Gjest Kili Skrevet 18. mars 2015 #21 Skrevet 18. mars 2015 (endret) Jeg sa til henne at jeg ikke er klar for det enda, og ville ha en unge til en gang. Hun ble ikke sur, men hun så skuffa ut. Hun svarte, greit det er kanskje det beste å vente. Som flere skreiv, jeg må jo være 100% klar selv. Endret 18. mars 2015 av Kili 2
Inwe Skrevet 18. mars 2015 #22 Skrevet 18. mars 2015 Kan dere ikke investere i sånn temperaturmåler? Den skal være like sikker som P-piller og da slipper dere kondom i sikre perioder.
Sylvari Skrevet 18. mars 2015 #23 Skrevet 18. mars 2015 Jeg sa til henne at jeg ikke er klar for det enda, og ville ha en unge til en gang. Hun ble ikke sur, men hun så skuffa ut. Hun svarte, greit det er kanskje det beste å vente. Som flere skreiv, jeg må jo være 100% klar selv. Så bra =) Om du noen gang skulle bestemme deg, så er jo alltids muligheten der, men det burde jo være fordi du ønsker det.
Gjest Kili Skrevet 20. mars 2015 #24 Skrevet 20. mars 2015 Da har vi bestemt oss for noe vi begge er enig i. Hun vil ha et barn selv, når som helst for hennes del Vi kan bare sette i gang Jeg vil også egentlig ha en unge til, så når vi har fått en unge sammen. Hvis det skjer noen gang. Noe jeg er ganske sikker på skjer! Men den dagen jeg har to barn, da skal jeg sterilisere meg. For da blir det ikke flere barn på meg!!
Ferny Skrevet 21. mars 2015 #25 Skrevet 21. mars 2015 Jeg sa til henne at jeg ikke er klar for det enda, og ville ha en unge til en gang. Hun ble ikke sur, men hun så skuffa ut. Hun svarte, greit det er kanskje det beste å vente. Som flere skreiv, jeg må jo være 100% klar selv. Jeg mener dette var et riktig valg. Du skal ikke ta en så stor avgjørelse basert på hva en annen ønsker. Få de barna du/dere ønsker først, og så kan du ta steget. Er jo tåpelig å sette seg i en situasjon der to friske mennesker må søke hjelp fra helsevesenet for å kunne få barn senere - bare fordi dere ikke orket å bruke kondom/spiral/whatever for en periode. Bli ferdig med de barna du/dere skal ha, så tar du steget. Jeg ser helt klart det praktiske ved at mannen steriliserer seg, men ikke før man er ferdige med barn. Da gjør man bare hele barneprosjektet utrolig tungvint (om det i det hele tatt lar seg gjøre, ting kan jo gå galt om man satser alt på noe nedfryst sæd). Ligger barneønsket fremdeles i kroppen, så tar man ikke et skritt i retning av å gjøre dette vanskeligere for seg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå