AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvor kan man få jobb da? Kom gjerne med spesifikke svar. Håper noen vet 😊 Anonymous poster hash: b1814...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 18. mars 2015 #2 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Her står det noe om det http://www.studentum.no/utdanning/plantevitenskap-bachelor-46810 Er en av de utdanningene hos UMB jeg kunne tenkt meg men som jeg ikke søkte, fordi jeg ikke ville få så lett jobb de stedene jeg kunne bo med barna ( pga samvær med far osv) og på grunn av at samvær ville blitt vanskelig i studietiden. Om jeg hadde hatt mulighet til å flytte lengre på meg da og når jeg skulle søke jobb, ville jeg hoppet i det. - Var gartner fra før, så jeg ville jo hatt en fin bakgrunn. Endret 18. mars 2015 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Del Skrevet 18. mars 2015 Her står det noe om det http://www.studentum.no/utdanning/plantevitenskap-bachelor-46810 Er en av de utdanningene hos UMB jeg kunne tenkt meg men som jeg ikke søkte, fordi jeg ikke ville få så lett jobb de stedene jeg kunne bo med barna ( pga samvær med far osv) og på grunn av at samvær ville blitt vanskelig i studietiden. Om jeg hadde hatt mulighet til å flytte lengre på meg da og når jeg skulle søke jobb, ville jeg hoppet i det. - Var gartner fra før, så jeg ville jo hatt en fin bakgrunn. Hei! Tusen takk for svar. Jeg kan lite om dette feltet, har prøvd å Google, men blir bare mer forvirret. Virker som du har god greie på dette, så håper det er i orden å spørre deg 😊 Det er ikke jeg som har denne utdanningen og søker jobb. Men en god venn som har tatt utdanning i utlandet søker etter jobb i Norge. Og jeg vil gjerne hjelpe han med å sende åpne søknader rundt om, med håp om at han får en jobb. Utdanningen heter bachelor i "biologie vegetale". Har ikke blitt helt klok på hva den bacheloren blir direkte oversatt til på norsk. Mulig du vet det? Plantevitenskap eller biologi spesialisert innen botanikk? Eller noe annet? Tror mye av utdanningen foregikk i laboratorier ihvertfall.. Håper du eller noen andre kan hjelpe meg litt i riktig retning 😊 Anonymous poster hash: b1814...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 18. mars 2015 #4 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Hei! Tusen takk for svar. Jeg kan lite om dette feltet, har prøvd å Google, men blir bare mer forvirret. Virker som du har god greie på dette, så håper det er i orden å spørre deg Det er ikke jeg som har denne utdanningen og søker jobb. Men en god venn som har tatt utdanning i utlandet søker etter jobb i Norge. Og jeg vil gjerne hjelpe han med å sende åpne søknader rundt om, med håp om at han får en jobb. Utdanningen heter bachelor i "biologie vegetale". Har ikke blitt helt klok på hva den bacheloren blir direkte oversatt til på norsk. Mulig du vet det? Plantevitenskap eller biologi spesialisert innen botanikk? Eller noe annet? Tror mye av utdanningen foregikk i laboratorier ihvertfall.. Håper du eller noen andre kan hjelpe meg litt i riktig retning Anonymous poster hash: b1814...519 Ser for meg at det kan være muligheter for jobb, der de driver med forskning på planter' som for eksempel biologiske stasjoner. Her er en oversikt over biologiske stasjoner over hele landet, ellers burde det kanskje være mulig å finne jobber i forbindelse med landbrukskontorer og forsøksringer http://www.bioforsk.no/ikbViewer/page/bioforsk/forskingssenter/senter?p_dimension_id=97841&p_dimension_under=97841 Tror oversettelsen på biologie vegetale blir "plantebiologi" , så det er mulig at det finnes prosjekter der de søker etter botanikere, men like gjerne kunne hatt en slik. Det skader uansett ikke å prøve. Endret 18. mars 2015 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Del Skrevet 18. mars 2015 Tusen takk for hjelpen! Dette var midt i blinken 😊 Vet du forresten hva denne bacheloren heter på norsk?Anonymous poster hash: b1814...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Del Skrevet 18. mars 2015 Ser for meg at det kan være muligheter for jobb, der de driver med forskning på planter' som for eksempel biologiske stasjoner. Her er en oversikt over biologiske stasjoner over hele landet, ellers burde det kanskje være mulig å finne jobber i forbindelse med landbrukskontorer og forsøksringer http://www.bioforsk.no/ikbViewer/page/bioforsk/forskingssenter/senter?p_dimension_id=97841&p_dimension_under=97841 Tror oversettelsen på biologie vegetale blir "plantebiologi" , så det er mulig at det finnes prosjekter der de søker etter botanikkrelaterte, men like gjerne kunne hatt en slik. Det skader uansett ikke å prøve. Tusen takk!!! 😊 Anonymous poster hash: b1814...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 18. mars 2015 #7 Del Skrevet 18. mars 2015 Tusen takk for hjelpen! Dette var midt i blinken Vet du forresten hva denne bacheloren heter på norsk?Anonymous poster hash: b1814...519 Tror den bare heter bachelor i plantevitenskap . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå