AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #41 Del Skrevet 18. mars 2015 Det er da helt vanlig... Hvilken verden lever du i egentlig? I dag tar flere kvinner enn menn høyere utdanning, så da blir det naturligvis mange par hvor kvinnen har høyere utdanning enn mannen.. Og hva i alle dager skulle være galt med det? Anonymous poster hash: 002fc...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #42 Del Skrevet 18. mars 2015 Det er ikke noe galt at hun er sammen med en elektriker, men jeg skjønner at folk reagerer uansett da damen har høyest utdanning i forholdet og det er ikke like normalt. Uansett, så er det ikke status og utdanning som avgjør om noen er glade i hverandre eller ikke. Selv er jeg arbeidsledig å går på NAV for øyeblikket mens typen tar en doktorgrad.. Anonymous poster hash: 9aa33...08e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #43 Del Skrevet 18. mars 2015 Det er ikke noe galt at hun er sammen med en elektriker, men jeg skjønner at folk reagerer uansett da damen har høyest utdanning i forholdet og det er ikke like normalt. Jo, det er veldig normalt. Det er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning, så dette blir bare mer og mer normalt. Jeg kjenner hovedsaklig par med like høy utdanning og par der kvinnen har høyest utdanning. Par hvor mannen har høyest utdanning, finner jeg kun blant de eldre parene jeg vet om. Blant de yngre er det absolutt vanligst at kvinnen har høyest utdanning om det er ulikt Anonymous poster hash: 002fc...475 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 18. mars 2015 #44 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvorfor ikke? Du og din venninne har åpenbart vidt forskjellige verdier og har et vennskap til tross for det. (Selvom det kan fort endre seg hvis hun finner ut hva slags holdninger du egentlig har.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #45 Del Skrevet 18. mars 2015 Det er ikke noe galt at hun er sammen med en elektriker, men jeg skjønner at folk reagerer uansett da damen har høyest utdanning i forholdet og det er ikke like normalt. Uansett, så er det ikke status og utdanning som avgjør om noen er glade i hverandre eller ikke. Selv er jeg arbeidsledig å går på NAV for øyeblikket mens typen tar en doktorgrad.. Anonymous poster hash: 9aa33...08e Du er kvinne, andre regler gjelder. Menn slummer, kvinner slummer sjeldnere. Så du har rett i at det ikke er like normalt. Hvis du hadde hatt doktorgrad, hadde du blitt sammen med arbeidsledig mann. Og hva ville omgangskretsen / venniner sagt da?? Anonymous poster hash: 61554...877 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Invicta Skrevet 18. mars 2015 #46 Del Skrevet 18. mars 2015 Har ein veninne på 27 år som jeg alltid har sett opp til. Hun er utdannet sivilingeniør og har alltid vært veldig dyktig. Hun trener og ser bra ut også. Hun har nettopp fått seg kjæreste, og han er elektriker! Kjenner jeg ler litt inni meg. Så ikke akkurat for meg det. Er det bare meg eller er det flere som synes dette er en pussig kombinasjon? Anonymous poster hash: ab532...4ae Jeg håper det er bare deg. Elektrikere tjener bra, har en ferdighet som er ettertraktet på arbeidsmarkedet, muligheter for videreutdanning osv. Høres ut som du ser ned på yrkesfag og at du er litt full av deg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #47 Del Skrevet 18. mars 2015 Gremmes over folk som bryr seg om hva folk jobber med, det er mine øyne definisjonen av lavmål Anonymous poster hash: 77e41...981 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 18. mars 2015 #48 Del Skrevet 18. mars 2015 Har ein veninne på 27 år som jeg alltid har sett opp til. Hun er utdannet sivilingeniør og har alltid vært veldig dyktig. Hun trener og ser bra ut også. Hun har nettopp fått seg kjæreste, og han er elektriker! Kjenner jeg ler litt inni meg. Så ikke akkurat for meg det. Er det bare meg eller er det flere som synes dette er en pussig kombinasjon? Anonymous poster hash: ab532...4ae Jeg synes at folk som blir sammen med noen som ikke har samme utdanndelse som seg selv. Burde fengslet å pisket 100 ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. mars 2015 #49 Del Skrevet 18. mars 2015 Det er bare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #50 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg vil også ha en elektriker! Anonymous poster hash: 45ea3...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #51 Del Skrevet 18. mars 2015 Tja jeg er 22 og i min vennekrets er det flere jenter enn gutter som tar høyere utdanning, både på bachelor og masternivå. Ts er nok en mann som har et mindreverdighetskompleks og som søker bekreftelse i tråden, og det har du jo fått så gratulererer Anonymous poster hash: e2543...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #52 Del Skrevet 18. mars 2015 tenk hvis en dyktig mann som er utdannet sivilingeniør hadde blitt sammen med enn sykepleier herrgud Ts, hvorfor i all verden bryr du deg? Fått med deg at du må ha bachelor for å bli sykepleier eller? 😜Anonymous poster hash: a9ce7...437 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #53 Del Skrevet 18. mars 2015 Jo, det er veldig normalt. Det er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning, så dette blir bare mer og mer normalt. Jeg kjenner hovedsaklig par med like høy utdanning og par der kvinnen har høyest utdanning. Par hvor mannen har høyest utdanning, finner jeg kun blant de eldre parene jeg vet om. Blant de yngre er det absolutt vanligst at kvinnen har høyest utdanning om det er ulikt Anonymous poster hash: 002fc...475 Det er delvis riktig. Men du tar ikke lønn eller status med med i betrakning . De fleste kvinner velger høyskoleutdanning med offentlig sektor som mål, eller blir ansatt der. Ei dame som er sosionom eller barnehagelærer har høyskole og har dermed formelt sett høyere utdanning enn f.eks en håndverker som rørlegger, industrimekaniker, flytekniker. Men siden tekniske yrker i det private ofte er like godt, eller bedre, betalt som offentlig ansatte med humaiora fag eller pedagogiske fag så blir "statusen" utlignet. I TS sitt tilfelle er begge i samme bransje men hun har høyest status. Og det er sjeldent. Det blir som den kvinnelig legen som gifter seg med den mannlige hjelpepleieren, kvinnelig pilot gift med mannlig stuer. Kvinnelig rektor med mannlig assistent. Det er så sjeldent at man faktisk legger merke til det. Anonymous poster hash: 61554...877 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #54 Del Skrevet 18. mars 2015 Høyere utdannelse? ... Sykepleiere har bachelor, dvs tilnærmet ingen utdannelse. Ikke klarer de å gjøre jobben sin heller, stort sett, så utdanningen er verdiløsAnonymous poster hash: 2a6be...084 Bachelor vs fagbrev er jo litt forskjell da..Anonymous poster hash: a9ce7...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #55 Del Skrevet 18. mars 2015 Bachelor vs fagbrev er jo litt forskjell da..Anonymous poster hash: a9ce7...437 Anonymous poster hash: f8f1b...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #56 Del Skrevet 18. mars 2015 Hun har iallefall funnet både kjærligheten og hun har en god karriere, det er vel mer enn hva du kan si, ts? Anonymous poster hash: 29fe6...29c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 18. mars 2015 #57 Del Skrevet 18. mars 2015 Tja jeg er 22 og i min vennekrets er det flere jenter enn gutter som tar høyere utdanning, både på bachelor og masternivå. Ts er nok en mann som har et mindreverdighetskompleks og som søker bekreftelse i tråden, og det har du jo fått så gratulererer Anonymous poster hash: e2543...c44 Ja for kvinner kan selvsagt ikke ha mindreverdighetskompleks. Det er mye større sjanse for at TS er kvinne vet du hvorfor. Fordi dette er KVINNEGUIDEN. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rachelzane Skrevet 18. mars 2015 #58 Del Skrevet 18. mars 2015 Fått med deg at du må ha bachelor for å bli sykepleier eller? Anonymous poster hash: a9ce7...437 har jeg sagt noe annet eller? ... gå å ta deg en tur du, lufte hode litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 18. mars 2015 #59 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg håper det er bare deg. Elektrikere tjener bra, har en ferdighet som er ettertraktet på arbeidsmarkedet, muligheter for videreutdanning osv. Høres ut som du ser ned på yrkesfag og at du er litt full av deg selv. Elektrikere kan faktisk tjene veldig bra! De er ettertraktede håndverkere som det blir færre og færre av, så jeg vil tro de også kommer til å stige kraftig i lønn i årene framover. Dessuten kan de gjøre alt av elektrisk arbeid hjemme, noe som betyr både høye besparelser og høyere verdi på boligen, selv om de jobber "hvitt" i regi av firmaet sitt. Sånne ting er også verd noen 100 tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #60 Del Skrevet 18. mars 2015 Blir kvalm av sånne som deg ts, å se ned på noen pga et yrke? Alle yrker er viktige oh nødvendig i samfunnet. Mannen min elektriker (høyspent) og tjener mer enn meg som har bachelor. Han forsyner Norge med strøm og rykker ut ved strømbrudd. Skulle gjerne visst hvor du bodde så du kan miste strømmen for en uke. Da skulle du også ønske du var sammen med en elektriker. Eller en mann i det hele tatt....Anonymous poster hash: 0551d...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå