Pip Skrevet 17. august 2004 #1 Del Skrevet 17. august 2004 No er det ikkje lenge til me reiser for å hente pusedama vår. 'Fosterheimen' har kalla ho Bonita, så me kan jo behalde namnet. Men ho lyder ikkje namnet enno uansett - og eg har lært at kattenamn bør ha ein 'S' i seg for at katten lettare skal kjenne det att...? Nokre gode forslag? (Ho er snill og roleg, og ikkje så sint som ho ser ut på bildet... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. august 2004 #2 Del Skrevet 17. august 2004 Sunny Silkepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 17. august 2004 #3 Del Skrevet 17. august 2004 Majesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemei Skrevet 17. august 2004 #4 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har hatt katter med navn uten s og det har ikke vært noe problem så lenge det gjentas ofte og spesielt når man kommer med matskålen. Her er uansett noen forslag: Sissi Missi Lissi Sussi Nusse Sofie eeeh.. og så tok kreativiteten slutt Lykke til med nurket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 17. august 2004 #5 Del Skrevet 17. august 2004 Her er uansett noen forslag: Sissi Missi Lissi Sussi Nusse Sofie eeeh.. og så tok kreativiteten slutt Lykke til med nurket Kalder du dette å være kreativ. Alle vanlige kattenavn jo... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #6 Del Skrevet 17. august 2004 hva me Rumina eller Beilit? såg ut som ei skikkeli dronning.. ligna på katta til mamma. bare at d e en mons da.... lykke til me pusedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #7 Del Skrevet 17. august 2004 Miss celina cattelina cilina Milina Løkkilina Merlina kattlina trissline a Så var det slutt for i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 17. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 17. august 2004 Miss celina -det var jo litt stilig...! Som de seier - ho har ei ganske majestetisk haldning, så ho kan gjerne ha eit litt 'elegant' namn. Hm - fleire gode forslag her - me skal nok finne noko som passar! (Men er framleis opne for fleire forslag altså... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiia Skrevet 18. august 2004 #9 Del Skrevet 18. august 2004 Mine forslag: Desiree Isabella Silvia Anastasia Lykke til med pusen. Hun er nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 18. august 2004 #10 Del Skrevet 18. august 2004 Hun trenger nok et "kongelig" og staselig navn. Utrolig fin pus! Bra du tar en voksen katt som trenger hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 18. august 2004 #11 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg har sansen for norrøne navn på kjæledyr, det blir det alltid litt sus over. Sist vi skulle finne navn fant jeg en lang liste på internett, men jeg kan ikke si jeg husker så mange av kvinnenavnene nå. Jentepusen viste seg nemlig å være en guttepus... Ellers er det morsomt å kalle katter opp etter hobbyen sin f.eks. Alle husker vel katten i Runaway bride som het Kursiv? Hvis man er jurist, kan katten hete Paragraf. Hvis man er teolog, kan den hete et elller annet morsomt faguttrykk, Apokatastasis for eksempel. En av kattene våre ble nesten hetende Pinex eller Muzart... Mulighetene er uendelige, men det er gøy å være skikkelig kreativ og ungå ting som Pus eller Sussi i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 18. august 2004 #12 Del Skrevet 18. august 2004 Vi oppkalte katten vår etter kattegudinnen "Bast". Likte det navnet veldig godt. Nå får vi snart en ny katt. Tror jeg kommer til å finne et nytt gudinnenavn til den. (Lurer litt på Isis) Hva med å finne et navn fra noe som opptar deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare innom Skrevet 18. august 2004 #13 Del Skrevet 18. august 2004 *Mercedes *Chanel *Diana *Black Lady (Blacky) Hm.. kommer ikke på noe mer i farten... Hold oss oppdaterte da?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. august 2004 #14 Del Skrevet 18. august 2004 Kattastrofe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 18. august 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 18. august 2004 Hm.. kommer ikke på noe mer i farten... Hold oss oppdaterte da?! Så klart! Me kjem nok ikkje til å bestemme namnet 100% før ho har flytta inn hos oss. Men 'dronningnamn' var ein lur tanke. Sonja vert ikkje aktuelt, ikkje Silvia heller trur eg. Fleire dronningar med 's'? Sirikit? Hmm. Førebels likar eg kanskje Miss Celina best - det har stil og er ganske søtt (uttalemessig vert det jo 'Misselina' - litt artig). Skal diskutere litt med mannen, og tek framleis imot gode forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 19. august 2004 #16 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har sagt det før her på KG, men jeg synes MUSCAT er et veldig fint kattenavn!... Vi har forøvrig hatt katter uten s i navnet sitt (nesten alltid), men de lyder det likevel!...man "kisser" da på pusen likevel:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 19. august 2004 #17 Del Skrevet 19. august 2004 Hva med "Sara Katt"? eller... "Dronning Noor" (men da får du jo ikke noe s i navnet..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jandia Skrevet 19. august 2004 #18 Del Skrevet 19. august 2004 Vi hadde en katt som het katinka... Det synes jeg er veldig fint... (og en som het Bjørnar) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 20. august 2004 #19 Del Skrevet 20. august 2004 Hva med Leia? Det heter den ene katten vår. Oppkalt etter prinsesse Leia i Star Wars filmene. Den andre katten vår heter Trinity, etter Trinity i The Matrix. Noen som lurer på om vi er filmelskere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #20 Del Skrevet 20. august 2004 Anne-Kath KiteKat Kitty Katter lyder ofte navnet bedre hvis det er S i det: Alxandra Sfinx Tusseline Sophi Grace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå