AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Del Skrevet 17. mars 2015 Hvor lang tid bruker du til studier eller jobb om morgenen? Hva er det lengste og korteste du har hatt? Hvor stor del av motivasjonen din har dette å si? Etter erfaring med ulike ting må jeg si at langt (og kronglete) reisevei om morgenen er vanvittig demotiverende. En periode jeg studerte i utlandet bodde jeg et stykke unna med forferderlig trafikk. I tillegg hadde vi mange obligatoriske timer som i tillegg var spredt ut. Så jeg endte opp med å reise en time for en time på skolen, og deretter en time hjem. Reisetid ble mer enn jobbtid totalt. Dersom reiseveien er ganske grei ellers (en halvtime sittende på toget) så kan man jo lese eller jobbe og det er ganske greit. Men dersom det er kronglete - gå i et kvarter, t-bane 20 minutter, buss i ti minutter, gå i et kvarter igjen - begynner jeg å irritere meg. Det er vanvittig demotiverende å våkne om morgenen og tenke på all tiden som kastes bort ved å komme seg fra A til B eller stå tettpakket mellom to svette armhuler på banen. Nå må jeg bare understreke at jeg ikke heller går arbeidsledig enn å reise til jobb, og jeg mener ikke å klage over noe så "trivielt". Men jeg skal tilstå at om jeg har valget mellom to jobber og den ene er i nabolaget og har litt lavere timebetalt, ville jeg nok heller valgt den. Noen som kjenner seg igjen? Anonymous poster hash: 02e5e...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Del Skrevet 17. mars 2015 Min tur til jobben: Gå 10 min til buss, ta buss i 25 min, gå 5 min. Evt går jeg av bussen tidligere og går 20 min til jobben for turen sin del. Hjemveien tar lengre tid grunnet mer kø. Jeg har heldigvis aldri måttet ta mer enn én buss til jobb. Den greieste veien var da jeg hadde 20 min å gå til skolen. Verste var da jeg hadde 50 min buss minimum. Reisetid og kronglethet har definitivt noe å si når man søker jobb/planlegger nytt bosted. Det er helt uaktuellt å bruke mer enn en time til jobb. Jeg vil heller ikke måtte ta ørten busser for å komme meg dit. Anonymous poster hash: 45661...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Del Skrevet 17. mars 2015 I år har jeg 20 min å gå til skolen. Jeg syns det er helt greit selv om jeg etter endt skoledag gjerne kunne tenkt meg å ha 5 min noen ganger men jeg har bare godt av turen. Noen helger jobber jeg, og om ikke mora mi gidder å kjøre meg (jeg har ikke lappen.. Har helgejobb i hjembyen) så går jeg en time til jobb. Går ikke buss. Ikke det aller morsomste, spesielt på vei hjem (bare oppoverbakker) men jeg finner meg i det. Kunne ikke tenkt meg å ha samme avstand hver dag da. Tidligere da jeg gikk på vgs hadde jeg en halvtime å gå. En halvtime er max hvis det skal være hver dag. Syns uansett det er greit å få meg en tur før skolen, våkner mer av det.Anonymous poster hash: a821e...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #4 Del Skrevet 17. mars 2015 En time som du beskriver er jo innenfor. Man bør heller dra kun en gang frem og tilbake per dag og gjøre noe annet innimellom om man har spredte timer. Selv bruker jeg fra 25-50 min til jobb avhengig av kø og hvordan to forskjellige typer kollektivtransport klaffer. Helt greit og normalt for mange her. Anonymous poster hash: 1eb08...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #5 Del Skrevet 17. mars 2015 I år har jeg 20 min å gå til skolen. Jeg syns det er helt greit selv om jeg etter endt skoledag gjerne kunne tenkt meg å ha 5 min noen ganger men jeg har bare godt av turen.Anonymous poster hash: a821e...03e Det er sant. Jeg hadde en deltidsjobb der det tok meg en time å gå om jeg gikk veldig raskt og det var i tillegg en fin tur. Jeg tok på meg joggesko, treningsbukse og plugget inn noe bra musikk. Var ofte alene på jobb og hadde et lite bad i butikken der jeg kunne vaske meg. Der man ikke har fasiliteter til å vaske seg når man kommer er det derimot mer problematisk...eller dersom det rett og slett er for langt å gå. Anonymous poster hash: 02e5e...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Del Skrevet 17. mars 2015 Det er sant. Jeg hadde en deltidsjobb der det tok meg en time å gå om jeg gikk veldig raskt og det var i tillegg en fin tur. Jeg tok på meg joggesko, treningsbukse og plugget inn noe bra musikk. Var ofte alene på jobb og hadde et lite bad i butikken der jeg kunne vaske meg. Der man ikke har fasiliteter til å vaske seg når man kommer er det derimot mer problematisk...eller dersom det rett og slett er for langt å gå. Anonymous poster hash: 02e5e...dae Er det en time å gå så kan man også sykle, så kan man redusere tiden til 15-20 minutter selv om man sykler i et rolig tempo. Anonymous poster hash: 1eb08...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 17. mars 2015 #7 Del Skrevet 17. mars 2015 Sykler 1 1/2 time hver vei. Jeg kunne tatt buss, etv buss og tog, men det hadde tatt en time, og jeg blir så vannvittig trett av det. Av syklingen får jeg energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Del Skrevet 18. mars 2015 Hadde en periode 1 t og 20 min reisevei til jobb. Da jobbet jeg 7 timer og ikke 8, ellers hadde jeg nok blitt gal. Var også vår/sommer, det hjalp veldig at det ikke var mørkt om morgenen og ettermiddagen. Ellers er vel rundt 40 min grensen min, men med litt rush kan det jo fort blir mer. Akkurat nå bruker jeg ca 50 min hjem fra jobb, men jeg slutter tidlig, så det går fint. Men reisevei er viktig, absolutt. Anonymous poster hash: 6b103...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullførsetningen Skrevet 18. mars 2015 #9 Del Skrevet 18. mars 2015 Det lengste jeg har hatt var mellom 30 min - 1 time med buss, avhengig av når på dagen jeg jobbet (dårligere busstilbud om kvelden og i helgene). I verste fall tror jeg faktisk jeg brukte bortimot en og en halv til to timer, fordi siste buss hadde gått og jeg måtte gå resten av strekningen (var avhengig av bussbytte). Det var fryktelig kjedelig.. Nå bruker jeg 10-15 min. med bil eller 35-40 min. med sykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 18. mars 2015 #10 Del Skrevet 18. mars 2015 Nå har jeg 30 min med buss til jobb, og det synes jeg er helt fint. Det verste var rett under halvannen time, og buss-tog-buss. I tillegg gikk ikke alltid bussene så ofte så det var ganger vi endte opp med å vente over en time på bussen i tillegg.. Orket ikke det så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 18. mars 2015 #11 Del Skrevet 18. mars 2015 Det tar meg ca 5 minutter å gå til skolen! Kjempedeilig :-) Det lengste har vel vært 30 min reisetid med buss osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 18. mars 2015 #12 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvor lang tid bruker du til studier eller jobb om morgenen? Litt under ti minutter å gå. Hva er det lengste og korteste du har hatt? Lengste har vært 20 minutter med buss, korteste er litt under ti minutter å gå. Hvor stor del av motivasjonen din har dette å si? Synes det har mye å si. Det hadde vært vanskeligere for meg å stå opp om jeg hadde en lang og knotete vei til jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 18. mars 2015 #13 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvor lang tid bruker du til studier eller jobb om morgenen? 45-50 minutter med buss. Hva er det lengste og korteste du har hatt? Samme som over, går fortsatt på skole (barne-, ungdom- og videregåendeskole befinner seg på samme plassen. Hvor stor del av motivasjonen din har dette å si? Er vant til det, så går fint. men er litt kjedelig at det tar så lang tid noen ganger. mye av dagen går bort til å ta buss. Også er det kjedelig å måtte stå opp så tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #14 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg får fnatt av lang reisevei, så det er definitivt medvirkende til valg av studie/jobb/bolig. Har nå et kvarter til både skole og jobb, fordelt på litt buss og litt gåing. Tar litt under en time å gå samme turen i ikke-svette-tempo, hender jeg går hvis været er bra. Anonymous poster hash: e49df...acd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 18. mars 2015 #15 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg jobber i helgene, og må bruke 1,5 til 2 timer på å kjøre hver vei avhengig av trafikk. Buss/tog ville tatt enda mye lengre tid pluss det hadde blitt dyrere. På sommeren bor jeg på jobben (en annen jobb, vel å merke), så da tar det meg et halvt minutt fra sengen til jobben forutsatt at jeg er påkledt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #16 Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg har 45-60 min til jobb alt etter som... Det er skikkelig fælt. Jeg tok den da det er en fast stilling og det er ikke er så lett å få i min bransje, så da måtte jeg hoppe på! Jeg kommer til å bytte til noe nærmere når jeg får sjansen... Egentlig er det ikke tiden jeg bruker på det som plager meg mest, det er de 3 transportmiddelbyttene, det er så utrolig stressende og sitte og skulle stresse med om jeg rekker den neste overgangen etc... Anonymous poster hash: 3af06...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #17 Del Skrevet 18. mars 2015 Det tar ca 35-40 min fra jeg går hjemmefra til jeg er på jobb. ca 10 min å gå hjemmefra til t-bane, ca 12 min med t-bane, ca 10 min å gå fra t-bane til jobb + noen minutters ventetid på t-banen. Synes det er ok reisevei og reisetid, men hadde selvfølgelig ikke sagt nei til kortere. Har absolutt litt og si, kort og enkel vei er alltid et pluss, men det er jo ikke av de viktigste forholdene ved en jobb. Den korteste reiseveien jeg har hatt var 2 min å gå, veldig luksus! Den lengste har vel vært i overkant av en time fra dør til dør. Anonymous poster hash: f1726...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #18 Del Skrevet 18. mars 2015 Der jeg jobber mest er det et kvarters gåtur til. Det andre stedet bruker jeg ca. 50 minutt på buss en vei, inkludert et bussbytte med venting. (Jeg har to steder jeg jobber på.) Før har vel det lengste vært da jeg gikk på Høyskolen og hadde ca. 30 minutt å gå en vei. Men det tok jeg bare som en liten treningstur. Det som jeg nevnte øverst er nok den korteste veien jeg har hatt. Anonymous poster hash: ab1d5...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #19 Del Skrevet 18. mars 2015 Der jeg jobber mest er det et kvarters gåtur til. Det andre stedet bruker jeg ca. 50 minutt på buss en vei, inkludert et bussbytte med venting. (Jeg har to steder jeg jobber på.) Før har vel det lengste vært da jeg gikk på Høyskolen og hadde ca. 30 minutt å gå en vei. Men det tok jeg bare som en liten treningstur. Det som jeg nevnte øverst er nok den korteste veien jeg har hatt. Anonymous poster hash: ab1d5...f6a 1 time er grensa mi. Blir det lengre reisevei enn dette per vei så er det ikke aktuelt. Anonymous poster hash: ab1d5...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #20 Del Skrevet 19. mars 2015 30 min effektiv kjøring hver vei. Begynner å bli lei. Hadde vært så deilig å kunne slenge seg på sykkelen eller spasere til jobb. Anonymous poster hash: f3398...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå