AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #121 Del Skrevet 18. mars 2015 Det kan godt hende det var en uventet kombo, men er det ikke viktigst at hun har det bra, da? Og Reedle har noen gode poenger i sitt lange innlegg; det er mer ved en person enn bare utdanning og yrke. Anonymous poster hash: 86a8e...add Må være slitsomt da. Hvis hun gifter seg men lavkastemann (når alle tenker hun kunn fått bedre) vil hun alltid måtte fortelle hvor grei og snill han er. Hvis hun derimot gifter seg med en lege vil alle nikke anerkjennde til det gode valget. Hun vil da ikke trenge å rettferdigjøre sitt valg. Alle er inneforstått med at dette er et catch. http://www.ringblad.no/puls/article7505583.ece Han er bare en elektriker han.... Anonymous poster hash: 61554...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #122 Del Skrevet 18. mars 2015 Det som må være en større utfordring, er at en fagllært kan ha noen vansker med å forstå alt arbeidet som ligger i arbeidet til den en er sammen med. Det blir på et annet nivå, og hvordan forklarer man f eks hvor krevende det er å studere fremfor å ta fagbrev. See? Anonymous poster hash: aa426...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #123 Del Skrevet 18. mars 2015 Må være slitsomt da. Hvis hun gifter seg men lavkastemann (når alle tenker hun kunn fått bedre) vil hun alltid måtte fortelle hvor grei og snill han er. Hvis hun derimot gifter seg med en lege vil alle nikke anerkjennde til det gode valget. Hun vil da ikke trenge å rettferdigjøre sitt valg. Alle er inneforstått med at dette er et catch. http://www.ringblad.no/puls/article7505583.ece Han er bare en elektriker han.... Anonymous poster hash: 61554...877 Håper du er ironisk. Utdannelse er blitt en jente-ting. Ei jente i klassen min på medisinstudiet er sammen med en tømrer-lærling, eller han er vel ferdig nå. Legedame + tømremann er tydeligvis smashing combo, og de har det nok supert. Anonymous poster hash: b9634...439 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ons4ever Skrevet 18. mars 2015 #124 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg er sivilingeniør og hadde aldri datet noen uten master! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #125 Del Skrevet 18. mars 2015 Håper du er ironisk. Utdannelse er blitt en jente-ting. Ei jente i klassen min på medisinstudiet er sammen med en tømrer-lærling, eller han er vel ferdig nå. Legedame + tømremann er tydeligvis smashing combo, og de har det nok supert. Anonymous poster hash: b9634...439 Jepp. Er litt ironisk ja. Men ikke uten et snev av sannhet. Nå er jeg sikkert litt eldre en deg og jeg kan fortelle hvordan nevnte forhold går. Nå er du unge med de samme vennene, han tjener penger og betaler alle utgiftene og er omtrent på samme nivå. Om noen år vil denne jente omgåes flere menn og nye venner som er på hennes nye nivå. Hun vil plutselig få høy status og høy lønn. Men mannen hennes vil stå på stedet hvil. Da oppstår det som heter at folk vokser fra hverandre. Hun kommer til å dumpe han og bli sammen med en ingeniør/lege/advokat tilsvarende nivå. han kommer til å lære seg hvordan kjøttvekta fungerer og kommer til å gifte seg med en hjelpepleier/kassadame/barnehage assistent. Jeg er 40+ og har sett dette ofte. Hutten tar en kort yrkes utdanning, jenta en lengre akademisk utdanning og det holder til hun får sin egen første lønn. Bye bye yrkesgutt. Ikke vær disney naiv. kan ikke gutten realisere hennes ambisjoner og drømmer om hafjell og mercedes )som hennes nye venner/omgangskrets har) så er han et anker. og andre kan oppfylle. Anonymous poster hash: 61554...877 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seajewel Skrevet 18. mars 2015 #126 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg er sivilingeniør og hadde aldri datet noen uten master! Åh hjelp... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #127 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg er sivilingeniør og hadde aldri datet noen uten master! Setter pris på ærligheten fremfor at du prøver å selge disney drømmen om personlighet, snille og greie som noen innbiler seg at de velger partner utifra. At den snilleste og greieste viser seg ofte nettopp å være akademiker er bare tilfeldig. Selvsagt. Anonymous poster hash: 61554...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #128 Del Skrevet 18. mars 2015 Jepp. Er litt ironisk ja. Men ikke uten et snev av sannhet. Nå er jeg sikkert litt eldre en deg og jeg kan fortelle hvordan nevnte forhold går. Nå er du unge med de samme vennene, han tjener penger og betaler alle utgiftene og er omtrent på samme nivå. Om noen år vil denne jente omgåes flere menn og nye venner som er på hennes nye nivå. Hun vil plutselig få høy status og høy lønn. Men mannen hennes vil stå på stedet hvil. Da oppstår det som heter at folk vokser fra hverandre. Hun kommer til å dumpe han og bli sammen med en ingeniør/lege/advokat tilsvarende nivå. han kommer til å lære seg hvordan kjøttvekta fungerer og kommer til å gifte seg med en hjelpepleier/kassadame/barnehage assistent. Jeg er 40+ og har sett dette ofte. Hutten tar en kort yrkes utdanning, jenta en lengre akademisk utdanning og det holder til hun får sin egen første lønn. Bye bye yrkesgutt. Ikke vær disney naiv. kan ikke gutten realisere hennes ambisjoner og drømmer om hafjell og mercedes )som hennes nye venner/omgangskrets har) så er han et anker. og andre kan oppfylle. Anonymous poster hash: 61554...877 Herregud, jeg kjenner henne jo, selvsagt dumper hun ham ikke. Og når det som regel er jenter som tar utdannelse, hvilke mannlige advokater og leger skal hun liksom møte?? Advokatene og legene hun møter kommer som regel til å være kvinner, med mindre hun vil ha en mye eldre mann, da. Anonymous poster hash: b9634...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #129 Del Skrevet 18. mars 2015 Herregud, jeg kjenner henne jo, selvsagt dumper hun ham ikke. Og når det som regel er jenter som tar utdannelse, hvilke mannlige advokater og leger skal hun liksom møte?? Advokatene og legene hun møter kommer som regel til å være kvinner, med mindre hun vil ha en mye eldre mann, da. Anonymous poster hash: b9634...439 http://www.mh.no/mh-i-media/hypergamiets-problem/ Vel , der er du ved kjernen. Kvinner gifter seg likestillt og opp. Det kalles hypergami. Siden en mannlig akademiker godt kan gå for ei jente med lavere utdannelse så får damene på toppen et problem med å fine partner på samme nivå. Gutta på bunn får problemer med å finne partner overhodet. Resultatet er at toppgutta resirkuleres og får barn med flere kvinner og at 25% av norske menn ikke blir fedre i det hele tatt. Det er bra at du har trua på vennina de. men på mystisk måte har slike forhold en tendens til å ryke. Ingen vil vel være ærlig å si at "hun" ser etter høyere status så det kamufleres med andre motiver som å ha vokst fra hverandre. Den som lever får se. Anonymous poster hash: 61554...877 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #130 Del Skrevet 18. mars 2015 http://www.mh.no/mh-i-media/hypergamiets-problem/ Vel , der er du ved kjernen. Kvinner gifter seg likestillt og opp. Det kalles hypergami. Siden en mannlig akademiker godt kan gå for ei jente med lavere utdannelse så får damene på toppen et problem med å fine partner på samme nivå. Gutta på bunn får problemer med å finne partner overhodet. Resultatet er at toppgutta resirkuleres og får barn med flere kvinner og at 25% av norske menn ikke blir fedre i det hele tatt. Det er bra at du har trua på vennina de. men på mystisk måte har slike forhold en tendens til å ryke. Ingen vil vel være ærlig å si at "hun" ser etter høyere status så det kamufleres med andre motiver som å ha vokst fra hverandre. Den som lever får se. Anonymous poster hash: 61554...877 Men det er jo ingen mannlige leger og advokater å velge blant for oss unge jenter! De i klassen blir jo de fremtidige kollegaer, og det er veldig få menn. Selv studerer jeg jo medisin og har NULL planer om å slåss for en av de høyt utdannede gutta. Spesielt når jeg hører dine spådommer om at de kommer til å få flere kvinner de kan rullere på og få barn med. For deg i den eldre garde var det vanligere for menn å ta utdannelse. Anonymous poster hash: b9634...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #131 Del Skrevet 18. mars 2015 Men det er jo ingen mannlige leger og advokater å velge blant for oss unge jenter! De i klassen blir jo de fremtidige kollegaer, og det er veldig få menn. Selv studerer jeg jo medisin og har NULL planer om å slåss for en av de høyt utdannede gutta. Spesielt når jeg hører dine spådommer om at de kommer til å få flere kvinner de kan rullere på og få barn med. For deg i den eldre garde var det vanligere for menn å ta utdannelse. Anonymous poster hash: b9634...439 Hehe. Nå følte jeg meg gammel gitt. Jeg er faktisk unntaket som bekrefter regelen. Jeg er teknikerutdannet og gift med min akademikerfrue. Men siden jeg tjener noen hundre tusen kroner mer en henne og opparbeidet såpass mye kunnskap og klatret i hierarkiet innen min bransje i en renomert bedrift så er det ikke så mange som tenker på at jeg er en enkel videregående gutt i bånn Anonymous poster hash: 61554...877 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 18. mars 2015 #132 Del Skrevet 18. mars 2015 Er jo supert for deg at venninnen din har blitt sammen med en elektriker. Da kan han jo fikse alle feilkoblingene i hode ditt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #133 Del Skrevet 18. mars 2015 OMG ts. Du må virkelig ha det vondt nå. TENK å være sammen med en som er elektriker. Det går bare ikke an, seriøst. Fra spøk til karamell: Du skal være glad for at det finnes elektrikere. Ellers hadde du blitt sittende i mørket nå på vinterstid og du hadde heller ikke hatt muligheter til å lade telefonen og de andre duppedittene dine. Anonymous poster hash: 71887...3b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #134 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg trodde dette bare var en tulletråd, men ser nesten ut som det er seriøst... Finnes det virkelig så blåste folk?? Må bare le Anonymous poster hash: 31694...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caline Skrevet 18. mars 2015 #135 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Da får du ha lykke til med å finne deg den "perfekte" mannen, så kan du la venninna di være sammen med hvem hu vil, uavhengig av yrket ut ifra det du skriver, har deg og venninna di totalt ulike verdier. Noe så overfladisk og teit av deg Endret 18. mars 2015 av carolinesh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #136 Del Skrevet 18. mars 2015 Det som må være en større utfordring, er at en fagllært kan ha noen vansker med å forstå alt arbeidet som ligger i arbeidet til den en er sammen med. Det blir på et annet nivå, og hvordan forklarer man f eks hvor krevende det er å studere fremfor å ta fagbrev. See? Anonymous poster hash: aa426...259 Hvorfor har du behov for å forklare dette til noen? Anonymous poster hash: 002fc...475 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #137 Del Skrevet 18. mars 2015 Venninna di liker vel at det er litt "spenning i luften", da Herre min hatt! Elektriker er et knallgodt yrke! Praktisk og greit. God sjanse for at han er litt "handy" med andre ting hjemme også. Hihihi, herlig svar Anonymous poster hash: b048e...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rachelzane Skrevet 18. mars 2015 #138 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Sykepleier har høgskoleutdanning, akkurat som ingeniør, og kan ha master akkurat som en sivilingeniør.. Elektrikker er videregående... Har du problemer med sykepleiere?? Anonymous poster hash: 47272...4a4 tuller du? forstår du virkelig ikke ironi? skjønner godt at du huket av AB, for dette er bare flaut!! å ikke nok med det men du fjerner deler av det jeg skrev som "herrgud Ts, hvorfor i all verden bryr du deg? " for å få det jeg sa til å fremstå som noe helt annet en det jeg sa...patetisk Endret 18. mars 2015 av Rachelzane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #139 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg er sykepleier og er meget fornøyd med det. Vi har dårlig lønn i forhold til den jobben vi gjør og hvilke dager vi må jobbe, men det er et annet kapittel. Det å komme mer kommentarer som at vi er ubrukelige, verdiløse og lignende treffer midt i hjerterota. Den dagen dine pårørende blir lagt inn på sykehus med alvorlig sykdom skal jeg love deg at du er helt avhengig av oss for at dine pårørende skal bli friske. Det er tross alt vi som er meldeleddet til legen, og hvis vi (med verdiløs bachelor) ikke har øynene oppe for alle mulige tegn på forverring av pasientens tilstand, så vil ikke legen få informasjon om det, og ingen behandling blir startet. Såå enkelt og såå vanskelig er det.. Er vel ingen hemmelighet at vi også tar over stadig flere legeoppgaver. Regner med dette er enn tulletråd eller at de som omtaler sykepleiere tror det bare er et yrke som omfatter stell av en pasient. Det er kanskje 5% av jobben der jeg jobber. Resten er medisinske vurderinger og avansert utstyr. Blir så provosert over slike uttalelser om at vår jobb er verdiløs.. Hadde den vært det hadde det ikke vært flere sykepleiere igjen.. Tydelig at du ikke har hatt pårørende innlagt med alvorlig sykdom.. Regner også med at vi får ukentlige takkekort og pengesummer fra pårørende fordi vi var så utrooooolig verdiløse og unødvendige for de.. Anonymous poster hash: 4b304...b11 Sykepleiere tjener vel ikke så dårlig lenger? klart noen vil jo se på 500 000 kroner i året som dårlig, men sånn på generell basis så er vel dette strengt tatt helt greit?Anonymous poster hash: ea662...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #140 Del Skrevet 19. mars 2015 Sykepleiere tjener vel ikke så dårlig lenger? klart noen vil jo se på 500 000 kroner i året som dårlig, men sånn på generell basis så er vel dette strengt tatt helt greit?Anonymous poster hash: ea662...4bf I forhold til jobben som blir gjort, at man må jobbe hver tredje helg og helligdager er det dårlig betalt. Jeg jobber 100% og tjener 400-420 i året. Anonymous poster hash: 4b304...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå