AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Del Skrevet 17. mars 2015 Er det en god jobb? Anonymous poster hash: ff29c...e7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Del Skrevet 17. mars 2015 Webutvikler er en ganske god jobb, ja Jeg studerer for å bli (noe lignende) selv. I følge studenttorget.no (http://www.studenttorget.no/index.php?show=5192&expand=4631,5192&yrkesid=113) kan man gjennomsnittelig tjene 571.000 kroner i årslønn, noe som er en relativt god lønn. Det skal dog sies at design ikke bare er å kode i HTML og formattere flotte bloggsider. Dersom du skal ha en ordentlig utdanning innenfor feltet (noe som, som regel, er et krav for å få en god jobb/høy lønn) , krever det en del av deg selv. Jeg går selv på studiet "Informatikk: design, bruk og interaksjon" ved Universitet i Oslo, og denne retningen kan jeg anbefale deg dersom dette er noe du virkelig ønsker å jobbe innenfor. Du får det du trenger innenfor både teori og praksis, i form av å forstå konsepter innenfor utviklingen av brukervennlige produkter (teoretisk kunnskap) og utviklingen av disse (praktisk kunnskap). Men keep in mind at det krever en god del "realfaglig forståelse" for grunnleggende logikk/matematikk (veldig høyt frafall hvert semester!). Det er på ingen måte enkelt, men for dem som de passer for er det både morsomt og veldig lærerikt. Og ikke minst er det en jobb som er veldig fremtidsrettet, med tanke på spådommer for hvilke reduksjoner som vil skje i arbeidsmarkedet i løpet av de neste 10-20 årene. Anonymous poster hash: d7e7d...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Del Skrevet 19. mars 2015 Jeg ville styrt unna. Å være utvikler er ofte særdeles arbeidskrevende i dag, de fleste jeg kjenner jobber døgnet rundt for å rekke alskens tidsfrister. Det er ikke så spennende som det en gang var, man konkurrerer beinhardt med andre (spesielt lavtlønnede arbeidere i utlandet) og man må bruke nesten all fritid på å holde seg oppdatert. For å si det sånn, glem familie med en jobb i denne bransjen. Anonymous poster hash: dd762...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå