AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Del Skrevet 17. mars 2015 Er dere fornøyd med utdanningen ? Hvor går dere og hvordan er opplegget ? Hva er viktig å tenke igjennom før man velger 1-7 eller 5-10? Hva vil dere anbefale ? Hadde satt veldig pris på svar Anonymous poster hash: 9a9bb...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 17. mars 2015 #2 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg går GLU 5-10, og er sånn halvveis fornøyd. Jeg vet ikke hvordan det er på andre høyskoler, men der jeg går er i alle fall teori sterkt vektlagt. Undervisningen på skolen er 99% forelesningstimer om fagstoff, også er det veldig lite til ingenting om hvordan man kan undervise i fagene. På grunn av det blir det også gjerne litt lite sammenheng mellom studiehverdagen og praksisperiodene, men hver av delene har nå sin sjarm. Hos "oss" var det sånn at vi hadde første praksisperiode allerede i det første semesteret, men det varierer litt fra skole til skole tror jeg. Ellers er det praksis ca 15 dager (altså 3 uker) i semesteret. Angående fag, så valgte jeg ett hovedfag og ett valgfag før jeg begynte, så jeg hadde de to pluss pedagogikk de to første årene. Nå, tredje året, har jeg hovedfaget og pedagogikk, og til neste år kan man velge ett 60 stp-fag, to 30 stp-fag eller at 4. året er det første i en master. Om man skal gå for 1.-7. eller 5.-10. kommer jo helt an på hva du liker selv. Jeg trives ikke så godt rundt små barn, så jeg valgte 5.-10., og jeg tror egentlig jeg passer best på ungdomsskolen. Selv om de til tider henger i taklampa og alt er fullstendig kaos, så synes jeg det er lettere å kommunisere med de fra 8. klasse og opp. Føler jeg er mer på bølgelengde med de. Men igjen, det kommer jo helt an på hvordan man er som person og hva man liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå