Gå til innhold

Til relativt nyutdannede økonomer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig markedet for økonomer nå? Er det for mange som utdanner seg innen økonomi slik at kampen om jobb er for tøff? Eller er deres erfaring at de fleste på deres kull fikk jobb relativt raskt? Har man sjanse bare med bachelor, eller må man må ha master?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har søkt, og tenker på å kanskje studere, økonomi og administrasjon. Jeg er egentlig utdannet noe annet, men trives ikke med jobben og arbeidstider, og kunne derfor tenkt meg en mer 8-4 jobb og da gjerne innen regnskap. Men det er jo et populært studie, og er dermed redd for at arbeidsmarkedet er for trangt.

Skriv gjerne litt om deres erfaring, alt relatert til studiet og relevant jobb er egentlig av interesse :). Hvilket lønnsnivå ligger man på som fersk økonom?

Setter stor pris på alt av input! :)



Anonymous poster hash: 09e8f...265
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blant de jeg kjenner fra studiet fikk vi alle jobb innen 6 mnd. Lønn varierer jo veldig mellom 380 000 og 450 000,så er det jo en del som tjener på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Noen flere?

Anonymous poster hash: 09e8f...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som regnskapsfører. Mangler en eksamen for å være ferdig med bachelor i øk/adm, fordypning i regnskap. Skulle i utgangspunktet være ferdig til jul, og fikk jobb fra oktober. Sendte ut mange søknader, men det var stor konkurranse og mange søkere. Fikk jobb da jeg oppsøkte et regnskapskontor personlig og uten at det var utlyst noen stilling. Årslønn på 420.000,-.

Anonymous poster hash: f1703...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i kullet fikk jobb innen seks måneder etter siste eksamen. Det som gjorde det vanskelig å få jobben var manglende erfaring. Får du deg en deltidsjobb ved siden av studiene hvor du gjør enkle regnskapsoppgaver vil du få et stort fortrinn!

Jeg har inntrykket av at de som utdanner seg innen revisjon/regnskap er mer ettertraktet enn de som tar økonomi og administrasjon.

Startønn ligger på ca 370-400.000, litt høyere i storbyene.

Endret av h/k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...