Gå til innhold

Kosmetisk kirurgi-hva skal jeg si til jobben?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg Jar fått time til en operasjon. Dette er ikke noe som må utføres, men noe jeg har lyst til, sånn estetisk sett.

Jeg kommer til å være sykemeldt en ukes tid. Er dette dårlig gjort overfor arbeidsgiver. En frivillig operasjon som krever sykemelding?

Og hva sier jeg evnt til sjefen og kollegaer?

Hadde vært enklere om denne operasjonen var helsemessig nødvendig.

Anonymous poster hash: a4688...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg Jar fått time til en operasjon. Dette er ikke noe som må utføres, men noe jeg har lyst til, sånn estetisk sett.

Jeg kommer til å være sykemeldt en ukes tid. Er dette dårlig gjort overfor arbeidsgiver. En frivillig operasjon som krever sykemelding?

Og hva sier jeg evnt til sjefen og kollegaer?

Hadde vært enklere om denne operasjonen var helsemessig nødvendig.

Du skal sykemelde deg??? Hvorfor tar du ikke ut feriedager når det her er noe du ikke trenger, men bare har "lyst" til å få utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha sykemelding får du vel det av kirurgen eller fastlegen?

Personlig syns jeg ikke det er riktig av deg å ta av skattebetalernes penger for å ta en estetisk operasjon. Du bør ta en ferieuke.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er kosmetisk så får du vel ikke sykemleding men må ta ut ferie? :)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være sånn at skattepengene går til frivillige og kosmetiske inngrep, så jeg regner med at du må ta det ut av ferien din, ellers blir det jo snylting.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå føler jeg meg skikkelig dum, tenkte ikke på det! :klaske:

Selvfølgelig tar jeg ut ferie ja.

Takk for svar.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Jeg skal ta et kosmetisk inngrep selv om noen uker, og jeg var ærlig med både sjefen min og kolleger. Dette fordi vi er en liten avdeling og når jeg kommer tilbake på jobb kommer jeg til å ha masse blåmerker og plaster i trynet. Så for å slippe alle spørsmål om det da så har jeg fortalt om inngrepet. No big deal det.

Og ja du må ta feriedager for et slikt inngrep, du får ingen sykmelding. Jeg har tatt 2 uker ferie.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være sånn at skattepengene går til frivillige og kosmetiske inngrep, så jeg regner med at du må ta det ut av ferien din, ellers blir det jo snylting.

Slapp av, man får ikke sykemelding av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta et kosmetisk inngrep selv om noen uker, og jeg var ærlig med både sjefen min og kolleger. Dette fordi vi er en liten avdeling og når jeg kommer tilbake på jobb kommer jeg til å ha masse blåmerker og plaster i trynet. Så for å slippe alle spørsmål om det da så har jeg fortalt om inngrepet. No big deal det.

Og ja du må ta feriedager for et slikt inngrep, du får ingen sykmelding. Jeg har tatt 2 uker ferie.

Lykke til!

Kanskje best å være ærlig om det ja. Men det er litt flaut.

har nå planlagt hvordan jeg gjør det, blir en uke ferie, men er heldigvis noen helge-og helligdager innimellom, så må bare ta et par dager fri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Kanskje best å være ærlig om det ja. Men det er litt flaut.

har nå planlagt hvordan jeg gjør det, blir en uke ferie, men er heldigvis noen helge-og helligdager innimellom, så må bare ta et par dager fri:)

Jeg skjønner det. Men du kan jo si det til lederen din hvertfall, bare si at du skal ta et inngrep og at du må ta ferie siden det er kosmetisk. Du trenger faktisk ikke si noe mer hvis du ikke vil. Vet ikke hvordan det er på din arbeidsplass, men noen steder kan det være vanskelig å få ferie akkurat de dagene/ukene du vil, og hvis du skal ta en operasjon som du må ha en fast dato på kan det være greit å være ærlig med sjefen hvertfall :) Også er det sikkert større sjanse for at du får fri akkurat da.

Jeg grudde meg for å fortelle til min sjef og, men det var 0 stress, fikk fri med en gang jeg. Er til og med flere kolleger som har sagt de kan hjelpe meg med handling etc hvis jeg trenger hjelp, så det var jo snilt av de.

Det går sikkert fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Pøsjj.Ta ut sykmelding. Si at det skjedde en ulykke, og at bilen som kjørte på deg bakfra, trøkket gjorde at litt av rumpa havnet opp i puppa :popcorn:

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøsjj.Ta ut sykmelding. Si at det skjedde en ulykke, og at bilen som kjørte på deg bakfra, trøkket gjorde at litt av rumpa havnet opp i puppa :popcorn:

:skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er ikke snakk om silikon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket inngrep er det snakk om? Av og til kan du jo gå på jobb bare noen dager etter.

Anonymous poster hash: adfae...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa bare at jeg måtte uansett rette opp skjev neseskillevegg og da valgte jeg også å fikse den estetisk i tillegg. Da jeg fikset kinnbena var det ingen som skjønte hva jeg hadde gjort, de bare sa at jeg så mye penere ut for tiden. Det spørs hvor mye det synes og om du ønsker å si noe.

Anonymous poster hash: 20ba0...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Du trenger ikke å si noe til sjefen din.

Du tar ut ferie.

Du fortsetter å jobbe etter ferien som normalt.

Anonymous poster hash: abf0b...df1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa bare at jeg måtte uansett rette opp skjev neseskillevegg og da valgte jeg også å fikse den estetisk i tillegg. Da jeg fikset kinnbena var det ingen som skjønte hva jeg hadde gjort, de bare sa at jeg så mye penere ut for tiden. Det spørs hvor mye det synes og om du ønsker å si noe.

Anonymous poster hash: 20ba0...7d7

Off topic, men ble litt nysgjerrig nå - fikse kinnbeina?

Anonymous poster hash: 98f2d...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...