AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Del Skrevet 17. mars 2015 Er det bare meg som synes det er ydmykende med disse fellesmøtene hos NAV når man er arbeidsledig? Jeg skammer meg over å være ledig og har ikke lyst til å dele dette med andre og ihvertfall ikke dele arbeidserfaringer o l i plenum. Og så er det alltid minst en deltager som elsker å høre sin egen stemme, som drar ut tiden. Disse fellesmøtene er dessuten kun intetsigende pjatt, samme info som sendes ut av saksbehandlerne pr post. Hvis Nav skulle vært til ordentlig hjelp, burde man blitt innkalt en og en. I dag skal jeg på et felles jobbintervju for ti-tolv stykker i regi av Nav for en 60% jobb. Ja, jeg VET at man skal ta de jobbene man får, men i virkelighetens verden kan ikke en singel voksen med forsørgeransvar for flere barn klare seg på en så liten stilling. Jeg hadde en 100% stilling før jeg ble ledig. Hva da når jeg blir ledig etter en 60%-stilling? Kan jo ikke leve på dagpenger etter en 60%-jobb! Anonymous poster hash: 90051...28c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Og jeg har vært med på tre kurs totalt via NAV, samt to praksisplasser. Én gang har jeg vært på et slikt stort jobbintervju, men det var på IKEA. Husker ikke om det var i denne perioden der jeg var på alle disse tiltakene via NAV, eller ei. Men der ble man kalt inn én og en etter tur. Det var bare den første informasjonsdelen av intervjuet som var felles. Kanskje du gruer deg litt for tidlig? Vil du ikke få høyere lønn ved en 60%-jobb, enn det du får i trygd fra NAV nå? Anonymous poster hash: 2dbb7...801 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 17. mars 2015 #3 Del Skrevet 17. mars 2015 Gå ut til bedrifter og lever åpne søknader. Ja, det er ikke lett. Men det har hjulpet på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #4 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Og jeg har vært med på tre kurs totalt via NAV, samt to praksisplasser. Én gang har jeg vært på et slikt stort jobbintervju, men det var på IKEA. Husker ikke om det var i denne perioden der jeg var på alle disse tiltakene via NAV, eller ei. Men der ble man kalt inn én og en etter tur. Det var bare den første informasjonsdelen av intervjuet som var felles. Kanskje du gruer deg litt for tidlig? Vil du ikke få høyere lønn ved en 60%-jobb, enn det du får i trygd fra NAV nå? Anonymous poster hash: 2dbb7...801 Opplegget i dag er felles først, så skal kun et par stykker få intervju etterpå. Dette er en ekstremt dårlig måte å velge ut folk på, for det vil sannsynligvis være den/de som er mest frempå som får komme videre, ikke nødvendigvis de som er mest egnet. Og jeg synes som sagt IKKE noe om å utlevere det jeg mener er private opplysninger i plenum og noe spørsmål til oss MÅ det jo bli om de skal klare å velge ut noen. Jeg har vært på fellesintervju før, det er ikke å snakke i plenum jeg ikke takler, jeg liker ikke formen/konseptet. Nei, jeg vil få dårligere betalt enn dagens dagpenger, fordi jobben jeg ble ledig fra var vesentlig bedre betalt enn denne. Jobben det nå er snakk om er et vikariat og det jeg er redd for er å ikke få forlengelse når vikariatet går ut, slik at nye dagpenger da blir beregnet ut fra en 60% -stilling med dårlig lønn- da SLITER jeg! Anonymous poster hash: 90051...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #5 Del Skrevet 17. mars 2015 Jeg tror du vil vinne på å gå på dette fellesintervjuet med en litt mer optimistisk holdning enn du har akkurat nå. Hvis du virkelig ønsker jobb så er 60% bedre enn ingenting, og det er jo slett ikke utenkelig at det finnes muligheter for å jobbe ekstra ved behov. Når vikariatet går ut vil du også være mye mer aktuell for en annen arbeidsgiver enn om du har gått arbeidsledig. Du trenger ikke være frempå og skryte av deg selv i plenum, men det kan gi et godt inntrykk om du er smilende og interessert i det de forteller, samt engasjerer deg med å f.eks spørre om arbeidsplassen og det de driver med. Anonymous poster hash: 4dee6...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Del Skrevet 17. mars 2015 Selv om denne jobben kun er 60%, så fortsetter du da å lete etter en annen jobb i tillegg? Enten for å fylle på til full stilling, eller en full stilling som gjør at du kan si opp den graderte stillingen. Anonymous poster hash: 4b8be...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #7 Del Skrevet 17. mars 2015 Opplegget i dag er felles først, så skal kun et par stykker få intervju etterpå. Dette er en ekstremt dårlig måte å velge ut folk på, for det vil sannsynligvis være den/de som er mest frempå som får komme videre, ikke nødvendigvis de som er mest egnet. Og jeg synes som sagt IKKE noe om å utlevere det jeg mener er private opplysninger i plenum og noe spørsmål til oss MÅ det jo bli om de skal klare å velge ut noen. Jeg har vært på fellesintervju før, det er ikke å snakke i plenum jeg ikke takler, jeg liker ikke formen/konseptet. Nei, jeg vil få dårligere betalt enn dagens dagpenger, fordi jobben jeg ble ledig fra var vesentlig bedre betalt enn denne. Jobben det nå er snakk om er et vikariat og det jeg er redd for er å ikke få forlengelse når vikariatet går ut, slik at nye dagpenger da blir beregnet ut fra en 60% -stilling med dårlig lønn- da SLITER jeg! Anonymous poster hash: 90051...28c Jeg skjønner problemet ditt. Er det en mulighet for at du kan gå tilbake til det gamle dagpengegrunnlaget dersom vikariatet ikke fornyes? Det er jo svært lite hensiktsmessig om det er sånn at man skal tape på å jobbe. Anonymous poster hash: 7656a...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå