AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Del Skrevet 18. mars 2015 Hei! Jeg jobber som helsesekretær og ønsker å skrive en fordypningsoppgave om hvor viktig det er med god kommunikasjon ut mot merkantil tjeneste og at dette kan bidra til å øke kvaliteten på tjenestene våre ( jobber på sykehus) Men jeg sliter med å finne en god problemstilling. Er det noen som har gode forslag?Anonymous poster hash: 4a1c6...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Del Skrevet 18. mars 2015 Kan hjelpe deg med problemstilling hvis du skriver litt om problem eller utfordringer du møter. Litt vanskelig for oss å finne på noe slikt. Er det noe spesielt du kan problematisere når det gjelder denne kommunikasjonen? Anonymous poster hash: 88252...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Del Skrevet 18. mars 2015 Ts her: Jeg opplever at helsesekretærene er en veldig ekskludert gruppe. Leger og sykepleiere har gjerne seminarer og kursing sammen mens vi blir utelatt. Samtidig så føler jeg at det forventes at vi skal vite hva de snakker om etter kurs ( til tross for at vi ikke har fått deltatt) Det hender også at vi får klager fordi vi setter over "tåpelige" telefoner til disse yrkesgruppene. Hadde vi også blitt inkludert når det gjelder undervisning så kunne vi informeret pasienter på en mye bedre måte pluss at vi kanskje kunne redusert antall henvendelser til sykepleiere og leger. Kanskje jeg burde hatt en problemstilling rundt kvalitet? Det hadde jo økt kvaliteten betraktelig. Tenker også at jo mer inkludert merkantil føler seg så er også sjansen større for at avdelingen vil kunne beholde en stabil og kompetent sekretærgruppe Anonymous poster hash: 4a1c6...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Del Skrevet 18. mars 2015 Høres absolutt ut som du er inne på noe bra. Jeg er sykepleier og har jo ikke peiling på ditt fag, men en problemstilling du kan se på og jobbe videre med er f.eks. "Hvordan kan felles kompetanseheving bidra til økt kvalitet på samhandling og kommunikasjon mellom ulike yrkesgrupper i sykehus?" Det er bare et forslag ut fra det du beskriver. Her er nøkkelordene: -felles kompetanseheving -økt kvalitet -samhandling -kommunikasjon -ulike yrkesgrupper -sykehus Det er ganske mye i en problemstilling, så du kan se om du vil snevre den inn etter hvert som du begynner å skrive. Når du finner frem til teori ser du kanskje at du må droppe noen av disse nøkkelordene. Du har sikkert et bedre ord på felles kompetanseheving (det var bare noe jeg rablet i farten). Kanskje kan du bytte ut det med ukemøte eller et annet tiltak du finner ut kan være bra. Kanskje snevrer du inn økt kvalitet og samhandling til noe mer konkret, et mål som du synes det er enklere å måle (kvalitet er jo ikke så lett å måle, men færre uproduktive telefonsamtaler kan være lettere å måle). Kanskje snevrer du inn yrkesgrupper til én bestemt yrkesgruppe. Jeg vet ikke hva som finnes av litteratur her, men du har i alle fall noe å begynne med. Lykke til! Anonymous poster hash: 88252...50d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 18. mars 2015 #5 Del Skrevet 18. mars 2015 Høres absolutt ut som du er inne på noe bra. Jeg er sykepleier og har jo ikke peiling på ditt fag, men en problemstilling du kan se på og jobbe videre med er f.eks. "Hvordan kan felles kompetanseheving bidra til økt kvalitet på samhandling og kommunikasjon mellom ulike yrkesgrupper i sykehus?" Det er bare et forslag ut fra det du beskriver. Her er nøkkelordene:-felles kompetanseheving-økt kvalitet -samhandling-kommunikasjon-ulike yrkesgrupper-sykehus Det er ganske mye i en problemstilling, så du kan se om du vil snevre den inn etter hvert som du begynner å skrive. Når du finner frem til teori ser du kanskje at du må droppe noen av disse nøkkelordene. Du har sikkert et bedre ord på felles kompetanseheving (det var bare noe jeg rablet i farten). Kanskje kan du bytte ut det med ukemøte eller et annet tiltak du finner ut kan være bra. Kanskje snevrer du inn økt kvalitet og samhandling til noe mer konkret, et mål som du synes det er enklere å måle (kvalitet er jo ikke så lett å måle, men færre uproduktive telefonsamtaler kan være lettere å måle). Kanskje snevrer du inn yrkesgrupper til én bestemt yrkesgruppe. Jeg vet ikke hva som finnes av litteratur her, men du har i alle fall noe å begynne med. Lykke til! Anonymous poster hash: 88252...50d syntes dette virket veldig interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Del Skrevet 19. mars 2015 Ts: Tusen takk for kjempefint tips til problemstilling!!Det setter jeg utrolig stor pris på!! Og det er absolutt noe å jobbe videre med :-)Anonymous poster hash: 4a1c6...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Del Skrevet 19. mars 2015 Jeg tar gjerne imot flere tips til problemstillinger Anonymous poster hash: 4a1c6...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå