, er du enig eller uenig i at et lands befolkning skiftes ut hele tia? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #39 Del Skrevet 23. august 2004 Spørs hvor du snakker om. Ok tror jeg forstår hvor du vil hen,altså folk dør og nye generasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #40 Del Skrevet 24. august 2004 Det er fordi jeg bruker et annet språk og har en annen stil enn deg. Også fordi jeg koser meg med å provosere,som du også gjør,bare på en annen måte Nei, det er ikke derfor. Du har to forsøk igen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå